De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: RoGEK op december 31, 2017, 15:12:08
De zelfde dac chip als onderandere in een NA7004, NA6005, CD6006, KI-Pearl, SA-15S2 ;)

Allemaal de Cirrus Logic CS4398.
Het analoog gedeelte bepaald meer de uiteindelijke kwaliteit. en hierin verwacht ik eerlijk gezegd toch wel wat verschil tussen de NA6005 en de NA8005, in het voordeel van de NA8005 dus

Ook heb je het voordeel ( ja dat lees je goed ) dat de NA8005 geen wifi en bluetooth aan boord heeft.
Ik heb alles bekabeld aangesloten dus maakt her voor mij niet uit, maar dan toch de vraag " hoezo voordeel bij geen wifi en bluetooth ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Citaat van: WilliamB op december 31, 2017, 15:40:59
Ik heb alles bekabeld aangesloten dus maakt her voor mij niet uit, maar dan toch de vraag " hoezo voordeel bij geen wifi en bluetooth ?

Interne storing door componenten die radiostralen uitzenden. ;)
Zonder is altijd beter.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Citaat van: RoGEK op december 31, 2017, 15:47:23
Interne storing door componenten die radiostralen uitzenden. ;)
Zonder is altijd beter.
Duidelijk verhaal  :gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Morgen komt Rob de boel finetune. Heb er zin in.
Ook vandaag mijn plank waar mijn beamer op staat extra aangedraait want hij begon te rammelen tijdens het blazen van mijn SVS. Hopelijk kan ik morgen een goede atmos demo geven zonder bijgeluiden  :evil:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Veel plezier morgen en Rob zal 't geheel vast en zeker nog weer wat scherper gaan afstellen.

Stadium III

#2120
Vandaag gezellig bij het nieuwe stekkie van William en Riet geweest samen met ons Nouki

Een goed onthaal en een goeie bak thee doen veel en dat was er ,eerst maar eens een blik in het nieuwe huis werpen van William
Alles ziet er keurig uit kwa afwerking en is ook niks aan op te merken
Zijn Pm 7004 hebben we niet beluisterd in de huiskamer want we komen natuurlijk voor de HT

Nouk en Riet te hebben achter gelaten zijn we samen naar buiten gegaan naar de man cave !
Nou jah uhhh 99% mancave Riet heeft ook een klein deel van de totale ruimte opgeëist
Dus meer als genoeg om in de rest een vette HT te bouwen

Dat is zeker meer als gelukt ,afwerking subliem tot in de puntjes !
Dus jah wat dan uhhh ja luisteren natuurlijk ,
Wij zijn gestart met Stereo en hierin viel meteen toch wel een zeer dikke piek in het laag op en dat was niet bepaald lekker te noemen !
Ok dat wetend dan maar de HT eens aftasten ,kabels om pluggen van de fronts en draaien maar ,we hebben een stuk Transformers gebruikt als ons demo materiaal om een vergelijk te kunnen krijgen
Ook nu was ik niet bepaald wild er kon wel wat veranderd worden

Goed test dvd erin en sweeps draaien eerst over links en recht ,dikke piek bij 35 hz en daarvoor en dal ,mmm niet optimaal
Dan maar eens gaan schuiven en maar weer eens samen luisteren ,de luidsprekers zijn op een betere plek terecht gekomen Waar er meer balans kwam in het geluidsbeleving
Mooi dan de subwoofer ,de SVS blijft een zeer grote subwoofer die je niet zomaar ergens neerzet
Hiermee ook eens geexpirimenteerd en deze ook in de beschikbare ruimte op de juiste plek gekregen
Toen maar eens geluisterd en uiteindelijk de direct functie uit gezet en 3 metingen gedaan met de Audyssey

Naar de 3 metingen de cross-overs veranderd en wat andere instellingen aangepast en dan luisteren en k8jken
Ja dat was een heel ander beeld,geluid stukken beter,
William de tip meegegeven om als ik weg ben 6 metingen te doen en daar wat aanpassingen in te doen

Zwakste schakel In de keten is in mijn ogen de subwoofer
Hij staat te direct achter je waardoor hij soms storend aanwezig is ,kan hem ook nergens anders weg krijgen in de ruimte ivm opstelling ,tip gegeven om 2 x 12 inch in de front weg te zetten en denk dat het laatste daarvan wel een stuk opknapt

Dit is en blijft een tip en daar mag William doen en laten wat hij wil natuurlijk

William en Riet dankje wel voor de gezelligheid !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Mooi vreslag Rob, en leuk dat je nog verbetering hebt weten te realiseren én tips hebt kunnen geven.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Wlliam, gefeliciteerd met voltooing van je ht en ik ben benieuwd naar je eventuele aanpassingen,  na dit advies.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Citaat van: lo op januari 21, 2018, 20:37:06
Mooi vreslag Rob, en leuk dat je nog verbetering hebt weten te realiseren én tips hebt kunnen geven.

+1 :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Mooi verslag Rob  notworthy

De verbetering is wel het stemgeluid uit mijn center, en het totale plaatje wat een stuk ruimtelijke klinkt.
Wat ga ik nog doen:
Center iets schuin plaatsen voor een nog beter resultaat en natuurlijk de metingen afmaken. Bij stereo expirimeteren met het in of uitdraaien van mijn AP's
Dit alles voor het finetunen want tevreden ben ik al
Twee nieuwe Subs BV Klipsche of SBS ? Hier geen ik nog niet uit. Wat ik wel ga doen is mijn beamer opnieuw laten kalibreren, want daar is ook winst uit te halen.

Rob en Anouk, bedankt voor jullie gezelligheid en afregelen van mijn ht set, en zeker tot ziens  byebye

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... het leest als zijnde een gezellige dag met nog een mooie opbrengst ook  👍🏻

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa


Rob46

En hoe gaat het met de thuisbioscoop van William?

WilliamB

Citaat van: Rob46 op maart 18, 2018, 09:45:01
En hoe gaat het met de thuisbioscoop van William?
Gaat goed Rob, ben erg tevreden.
Luister nu even wat minder omdat ik bezig ben met de tuin en tuinhuisje. Ook erg leuk.
En binnenkort komt er weer een kleine verbouwing aan. Zo komt mijn Zus bij mij in de buurt wonen en ga haar dan helpen met het huis.

Maar even terug bij mijn set. Vorige week een vergelijk gedaan. NA8005 direct of via de Teac-dac.
Conclusie weinig of geen verschil.
Volgende week nog wat testjes doen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3