Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 31, 2010, 20:27:47
Hé, ik zie nu pas dat je geen verbannen gebruiker meer bent  :-D

Een beetje (heel erg)  onterecht vind ik   :schater:

GRoet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Wat komt nou dichter in de buurt van het origineel met of zonder sticker  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: jwx op oktober 31, 2010, 22:26:05
Wat komt nou dichter in de buurt van het origineel met of zonder sticker  :angel:

R.o.f.l. die zal ik eens uitproberen.
voorbeeld
De chinese dame met harp.
http://www.youtube.com/watch?v=sjeo9bwB2q4
Eerst op cd gezet. Vind 'm zo mooi dat ik de cd gekocht heb.
Heb dus beide. Zal op het gebrande exemplaar eens een sticker plakken.
Vanmiddag even halen en je op de hoogte houden.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#18
Citaat van: jwx op oktober 31, 2010, 22:26:05
Wat komt nou dichter in de buurt van het origineel met of zonder sticker  :angel:
Kan iemand blind de verschillen horen dan?, tussen kopie en origineel, tussen met of zonder sticker?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Zonder bril op moet ik wel, ik zie dan geen hand voor ogen 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 10:33:19
Kan iemand blind de verschillen horen dan?, tussen kopie en origineel, tussen met of zonder sticker?

Yep zeven man / 1 vrouw in het totaal hoorden duidelijk verschil met en zonder label.

groet Whipser.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Dan kan het onder gecontroleerde omstandigheden overgedaan worden. Dat zou een doorbraak zijn in de audiowereld, het zou audiogeschiedenis zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 13:06:19
Dan kan het onder gecontroleerde omstandigheden overgedaan worden. Dat zou een doorbraak zijn in de audiowereld, het zou audiogeschiedenis zijn.

Rene believe me.
We hebben twee tracks gehoord zonder.
Daarna twee labels erop.
Er is niks veranderd aan de set.
Weer dezelfde twee tracks gehoort.
Met label klonk rustiger / warmer dieper (en naar mijn smaak mooier)

Groet Whisper.

Ps ff sporten by by.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op november 01, 2010, 13:06:19
Dan kan het onder gecontroleerde omstandigheden overgedaan worden. Dat zou een doorbraak zijn in de audiowereld, het zou audiogeschiedenis zijn.
Lijkt me wat veel eer voor het horen van geluidsverandering door het plakken van een label. We moeten wel een beetje nuchter blijven, mensen.

JohnWx

Volgens mij als je gaat schakelen tussen 2 dezelfde cd spelers een met plaksticker een zonder word het lastiger om de juiste cd eruit te halen

Eigenlijk om het objectief te kunnen ervaren heb je een ABX test nodig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 01, 2010, 13:17:29
Lijkt me wat veel eer voor het horen van geluidsverandering door het plakken van een label. We moeten wel een beetje nuchter blijven, mensen.

Ik heb nog geen slok alcohol op :-D
Zo nuchter als een brabander maar zijn kan 8-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: cz79 op oktober 31, 2010, 18:34:49
Ik was ook bij de meet and greet bij STS in Amerfoort met een collega/vriend die zich niet in HiFi verdiept maar het wel interessant vindt, twee cd's van mij werden beplakt met elk twee labels nadat we ze eerst beluisterd hadden en idd raar maar waar, het verschil was hoorbaar...redelijk goed hoorbaar!!! Ook mijn vriend/collega was verbaasd dat dit zo'n uitwerking kon hebben.

De schelle klanken werden minder en het geluid in het algemeen klonk warmer en rustiger.

Lo en Whisper...leuk om jullie eens ontmoet te hebben bij STS, mocht er nog eens een meet and greet ergens zijn dan hou ik me zeker aanbevolen.


ik als advokaat van de duivel zou dan zeggen dan is er iets mis met de set als hij zonder sticker scheller klonk en mider warm en rustiger (zat er pitch op)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 01, 2010, 13:17:29
Lijkt me wat veel eer voor het horen van geluidsverandering door het plakken van een label. We moeten wel een beetje nuchter blijven, mensen.
Dat probeer ik te zijn. Het wordt nu gebracht als zijnde een voldongen feit. Plak een sticker en het geluid wordt mooier/beter, nee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

dit soort testen zijn op de andere grotere forums ook gedaan en iedereen ging nat om het zo maar te zeggen google even bij hififorum.nl en audiofreaks.nl

ook bij kabels cd spelers met en zonder modificatie etc.etc. moet wel zeggen dat daar ingenieurs bij zitten die erg veel verstand van zaken hebben omtrent invloeden wel of niet meetbaar etc. en die ook afgestudeerd zijn op deze materie oa


blijft het feit nog wel dat sommige mensen bij een AB vergelijk (helaas nog niet bij een ABX vergelijk) wel iets ervaren dat moet ook wel iets betekenen naar mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 01, 2010, 13:13:17
Rene believe me.
We hebben twee tracks gehoord zonder.
Daarna twee labels erop.
Er is niks veranderd aan de set.
Weer dezelfde twee tracks gehoort.
Met label klonk rustiger / warmer dieper (en naar mijn smaak mooier)

Groet Whisper.

Ps ff sporten by by.

Rene kan je niet geloven want hij heeft het niet ervaren of nog niet gedaan
En jouw waarheid is natuurlijk niet iemand anders zijn waarheid
Ik wil daarmee zeggen hou het naar je zelf gericht en probeer mensen alleen te overtuigen als ze erbij zijn of zelf zoiets gaan proberen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.