Interconnect shoot-out

Gestart door Zoldar, maart 09, 2011, 18:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 10, 2011, 21:00:47
Citaat van: Zoldar op maart 23, 2011, 12:33:04
...
onbekend merk
Ik heb deze kabel ook. Kan ff niet vinden wat voor merk. Maar zowel de doos als de kabel zelf lijken, op de badges na, als twee druppels water op onderstaande IC.

Punt is dat ...


Dat zijn W&M's, duits, ook in NL te koop bijv. http://www.jouwhifi.com/c-1000697/w-m-weber-maurer/

tis eigenlijk OEM China
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Ja. Nu ja, al vaak daar geweest en kan je zeggen - als het goed gedaan wordt is er niets mis mee. In tegendeel. Zie bijv. Vincent.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 13, 2011, 11:55:08
Ja. Nu ja, al vaak daar geweest en kan je zeggen - als het goed gedaan wordt is er niets mis mee. In tegendeel. Zie bijv. Vincent.

absoluut niet

tis een hele neutrale kabel en daarom ook erg goed verkocht en veel geld t.o.v veel duurdere merken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Met de komst van een Metrum Octave Dac ga ik van gebalanceerd terug naar cinch. Exit van den hul the rock XLR.

Ik draai nu met een W&M IC en dat bevalt prima. Maar ik weet dat er meer te halen is uit deze DAC. Daarom dit weekend enkele IC's op bezoek.

- Furutech Evolution II
- Furutech Evolution II maar dan met furutech piezzo pluggen
- Pink Faun IL-1 S

Referentie
- standaart dropveter en de W&M IC.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

neoguri

Ben niet in de markt voor ICs maar toch weer benieuwd naar je ervaringen!

Citaat van: Zoldar op januari 03, 2013, 18:01:58
Met de komst van een Metrum Octave Dac ga ik van gebalanceerd terug naar cinch. Exit van den hul the rock XLR.

Ik draai nu met een W&M IC en dat bevalt prima. Maar ik weet dat er meer te halen is uit deze DAC. Daarom dit weekend enkele IC's op bezoek.

- Furutech Evolution II
- Furutech Evolution II maar dan met furutech piezzo pluggen
- Pink Faun IL-1 S

Referentie
- standaart dropveter en de W&M IC.

Zoldar

De IC zijn binnen. Peacock Audio heeft een Demo doos opgestuurd met een aantal IC die graag wil horen en een aantal aanbevelingen. Hieronder alvast een aantal sfeerbeelden.



van links naar rechts:
- Live Cable SPA 1,5 mtr. € 990,=
- Pink Faun IL-1SE 0.8 mtr. € 595,=
- Furutech FA-220 0,75 mtr. afgemonteerd met FP-106R connectoren: € 262,= 
- W&M IC - eigen kabel en referentie, ong. 80 euro






- Furutech FA-220 0,95 mtr. afgemonteerd met CF-102 nano-carbon connectoren en
koolstof gevulde afschermingskous: € 445,= 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

qua looks de groene qua prijs de WM


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 05, 2013, 19:38:59
qua looks de groene qua prijs de WM


succes
Volgens mij ben je niet helemaal koekoek als je dat er voor uit geef.    :evil: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 05, 2013, 19:46:23
Volgens mij ben je niet helemaal koekoek als je dat er voor uit geef.    :evil: :roll:

jawel hoor als je het waard vind gewoon doen



er zijn ook mensen die een ouwe dac kopen (mmmm beetje spijt  :-) )
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 05, 2013, 20:09:55

er zijn ook mensen die een ouwe dac kopen (mmmm beetje spijt  :-) )
En die speelt nog prima in mijn set,was een goeie zet om die te verkopen. :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Vandaag de eerste indrukken opgedaan met de Furutech kabels en de Live Cable. Ik heb niets gemeten of wetenschappelijks gedaan. Dus alle autosuggesties, 7 sec geheugen ed. zijn van kracht. Ik heb zelfs met mijn ogen open geluisterd en de gordijnen laten hangen. Ik was overigens in een goede bui.  :angel:

Eerst nog eens geluisterd via de W&M IC die ik al een tijdje heb. En dat bevalt prima. Maar net zoals met the Rock, weet ik dat er meer te halen is uit een DAC.
De Furutech FA220 met Rhodium conectoren viel vrij snel positief op door zijn feller en dynamischer hoog. Alles sprankelt meer. De gordijnen hingen er nog, maar er was meer te horen :) En het laag van de W&M is hier en daar wat wolliger. De Furutech met carbon plugjes lijkt daar nog een schep bovenop te doen.
De Live Cable kon ik niet serieus nemen. En hoorde er geen 990 euro vanaf. Snel weer in de doos.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SmauG

Mag ik meedoen met mn zelfbouw interlink?  :-D
Ben wel benieuwd hoe die het doet als de resolutie zo hoog is dat je die verschillen uberhaubt hoort.

Paul

Citaat van: Zoldar op januari 05, 2013, 20:14:21
En hoorde er geen 990 euro vanaf. Snel weer in de doos.
Lijkt mij geen eerlijk vergelijk met het prijskaartje in je achterhoofd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 05, 2013, 20:12:32
En die speelt nog prima in mijn set,was een goeie zet om die te verkopen. :-D :wink:

Hij is erg goed terecht gekomen is ook belangrijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: SmauG op januari 05, 2013, 20:22:45
Mag ik meedoen met mn zelfbouw interlink?  :-D
Ben wel benieuwd hoe die het doet als de resolutie zo hoog is dat je die verschillen uberhaubt hoort.

Ik zou geen zelfbouw willen, beetje merk geil oeps sorry
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.