De SET van WilliamB

Gestart door WilliamB, januari 29, 2011, 16:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: Rob46 op juli 01, 2019, 07:17:48
Ben benieuwd William. In theorie zou dit 'anders' moeten zijn. Maar we weten inmiddels dat dit heel persoonlijk is [emoji6]
Ik denk dat het verschil met de PM11 ook niet groot is, maar wel erg benieuwd wat deze kleine Dynaudio's doen in de ht ruimte.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

De (PM) 11 deed het hier duidelijk (hoorbaar) beter dan de 15. Met de 15 in de set heb ik nooit iets gemist, totdat ik die één op één kon vergelijken met de 11 ...

Rob46

Citaat van: WilliamB op juli 01, 2019, 20:10:27
Ik denk dat het verschil met de PM11 ook niet groot is, maar wel erg benieuwd wat deze kleine Dynaudio's doen in de ht ruimte.

Dat zou inderdaad wel eens goed kunnen uitpakken William. "Kleintjes" die groots klinken. Zeker met de prima akoestiek etc. etc....Leuk om zo te experimenteren :yes:

WilliamB

#2238
De Phonar`s P4 zijn dit weekeind van eigenaar verwisseld en de Dyn`s hebben een definitieve plaats gekregen in de huiskamer.
Zoals ik al had geschreven een groot verschil.

Ik ben altijd erg benieuwd geweest hoe kleine monitors klinken in mijn ht SET dus een experiment gedaan met een aantal monitors.
En wat is het verschil tussen mijn huidige Audio Physic`s tempo 6 en de monitors ?
Natuurlijk is dit en persoonlijke mening en ligt het ook aan de plaatsing en akoestiek van de ruimte.

Maar eerst even iets over mijn huidige Audio Physic`s tempo 6, deze klonken in mijn oude huis erg goed. Mooi, ruimtelijk en een mooi diep strak laag.
Maar in mijn huidige set ( akoestiek ) iets teveel van het goede.
Laag is niet strak en klinkt veel te boemerig

Dus gisteren mijn Dynaudio`s tijdelijk verhuist naar de ht set en aangesloten op mijn PM11
De Dynaudio`s  klinken erg ruimtelijk en is het laag een stuk strakker als bij de AP`s
Maar ze klinken ook weer een stuk braver en wat meer terughoudender en missen de fundatie die de AP`s wel hebben.
Moeilijk moelijk, want het zijn twee mooie luidsprekers met een andere klankleur.

Maar goed, nu nummer twee de bowers & wilkins 805 d3 prestige edition.
Deze zijn niet van mij maar van een kennis die ze uitgeleend heeft aan mij.

Eerst wat nummers beluisterd via de AP`s en toen op de B&W`s
Verbaast echt verbaast, ik ben gestopt met vergelijken en verder gaan luisteren naar deze B&W`s
Als ik het in een woord zou beschrijven "WAANZINNIG"
Wat een geluid zeg, mooi in detail hoe hard ik ook mijn PM zet het blijft strak en gedetailleerd.
Stemgeluid ? het is net of ze voor mij staat. Laagprobleem ? welk laagprobleem !!
Was genieten op de eerste rij.
Maar nu even weer met beide benen op de grond. De B&W`s zijn ook bijna drie keer zo duur als de Dynaudio`s , en heb je het er voor over ?
Conclusie: weer een ervaring en een droom rijker.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

En hier mijn droomluidsprekers  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

 :gp: Mooi verslag, William, and good for you! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Dromen is mooi en dat moet je ook behouden, maar ook heel af en toe er eentje laten uitkomen :wink:.

Jouw beschrijving van Dynaudio is voor mij herkenbaar; braaf. Ze doen niets verkeerd, maar blinken ook nergens echt in uit, alles netjes binnen de lijntjes. Wellicht is dat juist ook hun kracht  :yes:. Want vergis je in dat opzicht niet in Dyn ls; doordat het zo vanzelfsprekend klinkt, trekken ze niet de aandacht naar zich toe zoals veel andere speakers en kan er het idee ontstaan dat je zaken mist. Maar is dat ook zo? En naar welke ls kan je uren achtereen luisteren zonder dat er luistermoeheid gaat ontstaan  :roll:. Anderzijds is het de vraag of de ls je voldoende in de muziek weten te trekken. Afwegingen, persoonlijke voorkeuren.

Citaat van: WilliamB op juli 22, 2019, 23:56:20
En hier mijn droomluidsprekers  notworthy

TurboMarco

Leuk verslag William  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nostra

Leuk verslag!

Ik kan je volledig vinden in dit.

De d2 en d3 reeks van b&w klinken gewoonweg lekker!

Dit is ook een droom voor mij persoonlijk om een set van 1 van de 2 reeksen ooit in men bezit te hebben.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Stadium III

Mooi verslag goed bezig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob46

Helder William. De feedback van Robert kan ik mij overigens ook helemaal in vinden. Ik heb volgens mij in mijn topic ook een ervaring met B&W staan. In mijn toenmalige luisterkamer een periode met ik dacht monitoren uit de 600 serie. Van wat ik mij er nog van weet te herinneren, is dat het prima luidsprekers zijn. Wel goed om dit zo te proberen in jouw set William. Echter ook weer lastig nu je een mooie match hebt mogen ervaren. Enfin; zeg nooit nooit....

NB

Citaat van: WilliamB op juli 22, 2019, 23:56:20
En hier mijn droomluidsprekers  notworthy

Soms worden dromen waarheid......
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

WilliamB

Citaat van: Rob46 op juli 23, 2019, 11:03:49
Helder William. De feedback van Robert kan ik mij overigens ook helemaal in vinden. Ik heb volgens mij in mijn topic ook een ervaring met B&W staan. In mijn toenmalige luisterkamer een periode met ik dacht monitoren uit de 600 serie. Van wat ik mij er nog van weet te herinneren, is dat het prima luidsprekers zijn. Wel goed om dit zo te proberen in jouw set William. Echter ook weer lastig nu je een mooie match hebt mogen ervaren. Enfin; zeg nooit nooit....
Je weet het maar nooit ha ha
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

En nu de "De Canton Reference 9.2 DC

Dit is toch altijd een wens geweest om deze eens in mijn ht set de beluisteren, en ja daar zijn ze dan.
Mooie met de hand gemaakte monitors in Piano zwart.
Dus weer naast de AP`s gezet en de volgende nummers gedraaid.

CD: Dali 4 nummer 1 "Eva Cassidy- Ain`t No Sunshine ( dit voor het stemgeluid )
CD: Elements-Ludovico einaudi nummer 1 ( dit voor het pianogeluid en het laag )
CD: Interstellar-Hans Zimmer nummer 2 Cornfield chase ( voor de kracht van het kerkorgel en natuurlijk het laag )
CD: When We All Fall Asleep- Billie Eilish nummer 10 "Bury a friend"( dit voor het stem en laag )

De meeste CD`s geven veel laag weer, want dat is nu het probleem bij de AP`s.
Ik ga niet elke cd hier behandelen, maar probeer een totaalbeeld te schetsen.

Bij de eerste klanken is het al hoorbaar, hier heb ik te maken met een snelle sprankelende luidspreker.
Mooi 3d beeld en het geluid komt helemaal los van de luidsprekers. Ook even een luistertestje gedaan met Riet ( mijn vrouw ) en ze vroeg mij gelijk. Staat de centerspeaker ook aan ?
Nee Riet, zo hoort het. Instrumenten klinken los van elkaar en je kan ze een plaatsje geven. Echt indrukwekkend
Ga ik deze vergelijken met de Dyn`s of B&W`s dan zit deze en beetje in het midden.

Is het dit dan ? Zijn dit de opvolgers van mijn AP`s ?. Vreemde uitspraak van mij, want ik heb altijd gezegd "deze gaan nooit meer weg"
Maar nu !! ik weet het nog niet.

Zo is het hoog wel erg sprankelend en soms te direct, te schreeuwend en mis ik de fundatie van een vloerstaander.
Lijkt soms of ik iets mis tussen het midden en het laag.
Het kan ook liggen aan de opnames en de opstelling van de Canto`s want deze heb ik direct naar mijn gezicht gericht. Misschien iets anders opstellen en iets meer uitdraaien?
Ik ga het de komende tijd meemaken want de Canton`s zijn van mij, ik deze namelijk vandaag gekocht.

Conclusie; de Cantons moet ik de komende tijd veel beluisteren en ga ik schuiven met de opstelling.
Blijven ze dan gaan de AP`s in de verkoop of ik integreer ze in de ht set.
Ook een optie is om een klein subje bij te kopen, maar komt het laagprobleem dan niet terug ?

Oja en dan speelt er nog het plan om over 4 a 5 jaar te verhuizen naar... ( droom 2 )
Ga ik dan weer een HT set bouwen ( beamer in 2012 gekocht en nu pas 548 uur op de teler ) Of verkoop ik alles en koop er een paar mooie B&W`s van enz..

Ga het meemaken
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Blijft toch een mooie ruimte die je daar hebt. Heb je al akoestische metingen verricht, omdat je niet geheel tevreden bent over de akoestiek?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.