De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

... ik begrijp Cor ook wel, met zijn beginners cdp en versterker uit een instap serie van een prutsmerk. En laten we het niet over die schoendozen hebben welke hij als speaker inzet, van een vaag zichzelf benoemd hifi merk, met een wazige hippie aan het roer. Verder moeten we het vooral maar niet over de bekabeling hebben welke Cor er heeft liggen, om te huilen. Wat een potentieel hij daar laat liggen ...

Weg met die zooi, het is een schande voor dit forum.


😏

bert50

Ik wist ook niet wat ik hoorde toen ik bij Cor was zo muzikaal gewoon fantastisch [emoji106][emoji106].


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op oktober 11, 2018, 06:35:29
... ik begrijp Cor ook wel, met zijn beginners cdp en versterker uit een instap serie van een prutsmerk. En laten we het niet over die schoendozen hebben welke hij als speaker inzet, van een vaag zichzelf benoemd hifi merk, met een wazige hippie aan het roer. Verder moeten we het vooral maar niet over de bekabeling hebben welke Cor er heeft liggen, om te huilen. Wat een potentieel hij daar laat liggen ...

Weg met die zooi, het is een schande voor dit forum.


😏
:schater: notworthy byebye You've just made my day, dear Robert. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1803
Aan allen, die in het verleden weleens negatieve kritiek op mij hadden en afkeurend zijn gewest ten aanzien van mij (en die dat nu nog hebben en zijn): Jullie zijn geen van allen maar een haar beter dan mij, integendeel, kijk maar eens goed in de spiegel en luister maar eens goed naar jullie eigen negatieviteit, onzin, laster en smaad, en overtuig jezelf van mijn (onwrikbare) gelijk. Capito?! :-D (Mijn grootste en tevens enige bron van tragiek is, is dat ik uiteindelijk altijd gelijk heb en dat ook nog krijg. ;-)) Humor is doorgaans gratis en voor niets. Ja, doorgaans, want er is een voorwaarde, één voorwaarde, namelijk, dat men door het leven, en dus het lijden, voldoende getekend is geworden. Zo niet, dan gaat gehele feest niet door. Was getekend,  de Aap, die teveel Noot aan Mies vroeg. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Sorry Cor, maar de snelheid waarmee jij worstenbroodjes kunt verorberen staat boven alle kritiek.

Cornelis1921

Citaat van: joep op oktober 15, 2018, 13:07:11
Sorry Cor, maar de snelheid waarmee jij worstenbroodjes kunt verorberen staat boven alle kritiek.
Dank je wel, Joep, voor jouw (noodzakelijke) ontzenuwing en (vleiende) complimenten. notworthy :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1806
WAARSCHUWING: Het lezen van dit epistel kan schadelijk zijn voor jouw perceptie van mij als een "normaal" en "gewoon" persoon. In ieder geval, alvast heel veel leesgenoegen en -plezier. notworthy


Soms loopt mij het water over de voeten. Maar dan trek ik een paar laarzen aan, tegen natte voeten. Maar gek? Als ik dat doe, krijg alleen ik, en ik alleen, negatieve kritiek en afkeurende blikken. Hoe kom? iets wat eigenlijk nog nooit gedaan heb, wanneer men mijn persoonlijke geschiedenis (echt) goed gelezen heeft en dus kent, want men heeft mij toch immers niet voor niets ooit eens  postuum de titel van "Lam Gods" gegeven? Of wel soms? Liefs, Cor. Nee, ik ben niet boos, alleen maar verdrietig. Vandaar deze open brief. Mijn maatje, John, en mijn psychiater heeft dat bevestigd, al weet hij niet (meer) wat hij in mijn geval moet doen, en ook mijn case manager toonde openlijk zijn wanhoop hierover, namelijk een psychogene dood (sterven door op te geven) Volgens John ben ik reeds ver heen, in ieder geval over de helft van het proces, zoals het door de Amerikaanse psychiater, en tevens ontdekker van deze diagnose, Dr, Leach, beschreven is. Normaliter voltrekt zich dit proces tussen enkele dagen tot enkele weken. doch John ziet mij al vanaf december vorig jaar mentaal veranderen, eet steeds minder en minder (ben dus reeds kilo's afgevallen), ben niet meer depressief, maar wel steeds meer verdrietiger (want wanneer ik stilletjes en alleen aan Marin denk, kan ik alleen maar  zachtjes wenen), mijn nierfunctie loopt steeds meer terug (nefroloog wordt reeds geraadpleegd). en bovenal, John heeft gelijk, ik voel mijn (fysieke) einde langzaam maar gestaag naderen, want ik maak ook nauwelijks (serieus) plannen meer. De facto, het leven maakt er (weer eens) zelf een einde aan. Het is (bijna) volbracht. Wellicht nogal melodramatisch klinkend, doch ik zeg al sinds enige maanden en  dat steeds vaker en openlijker (alleen tegenover John tot nu toe), dat het voor mij niet meer hoeft en dat ik geen zin meer in heb De GGZ verwacht op korte termijn een crisis, doch zij weten werkelijk niet meer wat zij met mij aan moeten, daar een dergelijke casus: Hoog begaafde hoog gevoelige en "paranormaal" begaafde, die zich terdege bewust is van vele voorgaande levens, (nog) niet en in geen enkel psychiatrische vakliteratuur beschreven wordt, dus er is zelfs in lichtelijke zin sprake van enige paniek bij GZ-Rivierduinen. Doch mijn psychiater vulde zelfs mijn persoonlijke bevindingen aan ( "...wist jij dat Arthur Schopenhauer ook een misantroop was?" Waren zijn letterlijke woorden), plaats van deze te relativeren, en dat noemde mijn case manager tactisch, "professionaliteit", iets wat mij in 2012 op de (nu reeds  desbetreffende psychiater, die mijn Marin-verhaal over slechts 2 consulten aanhoorde, heeft zonder (wettelijk verplicht protocol) mij daarin te kennen, deze diagnose opgesteld en aan mijn dossier toegevoegd, iets wat uiterst kwalijk genoemd wordt en mij bij een eventuele opname of anderszins, behoorlijk en volkomen onterecht parten kan spelen, en dat dan ook reeds heeft gedaan, en wel in 2015, toen kreeg ik na een complicatierijke open hart operatie, een aantal extra (algemene) ziekenhuisopnames voor de kiezen, waar ik soms ineens een "aparte" behandeling en  bejegening kreeg, totdat ik in het Alrijne Ziekenhuis, Loc. Leiden, mijn medisch dossier onder ogen kreeg... Toen viel bij mij het kwartje, zij (het medisch personeel) zagen mij al die tijd als een patiënt een stevig psychiatrisch rugzakje, want de diagnose "schizofrenie" krijgt in elk algemeen en academisch ziekenhuis extra en speciale aandacht, of deze nu terecht gesteld is of niet, dat konden zij namelijk niet aan mijn neusvleugels zien... Zij (de des betreffende psychiater) is inmiddels psychiater af, mijn case manager noemde haar zelfs: meer geschikt voor recherchewerk bij politie in plaats van hulpbehoevenden en  patiënten helpen... Ook moest ik vanaf 1987, min of meer verplicht, een antipsychoticum gebruiken, want zij konden mijn P.S.I.-ervaringen, die ik vanaf mijn kindertijd al heb, niet zijnde als volkomen normaal begrijpen (Prof Dr. Henri van Praag, hoogleraar parapsychologie (RUR), had dat in 1981 echter wel direct in de smiezen, evenals Nederlands beste en meest gewaardeerde hypnotherapeut, Pieter Barthen in datzelfde jaar, zelfs diverse sannyasins van Bhagwan (Osho) (waaronder Deva Amrito/Jean Foudraine) vonden dat ik veel meer indruk op hen maakte dan hun eigenlijke meester en goeroe. Foudraine noemde mij zelfs een "energetisch wonder", dat na afloop van een groep in de toenmalige ashram in Amsterdam. De vriendin van ashrambaas en Bhagwans vertegenwoordiger in Nederland, Niketana, was zelfs zodanig  verbaasd da zij, toen ik voor het eerst de "therapie"-boot, de Amitabh, aan de Prins Hendrikkade, Amsterdam betrad, en dat in gezelschap van enkele andere Bhagwan-vrouwen de wooorden: "Kijk eens, bliss! Wat een energie straalt deze man uit!" Mijn reputatie in Bhagwanland was vanaf dat moment dus definitief gevestigd en bevestigd, zodanig zelfs dat Bhagwans oogappel, rechterhand, energietovenaar en vertouweling, Anand Somendra/Peter Bathlett, mij persoonlijk liet blijken dat hij niet bepaald geporteerd ws was mijn deelname aan een door hem geleide energieweekend in Groningen, want toen het mijn beurt was, om zijn persoonlijke "zegen", met de worden "I welcome you in my garden", antwoordde ik Somendra heel brutaal terug, met de woorden , "Once I welcome YOU in MY garden!" te ontvangen, terwijl hij tegelijkertijd zijn beide handen op mijn beide schouders plaatstte. Somendra was daarop volgend overduidelijk "not amused"...  Kennelijk had hij deze dusdanige blijk van openlijke disrespect jegens zijn grootheid en prestige nog nooit ontmoet, deze ex-topbankier uit de Londense City.), dus... Spuit erin, en wel onmiddellijk, en vragen werden er nooit gesteld! Met als gevolg vele kwalijke en zeer kwalijke bijwerkingen. Ergo, het maakte mij als gezond mens dus ziek, zoals men dit van te voren verwachten kon. Ondanks de overduidelijke contra-indicaties, heeft geen psychiater gezien, dat men dit "medicijn" nooit aan depressieve mensen mag voorschrijven of verstrekken, Ik moest er in april van dit jaar zelf en op eigen gezag mee stoppen, en nog was de GGZ niet overtuigd, terwijl alle (kwalijke) bijwerkingen, zoals uiterst plotseling optredende, ultra korte, zeer acute en zeer heftige depressieve episodes, die gepaard gingen met ernstige agitatie en agressie (mijn maatje, John, heeft hier dn ook in ernstige mate onder geleden), verdwenen plotseling als sneeuw in de zon. Ook de voortdurende en overvloedige speekselvloed (permanent (mond) kwijlen) hield eindelijk op. Toch presteerde de psychiate het om slechts een maand geleden pas deze medicatie officieel stop te zetten Verplicht protocol noemt men dat.  Toen ik in juni j.l. bij Renes59 op M&G was, was ik hevig onder de invloed van de abstinentie, ik was somber,  verdrietig, druk, onrustig en praatziek, ik sprak honderduit, vooral over Marin Op de terugweg naar schaamde ik mijzelf diep voor deze wanvertoning van mijzelf en was zeer schuldbewust, ik vond zelfs dat ik mensen, zoals René en Stieneke niet verdiende. Het bezoek van John en mij aan Maastricht was een ware mokerslag, want niet besefte ik dat ik in deze wereld niets te zoeken heb, zoals mijn verslag daar ook van getuigde. Alleen met mede H.S.P.-mensen kan ik in de privésituatie nog overweg, de rest, de meeste "gwone"en "normale"mensen"begrijpen mij onvoldoende om met hen adequaat te kunnen communiceren. Ik ben er elfs achter gekoen dat hoog begaafd niet automatisch ook hoog gevoelig (H.S.P.) betekent, iets wat in alle beschrijvingen hoogbegaafdheid wel wordt aangenomen  Ik ken teveel hoog begaafden die echter in geen enkel opzicht ook H.S.P. zijn. Hoog begaafd wordt op de duur alles en iedereen, maar men wordt als H.S.P. geboren, zonder dat dat erfelijk is of gekoppeld is aan de hoogte van het IQ. Tevens wordt de waarde van het (hoge) IQ schromelijk overdreven, menig keer ben ik diep gekwetst geworden door een zogenaamde "hoog begaafde", althans men had een hoog (gemeten) IQ, doch geen enkele IQ-test is betrouwbaar, net zoals dat erg geen dieet is dat werkt. John plaagt mij regelmatig met  het feit dat mijn IQ nog nooit gemeten is, en dat ik daarom ook nooit hoog begaafd genoemd kan en mag worden, noch door mijn omgeving noch door mijzelf, als zijn de (gedocumenteerde) historische bewijzen daarvoor er  in overvloed, doch wie gelooft mij... In ieder geval ben ik die in persoon nog nooit tegengekomen. Geeft niet, zolang Marin daar maar zeker van is, en dat is zij, als mijn exacte equivalent, doch vrouwelijke zijnde (Yin & Yang/ Shakti & Shiva/Adam & Eva). Tot zover. Amen. Nogmaals, heel veel liefs van Cor. :-) P.S. Ik ben nog niet dood, nog lang niet. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

DansaN

#1808
Met iets meer alinea en zinsopbouw zou ik het misschien helemaal hebben gelezen.
Bij wat ik wel heb gelezen miste ik de link met de cd6006 en de rest van de set.


NB

Cor, ik wens je veel goeds. Ik heb sinds ik op dit forum actief ben, jouw schrijfsels gelezen en gewaardeerd. Maar na dat je bent gestopt met je medicatie, gaat het volgens mij niet echt beter met je. Ik heb in mijn zeer nabije omgeving ook de resultaten gezien van mensen die met  de medicatie voor hun geestelijk welzijn, gestopt waren.Daar wordt niemand beter van. :cry: Dit is een audio forum, dus ga ik niet in details treden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

Cor, Ik wil je er op wijzen dat een PM staat voor private message,Denk dus aan onderstaande regel

8. Klachten over forumleden behoren niet openlijk op het forumbesproken te worden. Deze behoren eerst persoonlijk opgelost te worden of anders dienen de moderators ingelicht te worden over vermeend wangedrag (dit kan via "meldt dit bericht aan de moderators").
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op oktober 15, 2018, 19:04:24
Cor, Ik wil je er op wijzen dat een PM staat voor private message,Denk dus aan onderstaande regel

8. Klachten over forumleden behoren niet openlijk op het forumbesproken te worden. Deze behoren eerst persoonlijk opgelost te worden of anders dienen de moderators ingelicht te worden over vermeend wangedrag (dit kan via "meldt dit bericht aan de moderators").
Hopelijk heb ik mijn oorspronkelijk tekst nu voldoende geanonimiseerd en gekuist, Marco. Mijn excuses voor het door mij (wederom) overschrijden van de forumregels: In het heetst van de ... Ziet men weleens het e.e.a. over het hoofd, doch niet opzettelijk. :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 15, 2018, 15:23:37
WAARSCHUWING: Het lezen van dit epistel kan schadelijk zijn voor jouw perceptie van mij als een "normaal" en "gewoon" persoon. In ieder geval, alvast heel veel leesgenoegen en -plezier. notworthy


Soms loopt mij het water over de voeten. Shiva/Adam & Eva).....................Tot zover. Amen. Nogmaals, heel veel liefs van Cor. :-) P.S. Ik ben nog niet dood, nog lang niet. ;-)
Stieneke en ik hebben het totaal niet gezien als een lastige of onplezierige dag. Het was een hele plezierige dag. Wat me opviel was dat bij een bepaald muziekstuk er een totaal andere man in de rookstoel zat. We hebben kennisgemaakt met een aardige, bijzondere en een niet alledaagse man. Een man met een handvat, maar dat handvat is er om vast te pakken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op oktober 15, 2018, 22:35:34
Stieneke en ik hebben het totaal niet gezien als een lastige of onplezierige dag. Het was een hele plezierige dag. Wat me opviel was dat bij een bepaald muziekstuk er een totaal andere man in de rookstoel zat. We hebben kennisgemaakt met een aardige, bijzondere en een niet alledaagse man. Een man met een handvat, maar dat handvat is er om vast te pakken.
Mooi omschreven.  :gp:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.