De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Cornelis1921 op mei 24, 2018, 21:31:45
Lieve mensen, er kleeft nog een verhaal aan deze nieuwe spinner is, en dat is dat de komst daarvan mij niet echt blij maakt, want ik ben weer eens (reeds bijna vier weken) (ernstig) depressief, met dito veel stress als gevolg. Ben vandaag bij een huisarts geweest, en die diagnosticeerde bij mij, als tot nu toe eerste en enige: ernstige stress ten gevolge van een ernstige mate van eenzaamheid. Zij gaf mij Primperan, een paardenmiddel dat vooral gebruikt wordt bij misselijkheid ten gevolge van een chemokuur, als remedie tegen de misselijkheid mee. De huisarts adviseerde mij een psycholoog te consulteren, zodat eens "mijn ei kwijt kan". Zucht... :-( Ik wordt er alleen maar moedelozer van, want vijf jaar "Cor's waan van de dag etc.." heeft mij immers ook niet verder gebracht dan vele boze reacties en de uiteindelijke verwijdering van het complete topic van dit mooie forum. Voor de rest wil ik er niet teveel woorden aan vuil maken. De nieuwe spinner komt gewoon, al heb al sinds een week niet meer naar muziek geluisterd. Het kan verkeren.

Wanneer iemand mij verder wil volgen: Facebook: Cor de Rooij, Leiden.
Hopelijk voor jou gaat ook de zon weldra weer een beetje schijnen. Opdat je van je nieuwe aankoop kunt genieten. Sterkte.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Dank je hartelijk, Roy, voor jouw positieve en opbeurende woorden. Oprechte dank. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Heb trouwens niet meegekregen dat je uitlaatklep gedeactiveerd is.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op mei 25, 2018, 01:23:07
Heb trouwens niet meegekregen dat je uitlaatklep gedeactiveerd is.
Dat was in oktober van het vorige jaar, tegelijkertijd met een ban van een week. Was een heftig moment.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Als er zo'n flinke doos wordt gebracht, met Marantz erop, moet dat toch wel wat helpen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Ohm Ivo

Beste Cor,

Al vele jaren lees ik mee op diverse fora, en ook op dit forum. Ik genoot van je fraaie muziekrecencies en leefde mee met je "set die full on steam" was. Doordat ik je volgde op het forum wist ik al dat je met diverse gezondheidsproblemen te kampen hebt. Maar dit is toch wel schrikken hoor, zo onverwacht (voor mij) en zo ernstig. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat het je lukt om weer uit het dal te klimmen. Een nieuw apparaat zal niet het wondermiddel blijken te zijn, maar kan je misschien helpen bij de reis terug naar boven.

Sterkte en beterschap, Cor!

Groet van Evert

Cornelis1921

Dank je Evert en de vele anderen die gereageerd hebben. Ik voel mijzelf mentaal sinds vandaag weer wat beter. Ik heb waarschijnlijk het diepste punt van deze episode achter mij liggen. :-) Ook het herstel van de longontsteking verloopt voorspoedig. :-) :-) Ik kan nu alweer voorzichtig uitkijken naar de te komen CD6006. :-) :-) :-) ...En, er staat nu weer sinds afgelopen zondag (klassieke) muziek op in huize Cor.. :-) :-) :-) :-) Kortom, alles gaat weer de positieve kant op. :-) :-) :-) :-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Ik ben weer (bijna) de oude, want ik gisteren en vandaag het weer aangedurfd om een aanzienlijke tijd actief aan mijn (muziek)hobby en mijn geliefde Marantz-forum te besteden. Het resulteerde in het weer serieus luisteren naar klassieke muziek, schrijven erover, en het doen van enige bestellingen om daarmee mijn CD-collectie te verrijken. Kortom, ik heb de weg naar boven weer hervonden: Laat de CD6006 maar komen! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

arjan1312

Goed te lezen dat het beter (minder slecht) met jou gaat en dat je (weer) positief kan uitkijken naar de komst van de cd-spelert. Hopelijk doet het zonnetje de komende dagen ook zijn best, waardoor je herstel wellicht iets versneld wordt en het grote genieten kan beginnen.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Cor,

Wij hebben veel met elkaar gepraat en ook staan onze levens bijna haaks op elkaar, wij begrijpen elkaar en vinden ons in onze hobby: Muziek!

Het is makkelijk te schrijven, maar Cor jij bent ook uniek en bijzonder, probeer een beetje van jezelf te houden, maar vooral wees trots op jezelf in de dingen die wel goed gaan, bijvoorbeeld andere mensen blij maken met je proza en niet te vergeten met je kookkunst (na een M&G dag, altijd TOP)

Sterkte en ik kijk alweer uit naar september  :yes:

Cornelis1921

#1721
Citaat van: jrm op mei 26, 2018, 08:49:37
Cor,

Wij hebben veel met elkaar gepraat en ook staan onze levens bijna haaks op elkaar, wij begrijpen elkaar en vinden ons in onze hobby: Muziek!

Het is makkelijk te schrijven, maar Cor jij bent ook uniek en bijzonder, probeer een beetje van jezelf te houden, maar vooral wees trots op jezelf in de dingen die wel goed gaan, bijvoorbeeld andere mensen blij maken met je proza en niet te vergeten met je kookkunst (na een M&G dag, altijd TOP)

Sterkte en ik kijk alweer uit naar september  :yes:
Dank je voor je lieve woorden Marcel, maar na bijna gedurende een maand in een donkere tunnel verkeerd te hebben, was ik dat alweer goeddeels vergeten, namelijk dat er ook goede kanten aan mijn persoon zijn. Het grootste gevaar bij een depressie, en zeker als deze wat langer duurt, dat men alles voor zwart houdt, ook de betere kanten van zichzelf, en in die val was ik ook nu terechtgekomen. Doch met een herwonnen positiever zelfbeeld met volle moed vooruit. Eerst de CD6006, en later de M&G in september. Ook ik kijk heden daar weer naar uit. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: jrm op mei 26, 2018, 08:49:37
Cor,

Wij hebben veel met elkaar gepraat en ook staan onze levens bijna haaks op elkaar, wij begrijpen elkaar en vinden ons in onze hobby: Muziek!

Het is makkelijk te schrijven, maar Cor jij bent ook uniek en bijzonder, probeer een beetje van jezelf te houden, maar vooral wees trots op jezelf in de dingen die wel goed gaan, bijvoorbeeld andere mensen blij maken met je proza en niet te vergeten met je kookkunst (na een M&G dag, altijd TOP)

Sterkte en ik kijk alweer uit naar september  :yes:

👍👍👍👍 super mooi geschreven Marcel!!! Mee eens! Ik zal er alles aan dien om in september er weer bij te kunnen zijn💪

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op mei 26, 2018, 10:47:57
👍👍👍👍 super mooi geschreven Marcel!!! Mee eens! Ik zal er alles aan dien om in september er weer bij te kunnen zijn💪
En als Robert dan ook zin heeft om te komen, is de M&G compleet, compleet geslaagd zogezeit. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: jrm op mei 26, 2018, 08:49:37
Cor,

Wij hebben veel met elkaar gepraat en ook staan onze levens bijna haaks op elkaar, wij begrijpen elkaar en vinden ons in onze hobby: Muziek!

Het is makkelijk te schrijven, maar Cor jij bent ook uniek en bijzonder, probeer een beetje van jezelf te houden, maar vooral wees trots op jezelf in de dingen die wel goed gaan, bijvoorbeeld andere mensen blij maken met je proza en niet te vergeten met je kookkunst (na een M&G dag, altijd TOP)

Sterkte en ik kijk alweer uit naar september  :yes:


notworthy