De set van Cor.

Gestart door Cornelis1921, december 18, 2010, 10:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jrm


Cornelis1921

Latest update: Ik doe (nog steeds) mijn ding, net zoals iedereen. Meer niet. ;-) :-D clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op mei 16, 2019, 12:20:15
Latest update: Ik doe (nog steeds) mijn ding, net zoals iedereen. Meer niet. ;-) :-D clown1
Doe je goed Cor.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Genieten Cor, daar gaat het om al valt dat soms niet mee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WilliamB

Citaat van: Cornelis1921 op mei 16, 2019, 12:20:15
Latest update: Ik doe (nog steeds) mijn ding, net zoals iedereen. Meer niet. ;-) :-D clown1
Mooi om te horen Cor, veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Zeer recentelijk; sinds gisteren: Mogelijk een defect aan de laser van CD6006, want alle CDs worden bij het opstarten normaal ingelezen op, doch na enige momenten verspringt de laser voorwaarts. Vorig jaar mei bij Marcel gekocht, dus nog binnen het normale garantietermijn. Marcel reeds via de e-mail benaderd. Verder alles op audiogebied alles 'up and running'. :-) P.S. Gebruik vanaf vandaag voorlopig de (inmiddels 9 jaar oude) SA8003 voor het beluisteren van (SA)CDs; leuk zo'n hernieuwde kennismaking met deze speler, toch qua klankkarakter (filtering) wel een andere speler hoor. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... èn garantie èn via Marcel; gaat goed komen  :yes:.

Wat doet de SA8003 anders dan de CD6006?


Cornelis1921

#1838
Ben sinds enige maanden helemaal "into" de muziek van Riverside (en ook in die van Katatonia) en dan voornamelijk de albums: "Memories in my head" (EP, 2013), Voices in my head"(EP, 2006), "Schizophrenic prayer" (EP, 2008) en "Shrine for the new generation of slaves" (Full album, 2013). Ik heb sinds april jongstleden geen Klassieke muziek beluisterd. De reden van alles? Geen flauw idee, het zal wel. Heb om een duurzaam contact met een psycholoog gevraagd vanwege mij aanhoudende somberheid en mentale en emotionele overgevoeligheid, en dat sinds december 2017. Mijn maatjes, John en Fieke, hebben al aangegeven dat er min of meer sprake is van psychische noodsituatie, de (complexe) PTSS begint mij nu echt parten te spelen in mijn en dat er van een normaal dagelijks bestaan, zowel in dat van mijzelf en in het contact met mijn maatjes, en in mijn algemeen en sociaal functioneren, geen sprake meer is. 38 jaar doorlopende contact met de GGZ heeft mij niets concreets opgeleverd, behalve meer ervaring kennis, ervaring en inzicht, doch niet de doorbraak waar ik op hoopte, want aanvankelijk dacht de allereerste psychiater inderdaad reeds aan PTSS (deze plaatste mij zelfs in 1991 op de wachtlijst van de Stichting Centrum 1940-'45 van Prof dr. Jan Bastiaans te Oegstgeest), doch Pieter Arends (toen chef de clinique!) werd hierin door zijn collega's na hem volledig genegeerd en hebben sindsdien daarin alleen maar de plank mis geslagen, waarvan de één na laatste, na een flagrante misdiagnose en een protocollaire 'misconduct' jegens mij als patiënt, ontslag heeft genomen, en nadien als psychiater, openlijk, en in mijn bijzijn, door mijn huidige behandelteam is afgevallen, wat tegen iedere collegiale code is. Vorig jaar april tevens ook succesvol (want sindsdien géén depressieve klachten van betekenis (plus agitatie, agressie en acuut mentaal disfunctioneren) meer. Zelfs tweede helft 2015 een 'conversiestoornis' met acute suïcidaliteit, dat vanwege het antipsychoticum (nadien medisch bevestigd)) gestopt ('cold Turkey', want geleidelijk afbouwen was destijds nog onmogelijk en voor mij sowieso te duur, want voor eigen rekening; minstens EUR 1000,00) met alle psychofarmaca, waarvan zelfs het antipsychoticum mij in beginsel zelfs noot voorgeschreven had mogen worden, want zeer onwenselijk en zonder meer contra-indicatief  bij depressieve klachten. Achteraf heeft mijn huidige psychater en (PhD) farmacoloog deze stap als zijnde de enige juiste bevestigd. Nu stuur ik alles op medisch gebied zelf aan, zowel binnen het psychische als somatische domein: Eindelijk erkenning, doch nog steeds geen blij mens zijnde, en dat sinds mijn vijftiende levens jaar, want toen aanvang eerste langdurige depressieve klachten en chronische somberheid. Kortom, het kan verkeren, doch leuk is anders. Groetjes van Cor. P.S. Onzer beider lieve huisarts, Angelique, denkt nog steeds wel met ons , John en mij, mee, en komt als enige met constructieve adviezen, die nog werken ook. Toppie! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op juli 07, 2019, 13:00:18
... èn garantie èn via Marcel; gaat goed komen  :yes:.

