Audiomodificatie: grote klankwinst tegen lage kosten

Gestart door Arthur L, januari 28, 2011, 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur L

Audiomodificatie: grote klankwinst tegen lage kosten

Ik heb mijn hele set laten modificeren. Mijn Densen B100 versterker is door het parallelschakelen van de voedingselco's en bypassing van de condensatoren uitgegroeid van een goede middenklasser tot een muzikaal wonder van topniveau. Audiomodificatie bleek bovendien veel goedkoper dan nieuwe aanschaf.

Tunermodificatie
Mijn tuner is door het vervangen van diodes, opamp en bypassing van de condensatoren, qua precisie vergelijkbaar met een goede cd-speler. Muzukaal was hij al.

Filtermodificatie
Van mijn speakers zijn de crossovers verbeterd. Alle modificaties samen kostten 450 Euro.

Geluidskaart
Op dit moment wordt mijn M-audio Audiophile 2496 gemodificeerd. Het is priegelwerk en op slechts op het rechterkanaal gelukt. Je kunt zo wel het effect van audiomodificatie optimaal vergelijken. Het is alsof er een deken van de weergave is afgehaald. En dat terwijl de Audiophile al veel muzikaler, preciezer en transparanter is dan alle andere geluidskaarten die ik ooit hoorde, bijvoorbeeld van Creative. Ooit had ijk een Maranz CD63 SEm naar geen vergelijk met een huis-tuin-en keuken PC met licht gemodificeerde blokvoeding (condensatoten gebypassed)., gestabiliseerd netsnoer en gemodificeerde soundcard. Ga nog proberen uit te zoeken met welk niveau cd of mylti-formatspeler mijn computer te vergelijken is.

Audiomodificatie relatief goedkoop
Via de reguliere audiohandel hoor je weinig over modificatie. Logisch: nieuwe verkoop levert veel meer winst op. Het zure is alleen dat ook die nieuwe apparaten weer verbeterd kunnen worden. Dus krijg je na een paar jaar een upgrade aangeboden. Als ik geen audiomodificatie had laten uitvoeren, zou het in plaats van de computer en geluidskaart een multi-formatspeler van Linn geworden zijn van zo'n 4000 Euro. Nu was ik voor eentiende van dat bedrag klaar. Modificatie is een aanrader, maar niet alle apparaten zijn er even geschikt voor of gewoon te oud.

Heb daarnaast nog zeer betaalbare top-interlinks, speakerkabels en gefilterde netsnoeren van het Almelose Cassiopea in gebruik.

groet,

Arthur

JohnWx

Ligt er aan hoe je tegen "modificatie" aan kijkt


Ik heb er helemaal niets mee want je hebt geen referentie meer maar dat is mijn mening

En het nadeel van modificaties zijn naar mijn mening dat je na de modificatie echt niet meer weet hoe het zonder klonk dus ? zal het wel anders / beter zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

 :-o Niemand zei ook dat modificeren makkelijk was... shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES