UD5005 met Sony 52HX900: Blu-ray geluid soms 1 seconde weg of "tik"

Gestart door 18vti, februari 01, 2011, 21:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

18vti

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum maar wel sinds 1999 een gebruiker van de Marantz SR870  :yes:
Kwam dit forum tegen in tijdens mijn zoektocht naar een mogelijk probleem/foute instelling van mijn UD5005, TV of wat anders...direct antwoord niet kunnen vinden maar nu wel, as we speak, de TV en UD5005 aan het updaten via internet.

Om een lang verhaal kort te maken:
Heb nu een mooi goed geisoleerde woning waarin nieuwe Marantz apparatuur het geluid zal gaan verzorgen  pompom

Heb de UD5005 inmiddels een weekje en heb deze via HDMI aangesloten op m'n Sony 52HX900.
Beeld is prachtig, zeker nu ik de instellingen op RGB heb gezet!

Qua geluid is het niet "je-van-het" want de SR870 is vanuit de TV via de TV-out met (2-stekkertjes) verbonden. In principe is het dus analoog stereo wat ik kan horen....
Het is te overbruggen want de bestelde SR7005 komt over enkele weekjes of eerder.  notworthy

Nu viel het mij tijdens het kijken van Predators en Wall-E blu-rays op dat soms ( 1x per 20-27? min) het geluid gedurende 1 seconde wegvalt of er een lichte "tik" te horen is.
-Ik neem aan dat dit niet normaal is voor Blu-ray? Niet zoiets als layer-change vertraging zoals bij DVD?
-Kan dit komen doordat het geluid via HDMI (Bitstream of PCM als instelling, beide getest) naar de Sony TV gaat en dit analoog naar de SR870 (Die ook op stereo staat) gaat?

-Belangrijker nog: Als ik over een tijdje alles met HMDI via de SR7005 aanstuur (HDMI 1 heeft ARC) zullen dit soort issues/irritaties niet meer voor kunnen komen?

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!  :-)

Groeten! 

sattie

Probeer de UD5005 eerst alleen via HDMI naar de tv en kijk dan of het dan ook op treedt.
Dus de versterker er niet aan koppelen.
Je weet dus nog niet op het opgelost is naar de update, dat heb je dus nog niet kunnen testen ?

18vti

Thanks voor de tip!
UD5005 is inmiddels volledige up to date...TV hangt nu aan de draad voor een update, alleen kan dat 24-36 uur duren voordat ie een signaal krijgt dat er een update is..dat is wat ik gelezen heb  :-(

Maar zodra dat gedaan is zal ik gaan testen zonder versterker en alleen via de tv speakers luisteren  :yes:

Cadfael

Als je een usb aansluiting op je tv hebt, dan kun je de update vaak zelf downloaden en via usb installeren.
Heb je in je tv geen optie 'controleer op updates' oid?
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

still life

#4
de update v/d ud gaat vooral over 3d support
mijn speler draait enkel over hdmi & vertoont geen vreemd gedrag..

keep us posted..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Hier ook een goed werkende speler

Wat wel kan is dat de Tv niet goed met het formaat over weg kan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AlchemistII

Voor alle info/support/downloads:
http://support.sony-europe.com/tvhc/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_nl_NL&m=KDL-52HX900
Hier staat ook dat de tv een USB ingang heeft.
Download firmware naar PC, zet op USB stick/drive, plug deze in de tv, etc.

Tik heb ik niet in de UD5005.
Format issues (stadiumIII) kan ik me niet voorstellen. TV ondersteunt HD, 24p, 50/60Hz, etc.