Wat doet de SA8003 anders dan de CD6006?
De SA8003 klinkt iets softer, milder en meer laid back, dus minder up front dan de D600d, die is detailrijker en mee gearticuleerd (analytisch), kortom, anders, doch ook een zeer fijne speler, maar meer voor klassiek en jazz gefilterd, dan voor pop en rock. Vandaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1840
Nog één ding: (complexe) PTSS is niet fijn en bijzonder stressvol (en daarom fysiek ziekmakend), en teven s ook heel vervelend voor de mensen om je heen. Volgens de landelijke GGZ heeft ongeveer 5-10% van de bevolking met  PTSS of met een ander ernstig psychisch trauma te maken, waarvan ongeveer de helft dat gewoonweg niet weet, en er is dus ook niet bewust van is. Majoor en Militaire Willemsordedrager, Marco Kroon, heeft hoogstwaarschijnlijk eveneens PTSS, gezien de (te) vele en de (specifieke) aard der "incidenten" waarbij hij betrokken is geraakt. Doch Marco Kroon wordt niet als zodanig behandeld, want ligt politiek en publiekelijk te gevoelig. Kortom, je zal maar een militaire held wezen. Ik heb hier met NOS-journalist, Lex Runderkamp, enige malen over gesproken (via chat), daar hij voor de NOS deze casus doet, en die aanvankelijk mijn diagnose compleet belachelijk vond, want volgens hem geen enkel bewijs voor, doch deze eveneens nu onderschrijft. Met zelf een PTSS herkent men PTSS bij een ander PTSS gemakkelijker en sneller. Vandaar.  P.S. Nu ik wederom hierover schrijf, voel ik mijzelf weer behoorlijk klote, want stressgevoel in mijn buik-, maagstreek (acute diarree of obstipatie, acuut of chronisch misselijk zijn, niet zelden tegen overgeven aan) en altijd droge mond met vaak spanningshoofdpijn. Enkele goede bekenden (ook HSP) herkenden reeds vroeg mijn intense verdriet en somberheid in mijn manier van uitdrukken en lichaamshouding al direct en uiten daarop hun zorgen. Een goede vriendin vroeg zich destijds in 1981 al zelfs af, en dat tot twee maal toe, of ik nog wel "iemand" ben, Want PTSS doet mensen van persoonlijkheid "veranderen" en/of zelfs "verdwijnen". Mijn wijlen vader was ook zo'n PTSS-geval (WO II), en ik herken nu dat sinds enige tijd ook terug bij mijzelf. Heavy stuff. Hoop binnenkort eindelijk mijn echte en gehele verhaal te kunnen doen, want kon ik tot voor kort nog niet, sinds november van het afgelopen jaar pas, want toen viel bij mij pas echt het kwartje. Op 21 april begon ik mijzelf ineens spontaan zaken te herinneren die aan dit alles ten grondslag hebben gelegen, men spreekt in dit opzicht dan van een 'dadertrauma', dat uiteindelijk tot een uiterst traumatische gebeurtenis heeft geleid (ook in sociaal en intellectueel opzicht) waar de beider hoofdpersonen nog steeds niet over heen zijn, want oude tegenstellingen en dito vijandschappen, en dus ook de persoonlijke tegenstanders, komen altijd terug en ontmoeten elkaar wederom, zo voorspelde dat psychiater en esotericus, Prof. dr. Carl Gustav Jung, dat een ruim meer dan en halve eeuw geleden reeds, en Jungs theorieën van toen worden nu zo langzamerhand in meerderheid door de praktijk en wetenschap van nu bevestigd. Het leven is van dat soms echt een een "raar" en vooral wonderlijk vreemd, en tevens eng en bang makend, gebeuren, want "Fear is the key" ("Angst ist Alles und Alles hast Angst", zou Freud gezegd kunnen hebben), concludeerde auteur, Alastair MacClean, reeds in 1953, en hij gebruikte dat als titel zijn gelijknamige boek uit 1961. Het zij zo.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Helder Cor, beide hebben dus een duidelijk andere karakteristiek. En toch ook beide met een Marantz-sausje overgoten?

Citaat van: Cornelis1921 op juli 07, 2019, 13:49:23
De SA8003 klinkt iets softer, milder en meer laid back, dus minder up front dan de D600d, die is detailrijker en mee gearticuleerd (analytisch), kortom, anders, doch ook een zeer fijne speler, maar meer voor klassiek en jazz gefilterd, dan voor pop en rock. Vandaar.

Cornelis1921

#1842
BIJ WIJZE VAN EPILOOG:

Helaas mannen, ik ben al die jaren gewoon door ons aller kosmos belazerd en bij de neus genomen, en ik heb Marin reeds mijn nederige excuses aangeboden en haar tevens bedankt voor al haar gastvrijheid en support door de jaren, want uiteindelijk blijkt zij gewoon altijd al mijn allerbeste collega te zijn geweest, en niet meer dan dat, vandaar de reeds bestaande band, want ook zij is HSP/HB musicus, wetenschapper en filosoof, en zij had dat alles al in een vroeg stadium begrepen, en eerder dan ik zelfs. Doch degene die ik reeds 4 bijna 4 kende heft mij afgelopen zondagmiddag nogal ruw uit mijn eeuwige winterslaap gewekt. Ik was aanvankelijk flabbergasted, doch kort daarna toch aangenaam verrast en blij. Haar naam is Fieke, en ook zij is een extreme HSP/HB, en reeds moeder van 2 kinderen met een derde op komst (geen alle van mij hoor ;-)). Zij wordt komende 6 september 31 jaar oud. En juist blijkt mij gezocht absolute tegenpool te ge zijn. Ik heb haar gewoon al die jaren volledig over het hoofd gezien en genegeerd, terwijl zij wekelijks bij mij over huis kwam en dat zij het van meet af het vrijwel zeker wist. Nogal dom van mij hè? ;-) :-D Kortom, eind al goed, al goed, en mijn eeuwige zoektocht is dus eindelijk ten einde gekomen. Grumpy Schopenhauer in love. En is die Jezus van Nazareth uiteindelijk toch niet voor niets aan dat kruis gestorven. Kortom, het kan nogal verdomd gek lopen en verkeren, doch uiteindelijk ook ook de rust, ontspanning en een goede nachtrust, want de jacht der jachten is nu voorgoed voorbij. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

#1844
Citaat van: Nb op augustus 09, 2019, 09:13:05
Mooi Cor. Veel succes  met je tegenpool gewenst.
Dank je, Nb, doch ik zou deze queeste nooit meer over willen doen, ondanks deze uitkomst, en gelukkig hoef ik dat ook nooit meer, en daarmee bedoel ik dus helemaal nooit weer, for mission accomplished and forever, and what comes next will be always alright with me, because no more worries and no more botherings, at last. I have found home at last, that's all and nothing else, because home iswhere the heart is and still always was. Therefor, no more heroes. Groetjes van Cor. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *