Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op april 09, 2019, 22:39:51
Ik heb bij Ziggo altijd de geadverteerde maximale snelheid, 200/20 in mijn geval. Zo zou het ook moeten zijn. Gek dat jij zo laag zit!
Zat kortgeleden nog op max. 40-60, dus voor mij een duidelijke verbetering. Met ditzelfde abbo welteverstaan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... dat vraag ik mij af 🤔. Hier meerdere devices, een laptop, het smart gedeelte van de tv en de Node allen op 2.4 en evengoed haal ik op de ipad 93/93 middels wifi (van de 100/100).

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 11, 2019, 01:06:00
Zaten voorheen met tot wel 5 apparaten op 2.4Ghz kanaal en ik heb nu via middels tri-band netgear access-point dedicated 5Ghz voor playstation en Marantz ND8006. Dit kan natuurlijk een verklaring zijn voor de lage snelheid voorheen.

sjoek

Het ligt er uiteraard ook aan wat de apparaten vragen van het aantal MB/s. Als ik mijn xbox volop laat downloaden gaat internetradio zelfs uit.. wanneer ik gewoon online game / video stream en tv kijk blijft er zelfs bandbreedte over..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pameijer

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 11, 2019, 01:06:00
Zaten voorheen met tot wel 5 apparaten op 2.4Ghz kanaal en ik heb nu via middels tri-band netgear access-point dedicated 5Ghz voor playstation en Marantz ND8006. Dit kan natuurlijk een verklaring zijn voor de lage snelheid voorheen.
Je moet even 2 dingen scheiden. Je internetsnelheid met ziggo en je snelheid bij je thuis, met o.m. wifi. Als je je speedtest met ziggo doet dan moet dat in principe bekabeld met een gigabit aansluiting en een goede netwerkkabel (minimaal Cat 5E), die ook nog 's goed aangesloten is. Check even of de overeengekomen snelheid inderdaad 1Gbps is en niet 100 Mbps tussen je bekabelde PC/laptop en je modem/router.

Als die snelheid een stuk lager is dan de geadverteerde snelheid moet je ziggo bellen. En als je wifi niet goed is, tsja, dan moet je gaan hobbyen of een slimme Harry erbij halen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Sinds ik stream, maakt mijn set wel overuren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin


Vinyl_Fuchs

#276
Citaat van: marvin op april 09, 2019, 21:14:02
En...?!
Nog plaatjes aangeraakt of is het stream gemak te gemakkelijk?
Sorry voor late reactie. Beduidend minder, maar ik merk dat ik door het streamen oppervlakkiger luister. Voor een LP ga ik er echt voor zitten. Blijft dat streamen een welkome aanvulling is om muziek te ontdekken en te beluisteren. Zie me echter nu en in de toekomst niet zonder fysieke geluidsdragers door het leven gaan. Daarvoor heeft vooral Vinyl net dat beetje extra. En dan bedoel ik niet uitsluitend de geluidskwaliteit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Zo te zien is Photobucket ook op hun eerdere beslissing teruggekomen. Afbeeldingen worden weer weergegeven. De stumpers.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

22.32 uur: je zou vroeg naar bed 😏

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 02, 2019, 22:32:56
Zo te zien is Photobucket ook op hun eerdere beslissing teruggekomen. Afbeeldingen worden weer weergegeven. De stumpers.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op mei 03, 2019, 06:48:46
22.32 uur: je zou vroeg naar bed 😏
Uiteindelijk 1 uur. Maar voor 24:00 lukt mij zelden.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 04, 2019, 02:07:25
Uiteindelijk 1 uur. Maar voor 24:00 lukt mij zelden.
Same here .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Door de week (maandag tot donderdag) lig ik er bijna altijd voor 22 uur in. Maar dan gaat de wekker ook weer af om 5.30 uur.

jrm

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 04, 2019, 02:07:25
Uiteindelijk 1 uur. Maar voor 24:00 lukt mij zelden.

Hier ook nooit voor 24:00 uur en dan toch die wekker om 06:00 uur  violent1

Marvin

Bijna nooit voor 1uur, al gaat de wekker om 5uur.

Vinyl_Fuchs

Vandaag eens tijd om te experimenteren met het indraaien van de Klipschen: van 10 naar 15 graden. Wat een verschil in positief opzicht: veel gedetaillerder geluidsbeeld en betere plaatsing van instrumenten. Eerst alleen rechts iets meer ingedraaid om te vergelijken. Op Klipsch Community is geen eenduidigheid m.b.t. plaatsing: natuurlijk sterk afhankelijk van luisterruimte, -positie, wel of geen hoekplaatsing, etc.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.