Over ARC.....
Helaas zijn bijna alle interessante onderdelen van HDMI 1.4 (ARC, LAN share) OPTIONEEL en geen verplicht onderdeel van de standaard. Of en hoe een fabrikant dit ondersteunt staat hen vrij. Bij mij werkt het NIET.
Samsung TV heeft ARC, SR7005 idem, HDMI kabel idem. In de TV kun je alleen ARC aanzetten als andere apparatuur herkend wordt door "Samsung Allshare". Uiteraard herkent dit systeem alleen aangesloten Samsung apparaten en is het dus einde oefening.
Zo te zien aan de handleiding van Sony spelen zij hetzelfde spelletje: alleen Sony spul wordt herkend en door "Bravia sync" en werkt dus met ARC.
Maar misschien heb je geluk en herkent de tv de SR7005 toch.....

18vti

Kleine update:

UD5005 en de Sony 52HX900 zijn beide voorzien van de laatste updates.
Geluid test gedaan op 2 manieren:
-Stereo uitgang gepakt van de UD5005 en deze direct op de SR870 aangesloten.
Resultaat was geen enkele rare onderbreking meer gedurende ruim 2 uur film kijken.
-Testen op de oude manier (UD->HDMI->TV->stereo out->analoge receiver SR870).
Resultaat was al na 20 minuten een audio drop, de updates hebben dat niet verholpen.
Uitzetten van DRC heeft ook geen verschil gemaakt (meende te horen dat het geluid soms ook ineens zachter ging maar net niet helemaal wegviel)

Gelukkig is de SR7005 inmiddels gearriveerd!  pompom
Ik hoop in de loop van de week de boel een keer te kunnen testen...UD5005 en SR7005 zullen wel goed samenwerken verwacht ik.
Hopen dat de Sony TV ARC kan gebruiken i.s.m. de SR7005!

To be continued  :lol:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AlchemistII

Ben benieuwd of
1. ARC bij Sony wil werken!
2. die tik weg is bij HDMI aansluiting  (of bij andere digitale aansluiting van de tv aan de SR7005)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

18vti

Zo!

Het is even geleden maar ik kan zeggen: VERBLUFFEND die SR7005  hello
Combinatie UD5005 met de SR7005 en Sony 52HX900 is perfect!
ARC werkt goed, geluid en beeld mooi synchroon.
Was veel werk om alles in te stellen (Niet proberen na een paar biertjes als je van een verjaardag komt)

UD5005 in een locatie van het meubel gezet waar een klepje voor zit.
Vond het loopwerk geluid toch wel irritant bij stille scene's in films (Remote out =  :-D)

Wachten is nu op zuilen op de kleine achterspeakers (Monitor Audio Bronze 2 geloof ik) op te zetten.
Dan nogmaals met het microfoontje de geluidsinstellingen laten doen en dan is het redelijk klaar  HB
Schrok me de tandjes toen ik om middernacht de eerste maal die test liet doen...goed geisoleerd huis dus want de buren zijn er niet wakker van geworden  :angel:

SR7005 had overigens geen update nodig, die was er ook niet volgens de update check.

Hier nu een happy camper met zijn nieuwe spullekes  notworthy



AlchemistII

Gefeliciteerd!   hello
En voor andere Marantzers: met Sony WEL ARC, met Samsung niet.  frusty
Meenemen in je beslissing "welke tv wordt het"

JohnWx

Citaat van: AlchemistII op februari 16, 2011, 08:16:00
Gefeliciteerd!   hello
En voor andere Marantzers: met Sony WEL ARC, met Samsung niet.  frusty
Meenemen in je beslissing "welke tv wordt het"

ARC ?


groet een HT leek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

18vti

ARC = Audio Return Channel.

Als je een HDMI ingang met ARC ondersteuning hebt op je TV houdt dat in dat de TV met de receiver "praat" over wanneer het geluid uitgestuurd moet worden.
Zonder ARC krijg je lipsync problemen (Soms trouwens ook mogelijk om dat handmatig af te regelen bij een receiver)

Overigens heb ik mijn sub (Tannoy msub10) flink terug gedraait in volume na de automatische instelling van het volume.....Kan geen fatsoenlijk film kijken na 22:00 met dusdanige bass volumes  :schater:
Bij het kijken van Inception op slechts -30 dB begonnen de bovenleggers (die raampjes boven de deuren) al flink te rammelen.