Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 13:39:45
Dat probeer ik te zijn. Het wordt nu gebracht als zijnde een voldongen feit. Plak een sticker en het geluid wordt mooier/beter, nee.
Voldongen feit? Het wordt gebracht als dat er mensen zijn die het verschil gehoord hebben, niet meer en niet minder. Als dat in een ABX-test bevestigd zou worden, dan is dan wordt er wat mij betreft echt geen audiogeschiedenis geschreven. Dat je zonder enige ervaring zegt dat er geen verschil te horen is vind ik wat voorbarig.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op november 01, 2010, 13:37:47
Ik heb nog geen slok alcohol op :-D
Zo nuchter als een brabander maar zijn kan 8-)

groet,

lo

Als je nu maar niet scheef plakt.  :wink:

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 01, 2010, 16:01:09
Als je nu maar niet scheef plakt.  :wink:

:schater:
nonono je weet wat men meestal zegt na een flinke slok op?
Ik kan nog prima autorijden vind ik zelf. Als je de film terug ziet schrik je je de krampen.
notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#33
Citaat van: Mexicaanse Hond op november 01, 2010, 15:58:53
Voldongen feit? Het wordt gebracht als dat er mensen zijn die het verschil gehoord hebben, niet meer en niet minder. Als dat in een ABX-test bevestigd zou worden, dan is dan wordt er wat mij betreft echt geen audiogeschiedenis geschreven. Dat je zonder enige ervaring zegt dat er geen verschil te horen is vind ik wat voorbarig.
Zou de 1e keer worden dat er zowiezo iets bevestigd wordt door een ABX test dat er iets te horen valt na een twijfelachtige tweak, dat is voor mij geschiedenis, voor jou niet, het zei zo.
Goed halen we voldongen feit weg, maken we er "stellig gebracht" van.
Met dat ik zonder enige ervaring zeg dat er geen verschil is probeer ik aan te duiden dat het niet vast staat of er wel verschil is, met of zonder sticker. Mijn excuses voor de onduidelijke manier van iets neer zetten.
Ik zou zeggen kom maar langs met die beplakte cd's, laat maar horen hier. Krijg ik er ervaring in, misschien hoor ik het wel, misschien ook wel niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

viceadmiraal61

#34
heerlijk ik dacht na de lego blokjes het is over met het gekibbel,gelukkig is er nu tandplak....
welnu beste vrienden......het werkt 1 omdat de cd zwaarder wordt en dus stabieler draaid 2
de laser heeft geen verstrooi velden meer...3 ik plak al mijn cd,r copie/masters al ruim 12 jaar
en ze doen het allemaal nog uitstekend.....voorbeeld heb voor het blad audio 70.000 cd
mogen maken,met jawel opname,s uit 1998 van de groep puls,deze kwam van een cd,r
master (beplakt) uit 1998 uiteraard van het merk quantegy en deze klink zoveel beter dan
waar de opname eerst is op gezet de 2e edition marantz cd................
ik had de afgelopen luistersessie 8 mannen en een vrouw om dit soort tweaks te beoordelen
het zijn alle getrainde luisteraars,en het was zeer duidelijk te horen
meer glans om de instrumenten duidelijker beeld plaatsing ect......
ik wist dit al,ook geen volume veranderd tijdens de test...
kortom het werk perfect....
wie er niet in geloofd,gaat niet de brandstappel op,maar eerst luisteren en dan oordelen blijft
zoals altijd mijn advies....er is meer tussen hemel en aarde wat wij niet kunnen verklaren.
he ,deze laatste zin kan ik nog in een ander topic over aarden van marantz gebruiken



renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op november 01, 2010, 16:35:21
ik had de afgelopen luistersessie 8 mannen en een vrouw om dit soort tweaks te beoordelen
het zijn alle getrainde luisteraars,en het was zeer duidelijk te horen
meer glans om de instrumenten duidelijker beeld plaatsing ect......
ik wist dit al,ook geen volume veranderd tijdens de test...
kortom het werk perfect....

Inderdaad, ik was er 1 van en zo hebben wij het beleefd. :yes: Het punt is natuurlijk dat wij er WEL bij waren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: lo op november 01, 2010, 16:42:38
Inderdaad, ik was er 1 van en zo hebben wij het beleefd. :yes: Het punt is natuurlijk dat wij er WEL bij waren.

groet,

lo
Ik was er niet. Maar omdat jullie er WEL bij waren maakt het natuurlijk een stuk geloofwaardiger.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#38
Nu snap ik ook waarom ze in Rotterdam bij Muziekweb de cd's beplakken met metalen strips en folie. Ze willen gewoon de best klinkende cd's van Nederland kunnen uitlenen.

Het was een poosje rustig, maar al met al wel weer een fijne middag discussie, met voldoene discutabele discrepantie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 16:49:53
Ik was er niet. Maar omdat jullie er WEL bij waren maakt het natuurlijk een stuk geloofwaardiger.

Daar gaat het volgens mij niet om. Ieder mag geloven wat hij wil. Een ieder mag zeggen wat hij gehoord heeft of niet gehoord heeft. Wat ik niet kan begrijpen is dat jij ons wil proberen te overtuigen dat het niet waar kan zijn, omdat jij het niet hoort of gehoordt hebt. Zoals ik in een ander topic al schreef ben ik weer interlinks aan het vergelijken. Het zal je niet verrassen dat ik toch weer verschillen hoor. Jij zult die waarschijnlijk niet horen, voor zover ik je reacties inmiddels ken. Absoluut geen probleem voor mij, ik hoop dat mijn bevindingen voor jou ook geen probleem zijn. (Ik denk trouwens te weten dat jij dat ook geen probleem vind pompom)

groet,

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 16:56:34
Nu snap ik ook waarom ze in Rotterdam bij Muziekweb de cd's beplakken met metalen strips en folie. Ze willen gewoon de best klinkende cd's van Nederland kunnen uitlenen.


Goed gevonden notworthy notworthy
Heb je ze zelf al geprobeert?
Moet een wereld van verschil opleveren :yes: :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Ik heb de originelen niet, dan houdt het op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Dom van me, ik zie nou pas dat ze bij je binnen staan pompom
Ook jij koopt getweakte CD's :-P
Heb je ze toevallig eerst met en daarna zonder strips geprobeert?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

Citaat van: lo op november 01, 2010, 17:00:51
Wat ik niet kan begrijpen is dat jij ons wil proberen te overtuigen dat het niet waar kan zijn, omdat jij het niet hoort of gehoordt hebt.
groet,
Ik wil jullie niet overtuigen, misschien lijkt dat zo. Enig geloofwaardig bewijs zou mooi zijn.
Ik zou het wel wat vinden dat er nu eens tweaks komen die iedereen kan horen en niet alleen voor een select klein gezelschap lijken te zijn. Niet dat ik er sneu onder ben hoor, maar nu horen een paar mensen het met grote stelligheid en de grote meerderheid niet. Het lijkt ook zo te zijn dat  iedere keer dezelfde mensen het blijkbaar horen, of zijn dat de mensen met de gouden oortjes?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.