Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Goede tip 👍🏻, die ga ik ook eens af (wanneer ik alleen thuis ben en de huiskamer vervolmaakt is).

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 19, 2019, 15:38:43
Nu even deze lijst aan het doornemen. Yummie.

https://www.cambridgeaudio.com/en/blog/test-your-speakers-cambridge-audio-engineer

Vinyl_Fuchs

Hier voorlopig geen upgrade(s), behalve 2x 5m speakerkabels om mijn luidsprekers in de lengte-richting te kunnen plaatsen (echter geen structurele plaatsing, maar meer naar behoefte/ experiment)
Zie echter geen noodzaak om meer dan duizend euri in kabels te investeren. Zit te denken aan: Kimber 8tc of 12tc of supra ply 3.4s. of HEA colourless 2de2dehands.
Zet ik 6-8k af tegen nieuwe Audio Note Ls of Ducati 999s dan wint de laatste. Verder ben ik tevreden met mijn huidige set-up.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Je hebt groot gelijk joh, als je nu tevreden gent kan je het geld beter ergens anders aan besteden. Dat uitgeven kan je maar één keer doen.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op augustus 29, 2019, 22:01:25
Je hebt groot gelijk joh, als je nu tevreden gent kan je het geld beter ergens anders aan besteden. Dat uitgeven kan je maar één keer doen.
Jij begrijpt het.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Overigens is die Kimber kabel verre van een instapkabel, de andere door jou genoemde ken ik niet.

Een opstelling in de lengte heeft het voordeel dat je vaak ruimte achter je luisterpositie hebt, dat deze niet direct tegen een wand is gesitueerd, waardoor minder directe reflecties. Indien mogelijk moet je vermijden dat je halverwege de ruimte komt te zitten; dan heb je een grote kans op knopen (sterk verminderde bas t.g.v. room modes).

Vinyl_Fuchs

Hier "troubles in paradise". Geknetterd via rechterspeaker en daarna niks meer. Vandaag nog onvoldoende tijd gehad om te kijken of het v.v. of e.v. betreft. Niks verbrands te ruiken. Buizen van e.v. branden nog allen. Bij losmaken ook nog kabeltje in ic los (soldeerpunt) geraakt. Dat wordt dus voorlopig vintage Marantz in de woonkamer. Komt goed.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Dat is niet best, geknetter. Dat de buizen nog branden zegt niet alles, ze kunnen branden en kapot zijn. Soms vliegen er vonken door de buis, ook niet goed. Misschien buizen wisselen van recht naar links en ontdekken wat er dan gebeurt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

#293
Ik heb dit reeds 1 x meegemaakt en toen was een stk transistor in het regelcircuit doorgefikt. Dit kwam toen door mijn eigen fout: te snel aangezet na het uitschakelen van EV. Kon hij zijn spanning niet kwijt. Ik vermoed dat dit weer het geval is. Laat nu beide EV nakijken (mits hier de schuldige is), volledig servicen en opnieuw in de tin zetten.
De IC connector krijg ik met mijn eenvoudige soldeerbout niet gesoldeerd.
Morgen maar eens uitvogelen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Hopelijk heb je de versterker weer snel storingsvrij aan het spelen.

Vinyl_Fuchs

IC connector inmiddels gesoldeerd en na F1 de 250m maar eens aansluiten. Heb gisteren nog ND8006 als voorversterker (kun je instellen) geprobeerd, maar dat werkte om de een of andere reden niet.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#296
Even nog de kabeltjes verbinden en dan ga ik de buizenvoorversterker en mijn Marantz M250 testen. Direct even van de gelegenheid gebruikgemaakt om de Nat Audio Plasma R (buizenvoorversterker) stofvrij te maken. Ongelooflijk hoeveel stof zich daar verzamelt. De Sony SCD555ES heb ik al een tijdje niet meer gebruikt, maar is letterlijk een zwaargewicht onder de CD-spelers (zou volgens specificatie 14,5kg moeten wegen, maar voelt een stuk zwaarder aan dan mijn 15 kg voorversterker. Lijkt wel of Art er loodbitumen in gebruikt heeft. Schat eerder richting 18kg)
Indien ik iets aan mijn set moet veranderen, is dat altijd een hels karwei i.v.m. toegankelijkheid en gewichten van apparatuur.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Nat audio Plasma R oftewel buizenvoorversterker functioneert zonder problemen, dus is het zoals ik bijna dacht een probleem met de rechter eindversterker. En ik durf bijna te wedden dat het weer die STK is. Weet alleen niet of het toen ook deze monoversterker betrof.
Verbazigwekkend dat een 250M met 125 watt of een buizeneindversterker van 25 watt qua power bijna niks van mekaar onderdoen op mijn set.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs



De 250M lijkt bijna een midi-versterker als je hem vergelijkt met de Nat Audio, maar hij functioneert goed. Mag ook is door Wilfred volledig nagelopen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Toch maar goed dat ik de nodige audio-apparatuur achter de hand heb. Ga voorlopig genieten van deze setup en eerst mijn aandacht  vestigen op  de aanschaf van een Ducati 999s. En dan zien we wel weer.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.