Het Harbeth HL-P3ES-2/Rogers etc. LS3a topic: De BBC-monitor.

Gestart door Cornelis1921, mei 12, 2011, 08:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 19:12:08
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 19:02:19
Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 18:44:46
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:06:48
Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Maurice, wat maakt bij jouw het onderling verschil zodanig, dat Scanspeak units bij jouw op de eerste plaats komen?
Tja, waarom is de één fan van BMW en de ander juist van Mercedes?
Niet specifiek een reden, maar toen ik serieus ben gaan luisteren voor luidsprekers kwam ik steeds op de Scan-speak ontwerpen terecht. Heb ook jaren tevreden met Seas units gespeeld, maar mijn huidige monitoren waren net weer een stap beter dan wat ik toen had.
Is het ook niet een beetje zo, dat op een dergelijk hoog niveau we wel eens horen wat we willen horen, omdat we beïnvloed zijn door subjectieve dus 'ongrijpbare' externe factoren zoals een lekkerder bekkende (merk)naam, marktpenintratie, waarvan inclusiviteit of exclusiviteit afgeleiden zijn?
Vandaar mijn vergelijk met BMW en Mercedes, wat beiden dure, comfortabele en luxe auto´s zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 19:12:08
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 19:02:19
Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 18:44:46
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:06:48
Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Maurice, wat maakt bij jouw het onderling verschil zodanig, dat Scanspeak units bij jouw op de eerste plaats komen?
Tja, waarom is de één fan van BMW en de ander juist van Mercedes?
Niet specifiek een reden, maar toen ik serieus ben gaan luisteren voor luidsprekers kwam ik steeds op de Scan-speak ontwerpen terecht. Heb ook jaren tevreden met Seas units gespeeld, maar mijn huidige monitoren waren net weer een stap beter dan wat ik toen had.
Is het ook niet een beetje zo, dat op een dergelijk hoog niveau we wel eens horen wat we willen horen, omdat we beïnvloed zijn door subjectieve dus 'ongrijpbare' externe factoren zoals een lekkerder bekkende (merk)naam, marktpenintratie, waarvan inclusiviteit of exclusiviteit afgeleiden zijn?

In de jaren op auto fora en circuits is me wel 1 ding duidelijk geworden: ja men koopt graag het imago, hoe de auto rijd is bijna net zo belangrijk.

Ik zou niet weten o dat in hifi ook zo is. Merken als Marantz, Denon en B&W zijn super sterk omdat het goede producten zijn maar ook omdat het imago gewoon goed is.

De kleinere en obscuurdere merkjes kunnen daar weinig tegen in brengen qua verkoop aantallen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: lo op november 28, 2011, 19:22:03
:yes:
Ben maar een simpele jongen notworthy
:-D Lo: keep het simple, live with flag and wiple.
Het Simplisties Verbond rules!
Groet byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 pompom pompom pompom pompom pompom
De Harbeths hebben vanmiddag de luisterproef, tijdens een M&G, glansrijk doorstaan. Het panel o.l.v. Whisper.nl (de andere leden waren cz79 en jrm) heeft ze uitgebreid aan de tand gevoeld en met diverse soorten en stijlen muziek beluisterd.
Oordeel: geslaagd!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Dat zullen we morgen (eh, straks, na een nachtje slapen) even zelf bepalen..... :-D

Cornelis1921

Citaat van: jrm op april 08, 2012, 00:08:31
Dat zullen we morgen (eh, straks, na een nachtje slapen) even zelf bepalen..... :-D
Sommigen houden er slapeloze nachten aan over... byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Bij deze door mij  bepaald: Zeer geslaagd! Klein van stuk groots van geluid :yes:

JohnWx

Citaat van: cz79 op april 08, 2012, 08:56:08
Bij deze door mij  bepaald: Zeer geslaagd! Klein van stuk groots van geluid :yes:

goedemorgen


Wat is zo typerend aan de Harbeth als je het in zo min mogelijke woorden kan samen vatten heb ze nog nooit beluisterd


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Heel neutraal geluid met een breed geluidsbeeld, mooie verhouding tussen hoog, mid en laag (een en ander afhankelijk van de kamer natuurlijk), maar alles klonk redelijk soepel, ik had niet het idee dat de luidsprekers ergens moeite voor hoefden te doen (terwijl we best wel pittige stukken muziek hebben gedraaid, zoals Baba Yaga van Liadov).

Ergo:

Neutraal
Goede verhouding tussen hoog,mid en laag
Diep en breed geluid

jrm

Ik sluit mij hierbij geheel aan!

Het is onvoorstelbaar wat een geluid deze zeer bescheiden speakers, in afmetingen  :yes:, voortbrengen.
Ik zal eenieder aanraden, mocht je erg last hebben van de WAF faktor, kijk dan naar deze speakers!

Whisper.nl

Citaat van: jrm op april 08, 2012, 13:02:16
Ik sluit mij hierbij geheel aan!

Het is onvoorstelbaar wat een geluid deze zeer bescheiden speakers, in afmetingen  :yes:, voortbrengen.
Ik zal eenieder aanraden, mocht je erg last hebben van de WAF faktor, kijk dan naar deze speakers!

Zie M&G voor meer details enz.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

De broers staan op m`n wishlist: Monitor 30.
Heb deze recent samen met Drees62 mogen beluisteren in Hilversum.

Erg fraai!

Zweef

Feitelijk bestaan mijn KEF luidsprekers uit de BBC monitor (KEF B110 en T27 in een eigen behuizing binnen de kast) met een toegevoegde B139 "racetrack" woofer. Ik ben er nog altijd erg tevreden over, al zijn ze inmiddels ongeveer 40 jaar oud.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul