De set van annemirthe

Gestart door annemirthe, september 18, 2023, 14:34:35

Vorige topic - Volgende topic

Frits Denon, hg5812 en 1 gast bekijken dit topic.

annemirthe

De set van annemirthe

Hi allemaal!

Graag stel ik mij ook even voor. Sinds kort waardeer ik de kwaliteit van geluid sinds dat ik voor het eerst muziek heb gehoord op een goede set. In plaats van Bluetooth en JBL speakers.

Ik ben begonnen met 2e hands spul waar ik inmiddels er van geniet.

Mission M760 speakers,
Mission MS8 Actieve subwoofer.

Marantz PM7001 (Zilver)
Marantz CD5001 (Zilver)

Cambridge DacMagic (op een MPD server)
Cambridge CP2 (MM/MC phono versterker)

Mijn muziek komt voornamelijk van mijn gedigitaliseerde verzameling CD's. Ik heb aardig wat uurtjes zitten in het rippen en het opzetten van mijn servertje. Maar MPD in combinatie met MAFA (Android) is geweldig om vanaf de bank door je collectie te bladeren.

Om muziek te ontdekken gebruik ga ik graag naar de kringloop. Daar koop ik CD's en LP's.

Ik moet nog een hoop leren. Bijvoorbeeld over de plaatsing van speakers. Klasse versterkers. Digitale audioformaten etc. Maar ik denk dat ik hier een mooi begin heb!

Leuk om op dit forum kennis op te doen en ervaringen met anderen uit te wisselen!


Frits Denon

Hi Annemirthe. Welkom hier!

Leuke set. Geniet er van!

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

NB

Hoi, welkom.
Mooi dat je de smaak van beter geluid te pakken hebt.
Leuke set.
Zou wel iets van rubber dopjes/matjes ofzo onder de speakers doen.
Luisterze.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

#3
Zeker een leuke set en er is helemaal niets mis met 2e hands.
Een complete set compleet nieuw kopen kan een erg duur geintje worden :-D

Ook een liefde voor good old vinyl, goed bezig.

Naast de geripte CD's ook nog een muziek streaming service? vind ik namelijk ideaal om andere muziek mee te leren kennen en later alsnog of en CD of vinyl exemplaar aan te schaffen.

We hebben allemaal altijd nog wel een hoop te leren denk ik, maar als je eenmaal begint met deze hobby komt dat echt wel goed 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Hoewie Loewie

Hoi. Welkom en veel plezier met die mooie set.  :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

WilliamB

Welkom op het forum, mooie set
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

annemirthe

Citaat van: Emiel77 op september 18, 2023, 20:58:19Zeker een leuke set en er is helemaal niets mis met 2e hands.
Een complete set compleet nieuw kopen kan een erg duur geintje worden :-D

Ook een liefde voor good old vinyl, goed bezig.

Naast de geripte CD's ook nog een muziek streaming service? vind ik namelijk ideaal om andere muziek mee te leren kennen en later alsnog of en CD of vinyl exemplaar aan te schaffen.

We hebben allemaal altijd nog wel een hoop te leren denk ik, maar als je eenmaal begint met deze hobby komt dat echt wel goed 8-)


Ik luister momenteel wat op Qobuz. Erg leuk om die playlists van ze uit te proberen.

Wat betreft de kosten; ja het gaat hard. Want ik heb besloten dat ik ook wat leuks moest hebben voor de slaapkamer.

Nu heb ik ook nog een PM8000 met een CD6000 in champagne en een SA7001 in zilver.

Het liefst had ik de PM8000 met de SA7001 gecombineerd. Maar wegens het kleurverschil ziet dat er erg niet fraai uit.
Daarom gaat de PM7001 met de SA7001 denk ik als setje.



NB

Zilver en champagne vind ik best samen kunnen.
Zilver en zwart niet.
(Maar ben aardig kleurendoof)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Welkom op het forum..!
Vraag gerust, neem deel aan een ander zijn topic, deel je eigen ervaringen.
We zijn hier allemaal om bij te leren en andere audioten te ontmoeten, al is dat online.

Mooie sets heb je gerealiseerd, leuk om te zien en te lezen.
Vooral doorgaan....
Nogmaals welkom bij onze hangplek.

Marvin.

