Interconnect shoot-out

Gestart door Zoldar, maart 09, 2011, 18:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Laat ik het anders stellen.

Ik ben super blij dat een leverancier het aanbied. Deden auto dealers dat maar. "ik wil een proefritje in een Audi A2 graag." "Dat is prima meneer, nu u hier toch bent, probeer de Audi R8 ook even uit". 

Ik was ook een beetje op zoek naar het laatste beetje snelheid, of felheid in bekens. De Live Cable viel me niet bijzonder op, zat eerder aan de smoothe kant. Maar ik heb die kabel ook geen kans gegeven. Net zo min als dat ik morgen een offerte ga opvragen voor Audi R8. Leuk oom een keer mee te maken, maar ik ben geen serieuze klant hiervoor.

Ik ben helemaal in voor de DIY kabels. Wat Peacock Audio doet is bijna hetzelfde. De kabel en connectors zijn los te bestellen. Furutech heeft ze ook op de plank liggen en het heet dan een Evolution II IC en kost dan rond de 600 euro met vergulde connectoren.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

#31
Vervolg

Met beiden benen op de grond


De gratis IC die bij de Sqeezebox zat, ziet er echt zo uit. Ik heb eerst naar de Furutech+piezzo pluggen geluisterd en dan naar de dropveter.
En ik moet zeggen, als je mij in een blinde test zou zetten met dure kabels en een normale dropveter, zou ik hem er niet uithalen. Klinkt gewoon prima.

Waar de Furutech/piezzo zich in onderscheid is in meer detail in bekkens en veel meer galm info. Er worden in studio opnames op veel tracks een galm of echo gezet. En al die kleine details komen nu uit de verf. Verder is de aanslag van snare drums en bekkens geprononceerder. Het geheel klinkt een stuk levendiger zonder opdringerig te worden. Tegelijkertijd gaat er een bepaalde rust uit van deze weergave, alsof alles goed geordend in het stereobeeld zit. Je kant heel veel dingen makkelijk volgen. Je wordt de muziek ingezogen.

De Furutech/normale rhodium pluggen is wat rauwer dan met de piezzo pluggen. Slechte opnames klinken ook echt slecht. Maar je krijgt er een dosis dynamiek voor terug. Ik zit te genieten van de echtheid van snaredrums, lekker puntig. Die orde is een stuk minder dan daarnet maar je wordt wel betrokken bij de muziek, bij je nekvel. Je hoeft ook niet hard te draaien om de zaak tot leven te brengen. Hard draaien levert hier en daar wat scherpte mee.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

er zijn ook goedkope die er mooier uit zien zie advertenties  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

toch liever een logootje erop  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik62

Waar de Furutech/piezzo zich in onderscheid is in meer detail in bekkens en veel meer galm info. Er worden in studio opnames op veel tracks een galm of echo gezet. En al die kleine details komen nu uit de verf. Verder is de aanslag van snare drums en bekkens geprononceerder. Het geheel klinkt een stuk levendiger zonder opdringerig te worden. Tegelijkertijd gaat er een bepaalde rust uit van deze weergave, alsof alles goed geordend in het stereobeeld zit. Je kant heel veel dingen makkelijk volgen. Je wordt de muziek ingezogen."

Ik zou willen dat ik zulke oren had. Hier bij mij thuis hoor ik geen verschil ( blind) tussen mijn siltech SQ110 en een interlink van 20 euro. Zal wel weer aan mij liggen denk ik.


Zoldar

uuhh nee hoor. tussen de meeste kabels hoor ik ook geen verschil.
prijs je gelukkig zou ik zeggen en verkoop dat dure stuk hifi juweel.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden