Het Harbeth HL-P3ES-2/Rogers etc. LS3a topic: De BBC-monitor.

Gestart door Cornelis1921, mei 12, 2011, 08:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Ik ben in een tevreden eigenaar van een paar Harbeth HL-P3ES-2 luidsprekers en heb al met een Rogers LS3a eigenaar van gedachten mogen wisselen en enige wetenswaardigheden uitgewisseld. Nu zoek ik vervolg daarop. Ik ben via een decembernummer 2003 van Luister, aan de hand van een lovende recensie op deze luidspreker gekomen. Deze afgeleide van de legendarische BBC-monitor voorziet. als weergever, al sinds juni 2004 mijn huiskamer van aangename klanken. Ondanks de, heden, niet zo'n beste woonkamerakoestiek toch helemaal toppie! Wie kan ook getuigen van ervaring(en) met de afgeleide(n) van deze wonderbox? Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ik kan er helaas niet uit eigen ervaring van getuigen, broeder Cornelis. Maar is dit niet de favoriete uitvoering van Ken Kessler van deze legendarische luidspreker uit de stal van Auntie Beeb?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ik ben zeer benieuwd. Gelukkig kan ik ze zondag al bij je beluisteren.  hello
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

It will be a life changing experience, I guess.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

Volgens Hans Vaatstra in Luister doen ze niet onder voor de elektrostaten van bijv. Quad.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Ze moeten inderdaad een goddelijk middengebied hebben, maar een elektrostaat is toch wel een ander verhaal dan een dynamische luidspreker.
Beide hebben in ieder geval een beperkt laag.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 8-) Ze zijn gewoon heel erg goed. P.S. Ik heb je PM gestuurd i.v.m. a.s. zondag: verkeerssituatie gewijzigd vanwege Leiden marathon.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 08:01:50
Ik ben in een tevreden eigenaar van een paar Harbeth HL-P3ES-2 luidsprekers en heb al met een Rogers LS3a eigenaar van gedachten mogen wisselen en enige wetenswaardigheden uitgewisseld. Nu zoek ik vervolg daarop. Ik ben via een decembernummer 2003 van Luister, aan de hand van een lovende recensie op deze luidspreker gekomen. Deze afgeleide van de legendarische BBC-monitor voorziet. als weergever, al sinds juni 2004 mijn huiskamer van aangename klanken. Ondanks de, heden, niet zo'n beste woonkamerakoestiek toch helemaal toppie! Wie kan ook getuigen van ervaring(en) met de afgeleide(n) van deze wonderbox? Gr. Cor.

Ik heb een tijd mogen genieten van de Rogers LS3A.
Prima luidspreker met een zeer mooi hoog en midden.
Diepte enz zit het ook wel goed.

Wat ik van de Harbeth heb mogen lezen schijnt het dat ze mekaar niet veel zouden ontlopen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JeroenLeeuwarden

Ik heb de luidsprekers die jij noemt nooit gehoord maar ben zelf in het bezit van db1+ luidsprekers van PMC.
Worden ook veel door de BBC gebruikt, bedrijf schijnt ook opgericht te zijn door voormalig BBC werknemers.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn speakers zich verhouden tot de Harbeth HL-P3ES-2 en Rogers LS3a.

Iemand de ze alle drie kent/beluisterd heeft?
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

Cornelis1921

#11
 :yes: Bij voldoende belangstelling misschiek eens een x een vergelijkings-luistersessie organiseren?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Ik heb het kleinere broertje van de genoemde Rogers, de LS2a.
Heb ze al jaren naar tevredenheid op m'n SR7200 aangesloten.
Ze klinken vooral helder en sprankelend hoog, mooi open en transparant. Het laag is niet het van je dus ik heb per kanaal een kleine Final sub (dus parallel) aangesloten en dat complementeert het geheel goed qua klank.
Ik weet dat het qua klankkleur ook (veel) beter kan maar ik vind het wel goed zo, geld gaat nu op aan andere zaken :?

Heb in het verleden een set Etude Ikaros en onlangs m'n Accoustic Energy aangesloten (gehad) maar de Rogers blijven favoriet. Sterker nog: de Etudes klonken totaal niet op m'n SR7200  :no:
De Accoustics staan nu op m'n set op zolder en mogen zich zo heel af en toe laten horen. Ze hebben wel gruwelijk veel bas...

tot zover mijn minimale bijdrage  :zzz:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

#13
 violent1       Ik was tot voor kort, misschien, abuis wat betreft het juiste LS-type van de Rogers, het moet idd de LS2a zijn. Excuses hiervoor. De genoemde Harbeth heeft de omvang van een schoenendoos. Quattro, beantwoorden de Rogers van jou aan die beschrijving? Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op mei 15, 2011, 02:43:57De genoemde Harbeth heeft de omvang van een schoenendoos. Quattro, beantwoorden de Rogers van jou aan die beschrijving?
Yup, zij het een flinke schoenendoos (maat kano)
To be exactly: b=23, h=36, d=22cm

Zag een tijd terug een set LS3a op MP maar op mijn mail kreeg ik geen antwoord (wss was mijn bod te laag  shutup)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB