jouw favoriete artiest

Gestart door thom, april 24, 2007, 19:15:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin

Inderdaad een lijstje met veel stijlen,bij mij is het niet anders.
teveel om op te noemen hier,heb gisteren nog rage against the machine gezien,als afsluiter op pinkpop(waren weer super goed)

Grtz Erwin
Citaat van: Lapti op juni 02, 2008, 23:39:37
Heb niet echt een favoriete eigenlijk, ik luister van alles en nog wat maar een paar springen er natuurlijk uit:

Jamiroquai (vooral de oudere)
George Benson
Spyro Gyra
Earth Wind and Fire
De meeste dingen geproduceerd door Quincy Jones (Thriller van Micheal Jackson bijvoorbeeld)
Steely dan (en dus ook Donald Fagan)
Massive Attack
Tool
Rage against the machine
Micheal Mcdonald
Toto
Herbie Hancock
Chick Corea
The Yellow Jackets

En dan nog wat drummers, ik drum zelf dus luister nogal snel naar de drumpartij:

Dennis Chambers
Dave Weckl
Vinnie Colaiuta

En nog veel veel meer!

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Totofan

Mijn favoriete artiest, is natuurlijk Toto, helaas bestaan ze niet meer sinds 5 juni 2008.
En steve lukather, de gitarist van Toto, die ook een paar mooie solo albums heeft uitgebracht.

Verder hou ik van best veel soorten muziek,maar mijn voorkeur gaat ui naar heavy metal, pop/rock muziek.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Paul

Als jazz liefhebber Patricia Barber en ook zij heeft binnenkort een nwe cd

Nieuwe CD Patricia Barber: The Cole Porter Mix

Patricia Barber is een bekende naam onder zowel liefhebbers van vocale jazz als onder audiofielen. Haar interpretaties en uitvoeringen zijn altijd zeer authentiek en hoogstaand, ze weet zich te omringen met absolute topmuzikanten, en de geluidskwaliteit van de opnames behoort tot het beste dat vandaag de dag mogelijk is.
Op The Cole Porter Mix brengt zij een fantastische hommage aan één van de beste Great American Songbook componisten van de vorige eeuw. Van de dertien tracks op dit album zijn er acht geschreven door Cole Porter, maar er staan ook drie door haarzelf geschreven nummers op, waarvoor zij zich liet inspireren door Porter's vakmanschap en grote talent. Dat zij niet van enig talent gespeend is wisten we natuurlijk al, maar dat zij er in slaagt om deze drie nummers naadloos en geheel in de geest van haar grote idool in "de mix" te laten integreren is absoluut briljant.

De CD komt over een paar dagen uit (29 september).

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

MadVillain

Om eerlijk te zeggen vind ik Patricia Barber alleen goed als ze niet zingt  redface.
En dan bedoel ik dus de instrumentale tracks op haar albums. (ben niet zo'n liefhebber van haar stem)
Ze maakt een stijl waar ik erg van hou maar ja, haar stem....

Oftewel heeft ze een cd volstaan met alleen maar instrumentale tracks?

vielzweck

Citaat van: Totofan op september 14, 2008, 16:13:10
Mijn favoriete artiest, is natuurlijk Toto, helaas bestaan ze niet meer sinds 5 juni 2008.
En steve lukather, de gitarist van Toto, die ook een paar mooie solo albums heeft uitgebracht.

Verder hou ik van best veel soorten muziek,maar mijn voorkeur gaat ui naar heavy metal, pop/rock muziek.

Steve Lukather een aantal malen op bospop gezien, met name afgelopen zomer vond ik hem een paar weergaloze huzarenstukjes op de gitaar uithalen.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Maurice

Citaat van: MadVillain op september 25, 2008, 23:25:22
Om eerlijk te zeggen vind ik Patricia Barber alleen goed als ze niet zingt  redface.
En dan bedoel ik dus de instrumentale tracks op haar albums. (ben niet zo'n liefhebber van haar stem)
Ze maakt een stijl waar ik erg van hou maar ja, haar stem....

Oftewel heeft ze een cd volstaan met alleen maar instrumentale tracks?
Ik vind de stijl ook erg mooi, maar irriteer me niet aan de stem. Mooiste nummer van haar is Nardis imho.
Welke groepen/artiesten maken nog meer muziek in dezelfde stijl?

@Paul: hij is al een 10 dagen uit, check http://www.kroese-online.nl/item/?itemid=2300352
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: Paul op september 25, 2008, 23:03:01
Als jazz liefhebber Patricia Barber en ook zij heeft binnenkort een nwe cd

Nieuwe CD Patricia Barber: The Cole Porter Mix

Patricia Barber is een bekende naam onder zowel liefhebbers van vocale jazz als onder audiofielen. Haar interpretaties en uitvoeringen zijn altijd zeer authentiek en hoogstaand, ze weet zich te omringen met absolute topmuzikanten, en de geluidskwaliteit van de opnames behoort tot het beste dat vandaag de dag mogelijk is.
Op The Cole Porter Mix brengt zij een fantastische hommage aan één van de beste Great American Songbook componisten van de vorige eeuw. Van de dertien tracks op dit album zijn er acht geschreven door Cole Porter, maar er staan ook drie door haarzelf geschreven nummers op, waarvoor zij zich liet inspireren door Porter's vakmanschap en grote talent. Dat zij niet van enig talent gespeend is wisten we natuurlijk al, maar dat zij er in slaagt om deze drie nummers naadloos en geheel in de geest van haar grote idool in "de mix" te laten integreren is absoluut briljant.

