De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Mooi om te horen dat het weer goed gaat :yes:
Welkom terug Cor  :gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.


Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 20, 2019, 22:01:32
Welke cd speler gebruik je nu Cor?
Totdat de CD 6006 weer terug van reparatie is en weer klaar om te spelen op zijn vertrouwde plekje staat, de oude  SA8003 uit december 2010, Rob. De meest gebruikte  druktoetsjes zijn niet qua functionaliteit  niet helemaal tip top meer, maar hij speelt daarentegen nog voortreffelijk elke CD die aanbied, maar dan draai ik eigenlijk alleen nu standaard CDS ermee af, want alleen rock en popmuziek, want klassieke muziek heb sinds maart jongst leden niet meer beluisterd of aangeschaft, en de reden daarvan wil ik wel op verzoek hier nader toelichten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1864
Het feit dat van mijn dagelijkse verdriet en pijn verdreef of beter gezegde bevestigde met alleen muziek van Katatonia en Riverside (toentertijd werd de laatste door mij steevast onbewust verbasterd tot "Wintertime") zegt eigen meer dan genoeg, doch sinds kort voornamelijk muziek van Frank Boeijen, Robert Long, The Simpleminds, Bread/David Gates en The Carpenters. notworthy Kortom, vanuit de duisternis weer teruggekeerd in het licht. :-) :-) :-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Geen klassieke muziek Cor, de Marantz man met de meest uitgebreide collectie met bij iedere componist een verhaal.
Dat geloof ik niet.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op augustus 20, 2019, 23:47:56
Geen klassieke muziek Cor, de Marantz man met de meest uitgebreide collectie met bij iedere componist een verhaal.
Dat geloof ik niet.
Toch is het zo, Paul, en ook daar zit weer een verhaal achter. Hoop dit verhaal binnenkort hier eens  te kunnen vertellen, want best opmerkelijk voor zo'n iemand mij. En ik dit verhaal ook nog nooit uitgebreid ui de doeken gedaan, dat wegens gebrek aan belangstelling in mijn thuisomgeving: "Zal wel..." ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je niet meer naar, die overwegend deprimerende  :wink:, klassieke muziek luistert.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin


Cornelis1921

#1869
Citaat van: Brutus op augustus 21, 2019, 15:54:05
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je niet meer naar, die overwegend deprimerende  :wink:, klassieke muziek luistert.
Je hebt in feite al gezegd, Bertus, want dat vanwege het overwegend deprimerende karakter en toon der muziek, doch ook het zeer elitaire en snobistische karakter van deze sector en haar publiek, dat terwijl de meeste gewone hardwerkende orkestmusici hieraan vaak niet meer dan een minimum loon aan overhouden, dus zó'n sector!, en waar ik persoonlijk steeds minder voeling mee kreeg. Kortom, ik vervreemde steeds meer van deze wereld. Maar geeft, er is heel veel hele mooie serieuze pop en (prog)rockmuziek te over, en teveel zelfs om dat in één mensenleven te kunnen beluisteren, en deze muziek ben ik gewoon in als 19 maanden blijven door beluisteren, al dan wel op een lager pitje. En nu dus weer volop...  pompom pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Goed zo, beetje muziek luisteren waar je blij van wordt.
Dat zware klassieke gedoe word ik ook niet vrolijk van Cor.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op augustus 21, 2019, 17:18:57
Goed zo, beetje muziek luisteren waar je blij van wordt.
Dat zware klassieke gedoe word ik ook niet vrolijk van Cor.
En eerlijk kreeg ik er maar zelden kippenvel van, en van de zogenaamde populaire muziek zeer regelmatig. Zoiets zegt genoeg. Klassieke muziek leeft niet en is zo saai en dood als een pier. Doch er is ook zeer zeker wel hele mooie klassiek muziek, doch voor zulke "over populaire en over impele muziek voor de miljoenen" halen de snobs weer hun snobistisch neuzen voor op. ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Helemaal niet dood. En elitair ook niet. Gewoon smaak en soms veranderd dat.
Zondag ochtend vind ik een fijne tijd om op het gemak,  lekker van klassieke muziek te genieten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

The Good Son

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 21, 2019, 17:58:20
En eerlijk kreeg ik er maar zelden kippenvel van, en van de zogenaamde populaire muziek zeer regelmatig. Zoiets zegt genoeg. Klassieke muziek leeft niet en is zo saai en dood als een pier. Doch er is ook zeer zeker wel hele mooie klassiek muziek, doch voor zulke "over populaire en over impele muziek voor de miljoenen" halen de snobs weer hun snobistisch neuzen voor op. ;-) :-D

Afgelopen week heb ik een concert van Reinbert de Leeuw op Slot Zeist bezocht, speelde stukken van Erik Satie, wat geweldig was overigens.
Het viel me op dat het publiek,gemiddeld genomen, vrij jong was en het concert was uitverkocht.
Misschien maar 1 voorbeeld, maar ik geloof niet dat klassiek niet meer leeft.

Ik ben dan wel niet zo een grote klassieke muziek liefhebber, maar de Leeuw die Satie speelt was wel een Bucketlist dingetje  :yes: