Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jrm


cz79

Zeker mooi spul.

Welkom op dit mooie en gezellige forum pompom

Vinyl_Fuchs

#17
Laatste update: zoals gemeld was het mijn wens om een buizenvoorversterker i.c.m. bijpassende  monoblokken aan te schaffen. Deze zomer was het eindelijk zover. Overigens geen angst: ik heb mijn vintage sets niet weggedaan.

Voorversterker: NAT Audio Plasma R
Eindversterker: NAT Audio SE1 MK2 monoblokken met GE 211 buizen.

Ik heb mijn energierekening nog niet bekeken, maar ik vermoed dat mijn verbruik licht gaat stijgen.

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Nog 2 foto's:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Mooi spul! Ik houd het niet droog bij die Nat  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

 stupid

Zeker. Mijn idee van een mooie combo
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Vinyl_Fuchs

Sinds vandaag zal ik helaas enige tijd in mono moeten luisteren aangezien van 1 van mijn mono's een tuimelschakelaar afgebroken is. De mogelijke dader(s)(lees: kids van 2,5 en 5) hebben zich helaas nog niet gemeld. Ofschoon ze niet aan mijn audioapparatuur rommelen vermoedt ik dat er 1 met zijn hoofd tegen gestoten heeft.

Ik heb wel inmiddels via internet nieuwe besteld.

Zo eentje was het

https://www.distrelec.nl/elfa3~nl_nl/elfa/init.do?item=35-240-06&toc=20427

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Balen, maar gelukkig is het te maken!
Succes met het herstel.

Vinyl_Fuchs

Helaas nog niet veel geluk met mijn nieuwe eindversterkers.

Na het vervangen van de stekker helaas enige tijd later een power-mosfet doorgebrand met het gevolg dat er een 2-tal vonken vanuit het chassis op de metalen basis van de eindbuis sloegen, alvorens ik de versterker kon uitschakelen. Achteraf gezien nog een geluk gehad, want aangezien de schakelaar ook van metaal is, had ik misschien zelfs nog optater van 1000V+ op kunnen lopen.

Geluk bij een ongeluk dat de garantieperiode nog net niet afgelopen is.

Voorlopig de Marantz 170dc als eindversterker aangesloten, in afwachting van mijn gerepareerde eindversterkers.

Zo zie je maar weer duurkoop is niet altijd goedkoop.

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#25
Gisteren mijn 2 "kindjes" weer opgehaald. Hopelijk kan ik er nu langer van genieten.

Op het moment dat ik dit schrijf, luister ik naar: de sacd Soul Survivor van Mighty Sam McClain.


http://www.youtube.com/watch?v=B4mXBdNJPAo


https://youtu.be/JutX_NVZpbA

Puur genieten

Fijne paasdagen.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Na meer dan een maand wachten, krijg ik eindelijk de okki nokki dinsdag geleverd, alle andere benodigdheden heb ik reeds in huis: reinigingsvloeistof, gedestilleerd water, extra borstel, zerostat3.

Ben ik voorlopig ook weer van de straat.

Gr. Roy.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Zo vanavond voor het eerst lp's kunnen reinigen op de okki nokki. Ik ben erg in mijn nopjes  :-D met het eindresultaat (lees: kraakvrij afspelen)

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 08, 2014, 23:29:14
Ik ben erg in mijn nopjes  :-D met het eindresultaat (lees: kraakvrij afspelen)


In je okkie-noppies  clown1. Kan wel schelen met oudere albums inderdaad. Moet zelf ook nog een stapel lp's door de wasserette rijden.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

#29
Deze week zes nos 6h30dr binnengekomen als reserve voor mijn plasma r versterker.


Groetjes Roy.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.