Nostra

Welkom hier!  byebye

Mooi setje  :gp:

Ook een protip als er eens audio meets zijn van eens deel te nemen of eens een audio beurs te bezoeken om andere klankkleuren te horen en ervaringen daar in op te doen.  :-D


Emiel77

#10
Citaat van: annemirthe op september 19, 2023, 08:17:36Ik luister momenteel wat op Qobuz. Erg leuk om die playlists van ze uit te proberen.

Qobuz ook een tijdje geprobeerd, maar vond het niet echt een meerwaarde t.o.v. mn bestaande Apple Music abbo (met bijbehorende uitgebrijde bibliotheek die ik al verzameld heb en zelfs als locale downloads op mn muziekserver heb staan).
Apple biedt ook een aardig aanbod high res ook, al moet je je naar mijn mening niet blindstaren op de high res hype.

Mijn mening: het grootste verschil zit voor mij vooral in de originele mastering, 24 bit 44 kHz is een nice to have, alles daarboven... nee ik hoor de meerwaarde eerlijk gezegd niet, daarnaast heb ik op meerdere platforms ervaren dat volume verschillen tussen CD kwaliteit en high res vaak storende grote volumeverschillen oplevert (op de mac mini muziekserver geen last meer van trouwens...), just my thoughts... :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

AudioPhillie

#11
Hoi mede muziek en audio liefhebber
Welkom in ons midden!

Mooie set met aangenaam geluid heb je al👌🏽 Ik hoop dat je de beer een beetje weet te beteugelen voor deze helemaal los gaat want anders kan dit inderdaad een serieus dure hobby worden  :yes:

Mijn suggestie voor opwaarderen of aankoop gebruikte apparatuur en rand benodigdheden: kijk verder dan alleen Nederland en probeer geen haast te hebben. Dan kan je super mooie en goede deals tegenkomen.

Hier bij het topic "Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2" komen regelmatig interessante suggesties langs.

Er zijn ook veel interessante HighRes (internet) radiozenders en als je muziek waar je van houdt luistert via "https://music.youtube.com" krijg je veel interessante suggesties in de automatische playlist.

Je zal het vast al weten maar voor het geval dat: rippen geeft het mooiste resultaat in WAVE of in vergelijkbare niet gecomprimeerde formats.

Groet en veel luisterplezier!

"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

annemirthe

#12
Hier is een herschreven versie:

Een kleine update:

Mijn PM7001 / SA7001 set staat nog steeds in de woonkamer.

In de luisterkamer heb ik verder gewerkt aan het uitbreiden van mijn oudere serie apparatuur. Ik luister nog steeds uitsluitend naar stereo muziek.

Momenteel heb ik het volgende opstelling:

ST 6000 Tuner
DV 6200 DVD Speler (voor live opnames)
CD 6000 CD Speler
AV 9000 Voorversterker en Tuner
PM 8000 Geïntegreerde Versterker
Ik kon de AV 9000 voordelig en in goede staat overnemen. Ik vermoed dat het geluid van de DVD speler beter tot zijn recht komt via de digitale input van de AV9000 dan via de DVD speler zelf. Bovendien sluit ik ook de computer aan op de AV9000 als DAC.

Alle overige componenten zijn rechtstreeks verbonden met de PM8000. Dit is niet ideaal, omdat beide apparaten een input selector hebben die reageert op de afstandsbediening. Bovendien moet het volume van de AV9000 eerst worden ingesteld op ref. (0db).

Het lijkt erop dat de Tuner nu wat overbodig is, maar in stand-by heeft hij nog een klokfunctie waar ik veel gebruik van maak. Helaas heeft de AV9000 dit niet.

Op mijn wensenlijstje staat nog het vervangen van de DVD speler door een model met SACD. Daarnaast twijfel ik erg of ik de PM8000 moet vervangen door de MM9000 en alles via de AV9000 moet laten lopen. Maar ik weet echt niet of dat de geluidskwaliteit van stereo ten goede komt.

Verder heb ik nog een bijpassende DR6000 CD Recorder gevonden. Maar die geeft een storing op het loopwerk. Misschien moet ik iemand daar eens naar laten kijken, maar omdat ik niet zozeer een recorder nodig heb weet ik niet of ik hier het budget voor wil aanspreken :)

Ik blijf lekker rommelen ;)

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.