De CD komt over een paar dagen uit (29 september).




oi

HEBBE , HEBBE , HEBBE, HEBBE, HEBBE , HEBBE, HEBBE , HEBBE , HEBBE , HEBBE, HEBBE , HEBBE , HEBBE , HEBBE

ik bedoel dus eigenlijk dat ik het schijfje binnenkort wel in mijn bezit zal hebben :lol:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: Maurice op september 27, 2008, 00:47:01

@Paul: hij is al een 10 dagen uit, check http://www.kroese-online.nl/item/?itemid=2300352

Thks voor de info, had nog niet op hun website gekeken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Paul op september 25, 2008, 23:03:01
Als jazz liefhebber Patricia Barber en ook zij heeft binnenkort een nwe cd

Nieuwe CD Patricia Barber: The Cole Porter Mix

Patricia Barber is een bekende naam onder zowel liefhebbers van vocale jazz als onder audiofielen. Haar interpretaties en uitvoeringen zijn altijd zeer authentiek en hoogstaand, ze weet zich te omringen met absolute topmuzikanten, en de geluidskwaliteit van de opnames behoort tot het beste dat vandaag de dag mogelijk is.
Op The Cole Porter Mix brengt zij een fantastische hommage aan één van de beste Great American Songbook componisten van de vorige eeuw. Van de dertien tracks op dit album zijn er acht geschreven door Cole Porter, maar er staan ook drie door haarzelf geschreven nummers op, waarvoor zij zich liet inspireren door Porter's vakmanschap en grote talent. Dat zij niet van enig talent gespeend is wisten we natuurlijk al, maar dat zij er in slaagt om deze drie nummers naadloos en geheel in de geest van haar grote idool in "de mix" te laten integreren is absoluut briljant.

De CD komt over een paar dagen uit (29 september).




Via de website van -- High Fidelity Discs -- kun je van alle nr's op de cd 30sec beluisteren .
Dan weet je tenminste wat je in huis haalt .


Groeten  EDWIN  B

Paul



Heb deze beluisterd, en het klinkt als Patricia Barber.
Maar goed smaken verschillen. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Maurice op september 27, 2008, 00:47:01
Ik vind de stijl ook erg mooi, maar irriteer me niet aan de stem. Mooiste nummer van haar is Nardis imho.
Welke groepen/artiesten maken nog meer muziek in dezelfde stijl?





Maurice

Als je een vergelijkbare artiest zoekt als Patricia Barber dan weet ik er één voor je .
De muziek is enkel instrumentaal .

The Anthony Wilson Trio .

Er zijn een aantal SACD's van deze groep te krijgen op hi end label .

Anthony Wilson is trouwens de gitarist van Diana Krall .


Groeten  EDWIN  B

robbie

Dan zal ik er ook nog maar een paar ingooien (ik heb er meer, maar die zal ik jullie nu besparen):

Benny Andersson (een van de leden van een popgroepje met de naam ABBA :-)). Ik bewonder die man echt enorm. Schreef samen met Björn Ulvaeus de prachtige musical "Kristina fran Duvemala", gebaseerd op het epos van Vilhem Moberg. Daarnaast uiteraard ook de musical "Chess". Bracht ook een paar solo-albums uit en is tegenwoordig actief met zijn orkest Benny Anderssons Orkester BAO.
Zijn muziek is echt de moeite waard. Neigt naar klassieke muziek, met invloeden van Zweedse folkmuziek. Jammergenoeg alleen in Scandinavië bekend...Verdient meer!

Verder vind ik ook Elton John nog steeds erg goed. Zijn laatste cd "The Captain & the Kid" is klasse. Uiteraard heeft hij ook mindere albums gemaakt, maar vooral live is hij gewoon fantastisch: zijn pianospel is super, stem echter weer wat minder:-(

En hier in Nederland blijft Marco Borsato mij steeds weer verbazen. Zijn laatste album "Wit Licht" bevat weer heel andere muziek dan je van hem gewend bent. Geen meezingers maar echt klassemuziek, nummers van John Ewbank. Ga maar eens naar een live-concert van hem. Dat doet bijna niemand hem na.

Maurice

Citaat van: HiFi gek op september 30, 2008, 17:52:23

Maurice

Als je een vergelijkbare artiest zoekt als Patricia Barber dan weet ik er één voor je .
De muziek is enkel instrumentaal .

The Anthony Wilson Trio .

Er zijn een aantal SACD's van deze groep te krijgen op hi end label .

Anthony Wilson is trouwens de gitarist van Diana Krall .


Groeten  EDWIN  B

Ga ik eens naar luisteren!  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op september 30, 2008, 19:13:25
Ga ik eens naar luisteren!  notworthy
Mocht je de muziek van Diana Krall kunnen waarderen, moet eens de live dvd Live in Paris van haar aanschaffen.
Daar speelt Anthony Wilson de sterren van de hemel, deze man gaat zo in zijn gitaar spel op echt een vakman.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

Ik heb wel de cd live in Paris.
Haar man/vriend speelt ook niet onverdienstelijk  :-D :-D    Elvis (Costello)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte