De set van lieven

Gestart door lieven, december 16, 2020, 16:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ondanks wat al die personen dan mogen beweren is 2.1 toch echt gewoon stereo. Dat die lage tonen van de sub komen boeit niet, die is niet traceerbaar voor de mens. En aangezien je vv geen bassmanagement heeft krijgen je speakers ook gewoon full range dus 't is gewoon een extraatje voor je. Geniet er van!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Geniet er van Lieven!

Voor mij persoonlijk een van de beste upgrades die iemand kan doen aan een installatie.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven


lieven

Citaat van: pameijer op maart 01, 2022, 20:19:13
Ondanks wat al die personen dan mogen beweren is 2.1 toch echt gewoon stereo. Dat die lage tonen van de sub komen boeit niet, die is niet traceerbaar voor de mens. En aangezien je vv geen bassmanagement heeft krijgen je speakers ook gewoon full range dus 't is gewoon een extraatje voor je. Geniet er van!
Merci voor de uitleg :)

Marvin

Niks mis met een subwoofer.
Daarbij moet je er zelf van genieten, dus wat een ander vind is niet heel erg boeiend.
Maar meningen uitwisselen is natuurlijk wel het idee van een forum. [emoji1]

Nostra

Citaat van: marvin op maart 01, 2022, 21:42:07
Niks mis met een subwoofer.
Daarbij moet je er zelf van genieten, dus wat een ander vind is niet heel erg boeiend.
Maar meningen uitwisselen is natuurlijk wel het idee van een forum. [emoji1]
Klopt idd Marvin, maar ik heb al andere situaties gekend op fora waar een subwoofer volledig wordt afgebroken ook. Want dat is zogezegd niet audiofiel.

Ieder zijn smaak natuurlijk he.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

hmm dubieus... sub niet audiofiel...

al je ongestoord (bburen etc) een sub kan plaatsen juist wel naar mijn mening.

audio gaat om meer dan geluid alleen, een stuk gevoel dat een goede sub kan geven op de echt lage frequenties speelt daar voor mij in mee iig.

lekker van de sub genieten dus Lieven :-D

helaas zelf (nog) niet echt een mogelijkheid om een sub neer te zetten (beneden buren...) komt vast nog eens :-D

groet Emiel.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

lieven

Citaat van: Nostra op maart 01, 2022, 22:05:09
Klopt idd Marvin, maar ik heb al andere situaties gekend op fora waar een subwoofer volledig wordt afgebroken ook. Want dat is zogezegd niet audiofiel.

Ieder zijn smaak natuurlijk he.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Zoals gezegd ieder zijn smaak. Ik noem mezelf ook een audiofiel en geloofde die verhalen ergens wel. Alleen miste ik iets in mijn stereo wat de soundbar met sub wel had. Maar die had ergens anders te Korten. Dit vind ik best of both worlds.

lieven

Citaat van: Emiel77 op maart 01, 2022, 22:34:30
hmm dubieus... sub niet audiofiel...

al je ongestoord (bburen etc) een sub kan plaatsen juist wel naar mijn mening.

audio gaat om meer dan geluid alleen, een stuk gevoel dat een goede sub kan geven op de echt lage frequenties speelt daar voor mij in mee iig.

lekker van de sub genieten dus Lieven :-D

helaas zelf (nog) niet echt een mogelijkheid om een sub neer te zetten (beneden buren...) komt vast nog eens :-D

groet Emiel.

Mijn ouders beneden zijn net blij met de sub. Nu moet ik de muziek minder hard zetten voor dezelfde punch te hebben en hebben ze dus minder last hiervan.

Nostra

Citaat van: lieven op maart 02, 2022, 13:57:19
Zoals gezegd ieder zijn smaak. Ik noem mezelf ook een audiofiel en geloofde die verhalen ergens wel. Alleen miste ik iets in mijn stereo wat de soundbar met sub wel had. Maar die had ergens anders te Korten. Dit vind ik best of both worlds.

Citaat van: lieven op maart 02, 2022, 13:57:19
Zoals gezegd ieder zijn smaak. Ik noem mezelf ook een audiofiel en geloofde die verhalen ergens wel. Alleen miste ik iets in mijn stereo wat de soundbar met sub wel had. Maar die had ergens anders te Korten. Dit vind ik best of both worlds.

In mijn vorige woning was een sub echt niet nodig want het was echt een ruimte waar de bassen versterkt werden. In mijn huidige ruimte was een sub echt nodig om hetzelfde geluid te hebben.

Ook na een subwoofer op een audio kameraad zijn set-up gehoord te hebben er voor gegaan.

Nu is er de body die het volledige geluid heeft die ik graag hoor en voel. (Subwoofer zeer neutraal afgesteld ook)

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Ja akoestiek doet ook veel aan het geluid.