Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Ziet er heftig uit. Je moet er wel de (financiele en opstellings) ruimte voor hebben. Het doet mij aan een labaratorium ofzo denken.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Het is dat ik er a) de ruimte niet voor heb en b) nu andere prioriteiten heb, anders ...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Nb op februari 03, 2018, 16:04:08
Ziet er heftig uit. Je moet er wel de (financiele en opstellings) ruimte voor hebben. Het doet mij aan een labaratorium ofzo denken.
De persoon van het youtube filmpje beschikt over mooie apparatuur en volgens mij ook over voldoende financiële middelen, gezien zijn set. Alleen lijkt de luisterruimte aan de kleine kant voor een dergelijke audioset. Opstelling: bank en vooral platenspeler voor de ls lijkt me niet echt handig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#123
Als ik nog eens in de markt ben voor nieuwe speakers, hebben deze in graphite mijn voorkeur.


https://youtu.be/dxG_SqB2QOI

Staat momenteel een setje te koop op MP. Echter momenteel andere prioriteiten en eerst nog sparen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Zo vandaag eens mijn nieuwe aanwinsten beluisteren. Ga er eens goed voor zitten. Luisterfeest gegarandeerd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Vinyl natuurlijk zonder een kraakje te beluisteren. (Devies: zuinig op zijn en alles goed stofvrij en schoon houden) En dat met een setup die uiterst gevoelig is.
Nu rest alleen nog een paar nieuwe foto's maken van mijn mooie set, want die er nu op staan zijn van bedenkelijke kwaliteit.
Misschien Frank (Aktevox) eens vragen, hoe hij zijn mooie setfoto's heeft gemaakt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Q sound op Amused to Death is wel een belevenis.  :yes: :yes: :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Naar aanleiding van geluidseffecten op Amused to Death bleek dat de linker speaker out of phase stond. Inmiddels aangepast na een series van YT testgeluiden. Nu beter.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Een uitgebreide review van Amused to Death en diens bijzondere geluidseffecten.

https://positive-feedback.com/Issue18/waters.htm
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 12, 2019, 14:41:28
Nu rest alleen nog een paar nieuwe foto's maken van mijn mooie set, want die er nu op staan zijn van bedenkelijke kwaliteit.


En waar blijven die foto's?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op januari 12, 2019, 21:35:57

En waar blijven die foto's?
Ben nog op Frank aan het wachten.  :lol:
Maar even serieus met tablet geeft geen goeie kwaliteit en mijn vriendin kan de accu van haar digitale camera niet vinden. Dat wordt dus morgen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Oké oké....

Ja je naam belooft weinig goeds,
vraag het toch. [emoji56][emoji56][emoji23][emoji2957]

Ehh,...  Heb je geen smartphone?

Marvin

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 12, 2019, 18:12:50
Naar aanleiding van geluidseffecten op Amused to Death bleek dat de linker speaker out of phase stond. Inmiddels aangepast na een series van YT testgeluiden. Nu beter.
Bijzonder dat je dat niet eerder hebt opgemerkt, als ik dat mag zeggen.
Ik vind het namelijk best beroerd luisteren als ze niet in fase zijn aangesloten.

renes59

#133
Als dat alleen door de geluidseffecten opvalt?, toch maar eens een referentie cd/muziek uitzoeken met meer muziek en zang. Het klinkt inderdaad heel beroerd. Je hebt wel stereo maar overal, valt vooral op bij de zang. De zang is dan niet in het midden maar door de gehele ruimte heen. Het geeft mij een effect net als je duizelig bent met de oren. :?
Doe er een cd in, of muziek spelen die je goed kent en het moet direct opvallen. 
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Out of fase hoor je meteen dat ee iets niet klopt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden