Cd Label tweak

Gestart door Whisper.nl, oktober 31, 2010, 12:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Bij de luistersessie, van de M&G bij Frits, kwam de eenvoudig tweak voorbij waarbij je een label op de cd plakt.
Eenvoudig en, zoals de medeluisteraars kunnen bevestigen, een beter resultaat.

Zat vanmorgen te denken "ships" ik heb daar zelf een variant van thuis liggen in de vorm van
de mat van Art Speak http://www.artspeak.nl/mat.html
Deze mat gebruikte ik altijd bij de Harman Kardon en later bij de Arcam cd192 bij voornamelijk gebrande CD's.

Het resultaat is vergelijkbaar.

Mijn huidige cd speler Marantz cd11 lust 'm niet.
De reden is mij niet duidelijk. Hij speelt de cd gewoon niet af als de mat erop ligt."

Groet Whisper.

PS de aangepaste cd van Fridrik Karlsson nu in de cd speler liggen.
Mij in druk is (voor de derde keer aan het luisteren) ie klinkt warmer, dieper.
Als vergelijk heb ik 'm n.l. nogmaals op een cd gezet en deze afwisselend geluister.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Heb je er een kopie van gemaakt?
Mijn ervaring is dat kopiën over het algemeen niet zo klinken als het origineel.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 31, 2010, 12:59:07
Heb je er een kopie van gemaakt?
Mijn ervaring is dat kopiën over het algemeen niet zo klinken als het origineel.
groet,lo

Ik heb dezelfde ervaring.

Echter de Basis is:  muziek in mp3 vorm.
Tijdens branden wordt deze op de cd in wav gezet.
Deze cd heeft een label gekregen. Die klonk beter.

Ik heb dezelfde basis wederom gebruikt en op cd gezet.

Tussen no 1) en no 2) zit verschil.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Aha..... ik snap het HLP
Dan heb je dus inderdaad appels met appels vergeleken :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#4

Dat belabelen werkt goed hé , ben er al een aantal maanden mee bezig , en heb al veel geéxperimenteerd wat het beste is .

Als je 2 labels op elkaar plakt krijg je het beste resultaat , het klinkt dan warmer en vloeiender dan waneer je maar 1 label plakt .
Met 2 labels op elkaar geplakt berijk je bijna hetzelfde resultaat als met de bekende : DE MAT VAN ART SPEAK , dit heb ik persoonlijk uitgetest allemaal .
DE MAT had ik geleend van een vriend en doet het nog iets beter dan 2 labels op elkaar , maar DE MAT weegt precies 60% van het gewicht van een cd .
Om die reden krijgt de servo sturing van het loopwerk het zwaar te verduren als je DE MAT mocht gaan gebruiken .
Ik heb hier ook over gesproken met AUDIO SERVIVE in ELST , die rade mij DE MAT dan ook beslist af om voornoemde reden van de servo sturing .


Als een cd niet volledig doorzichtig is heeft het een stuk minder resultaat .
Makkelijk te zien door een cd voor een lamp te houden , zie je dwars door de cd het licht heenschijnen , dan beplakken met 2 labels op elkaar .
Schijnt het licht total niet door de cd heen dan heeft het beplakken ook geen zin .


Ik zal wat foto's maken van mijn labelset , die kun je nog kopen bij  :  DIXONS .
Bij andere winkels zijn vrijwel geen cd / dvd labeling systemen meer te koop , alleen bij DIXONS dus nog .
Dit heb ik allemaal al haarfijn uitgezocht een paar maanden terug , doe daar julie voordeel mee .








Dit is de komplete labeling set en kost 24,99 euro







Dit is het label centreer apparaat en de bijgeleverde software .






Dit zijn de plaklabels die in de doos zitten , totaal 40 matte labels .







Labels zijn ook los te koop , 10 euro per pak , aantal = 50 matte labels .




Whisper.nl

Beste Hifi Gek,

Ik wil graag mijn persoonlijke ervaring met jou delen t.a.v. het gebruik van De Mat.
Zelf is ie bij mij minstens 15 jaar in gebruik geweest op de HK 7600 MKII
Ik heb tot op het laatst geen enkel spoor gehoort, gezien t.a.v. wat jij omschrijft van wat er zou kunnen gebeuren.

Misschien zou het een goede tip zijn eerst met Art Speak te overleggen - die tip geeft hij zelf ook -  t.a.v.
het gebruik van De Mat op je CD speler.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Beste Hifi Gek,

Nog bedankt voor de tip terzake de CD labels.

Dat scheelt "ons" een hoop zoekwerk.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Waarom een label plakken?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Ik was ook bij de meet and greet bij STS in Amerfoort met een collega/vriend die zich niet in HiFi verdiept maar het wel interessant vindt, twee cd's van mij werden beplakt met elk twee labels nadat we ze eerst beluisterd hadden en idd raar maar waar, het verschil was hoorbaar...redelijk goed hoorbaar!!! Ook mijn vriend/collega was verbaasd dat dit zo'n uitwerking kon hebben.

De schelle klanken werden minder en het geluid in het algemeen klonk warmer en rustiger.

Lo en Whisper...leuk om jullie eens ontmoet te hebben bij STS, mocht er nog eens een meet and greet ergens zijn dan hou ik me zeker aanbevolen.


lo

Citaat van: cz79 op oktober 31, 2010, 18:34:49
Lo en Whisper...leuk om jullie eens ontmoet te hebben bij STS, mocht er nog eens een meet and greet ergens zijn dan hou ik me zeker aanbevolen.

Ik kijk er al weer naar uit pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

#10
Ik weet dat mijn opmerkingen omtrent dit soort 'tweaks' doorgaans genegeerd worden maar ik zeg het nog maar eens. Mijn ervaring is dat na verloop van tijd de lijm in gaat werken op de CD en dat hij niet meer te draaien is. Ik heb dit al jaren geleden ondervonden. Zo'n 6 jaar terug beplakte ik elke gebrande CD met een mooi label. Eerst niks aan de hand maar na een paar jaar heb ik alle cd's weg kunnen gooien. Voor de cd's jammer alleen ook mijn op DVD gebrande Home Video's waren onleesbaar geworden. nopompom

Happy sticking :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Hey Wim,

Nee hoor, ik was me zeer bewust van jou opmerking mbt de kleeflaag aan de stikkers. Voormij betekend jou opmerking dat, als ik dat al eens zou kunnen proberen om dat ik bijv zo'n label set zou hebben, ik dat alleen zou proberen op CD's die me niet zo dierbaar zijn. De CD's die me echt dierbaar zijn zou ik daar waarschijnlijk niet aan wagen :no:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat CD's die je kunt branden er gevoeliger voor zijn dan originele CD's. Waarom weet ik niet maar dat denk ik. Persoonlijk ben ik altijd heel erg blij met de opmerkingen die jij maakt. Over het algemeen zijn die gestoeld op kennis en ervaring. (zoals je hiervoor al aangeeft).  pompom pompom
Soms krijg je misschien minder reactie, heb ik ook. Maar ik weet zeker dat er een heleboel leden en gasten de opmerkingen serieus nemen :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

tip
Dank Wim voor je heldere uitleg. Is zeker een tip om rekening mee te houden.

Label
Als de label loslaat en in de cd speler gaat zitten wordt je daar waarschijnlijk niet vrolijk van.

backup.
Voor jou geruststelling. Al mijn muziek die op een cd staat die ik gebrand heb staat op een backup HDD.
Daarnaast wordt minimaal 1 maal per maand een kopie van de backupschijf gemaakt naar een externe HDD.
De muziek is dus altijd veilig en minimaal 2 x aanwezig.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Whisper&LO:
Probleem met het plakken is dus dat je er pas na jaren achter komt, en idd ik heb geen ervaring met voor bespeelde CD´s maar kan goed voor stellen dat het daar ook mee kan gebeuren. Verstandig om eerst met minder belangrijke en op HD opgeslagen cd´s te experimenteren.


Deze heb ik dus ook veel geplakt. Ik doe het iig nooit weer! Over klankwinst heb ik het dus niet heh. Dat zal allemaal wel!

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Hé, ik zie nu pas dat je geen verbannen gebruiker meer bent  :-D
Bedankt voor je aanvulling :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.