De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Mooie rondingen, net zoals Marantz ze ook heeft.  :-D

Blu Ray speler is voeding van kapot, niet meer leverbaar. Misschien kan ik er een ander Blu Ray speler inbouwen?? Vind de kast nl zo mooi.

Squeezebox is zoals verwacht niet te repareren. Ook niet meer leverbaar (zoals bekend was).
Heb het volledige aankoopbedrag teruggekregen van Logitech of de Media Markt en dat terwijl de garantie al lang was verlopen!  notworthy
Ben ik erg blij mee, aangezien ik het geld al weer had geïnvesteerd in een andere Squeezebox.  :-D

Nu afwachten wat Univé zegt mbt de mediaplayer, BD en SR. Zal morgen de bonnen opsturen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Duurde even, maar heb bericht van de Univé.

Krijg een mooi bedrag vergoed, erg netjes aangezien ik niet overal de aankoopbonnen van kon vinden.
Heb dan ook niet de hoofdprijs benoemd van de zaken waar ik geen bonnen van had, maar daadwerkelijk de bedragen voor waar ik het (ongeveer) gekocht had.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

Daar heb je dan mooi de vruchten van geplukt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Inmiddels weer een poosje verder en de boel staat nog steeds net zo. Eigenlijk zou ik m'n handtekening moeten aanpassen.  clown1

Ik moet zeggen dat nu het echt herfst is het wel weer begint te kriebelen.
Denk dat ik de SR maar weer neer zet. Puur als versterker, want het HDMI-board is nog steeds defect, blijft trouwens ook defect.
De beeldbronnen kunnen wel rechtstreeks naar de TV.

De Kef iQ30's ook maar op zolder gezet, deze werden toch niet gebruikt en zullen waarschijnlijk voorlopig ook niet gebruikt worden (zonder HDMI-signaal heb ik geen surround  :no: ).

Dan nog weer een blu ray en mediaspeler en ik kan weer vooruit!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Kun je niet zo lang via spdif aansluiten
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: Zoldar op oktober 28, 2013, 21:27:39
Kun je niet zo lang via spdif aansluiten

Uiteraard ook een optie.
Zal eens kijken, bedankt voor de tip!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#321
Citaat van: Niber op oktober 28, 2013, 17:30:23
Inmiddels weer een poosje verder en de boel staat nog steeds net zo. Eigenlijk zou ik m'n handtekening moeten aanpassen.  clown1

Ik moet zeggen dat nu het echt herfst is het wel weer begint te kriebelen.
Denk dat ik de SR maar weer neer zet. Puur als versterker, want het HDMI-board is nog steeds defect, blijft trouwens ook defect.
De beeldbronnen kunnen wel rechtstreeks naar de TV.

De Kef iQ30's ook maar op zolder gezet, deze werden toch niet gebruikt en zullen waarschijnlijk voorlopig ook niet gebruikt worden (zonder HDMI-signaal heb ik geen surround  :no: ).

Dan nog weer een blu ray en mediaspeler en ik kan weer vooruit!

Het heeft even geduurd maar de SR6005 staat sinds gisteren weer te spelen (als stereo versterker).

Het zal best tussen m'n oren zitten, maar volgens mij klinkt de SR6005 echt lekkerder (naar mijn smaak) dan de Denon.

Verder is de naald van m'n platenspeler kapot (mooi man, kinderen. Uiteraard wel mijn eigen schuld aangezien hij wel erg voor het grijpen stond, nu uiteraard niet meer.  :eerie: ).
Maar goede reden om toch eens dat ander element te kopen.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#322
Zo dat is lang geleden dat ik hier wat gepost heb.

De SR6005 staat nog steeds als het kloppende hart van mijn set.
Geluid gaat via de verschillende (digitale) geluidsingangen (beeld rechtstreeks met HDMI op de TV).
Even wat omslachtiger met aansluiten/instellen, maar werkt inmiddels alweer geruime tijd prima.

Inmiddels staat er een bescheiden subwoofer (staat overigens niet altijd aan met muziek, de Q7's geven voor mij voldoende lage druk. Op een lager volume is het een zeer welkome aanvulling) en zijn mijn surroundspeakers veranderd naar de Kef Q5. De iQ30's doen het prima op zolder en er kleine kinderen vond ik zuiltjes gewoon veiliger (bulshit uiteraard, ik vond zuiltjes achter gewoon veel mooier  :-D ).
Qua center heb ik een Kef Q6c, alleen heb ik deze op het moment niet aangesloten(zonder lijkt gewoon mooier, heb "helaas" niet het alleenrecht in huis).

Helaas ondersteund de squeezebox per vandaag geen spotify meer. Nu op zoek naar een betaalbaar alternatief.
Voor nu werkt streamen vanaf een iPad naar de AppleTV ook prima.
Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag.
Ik wil eigenlijk graag weer een apparaat hebben welke zelf spotify afspeelt zonder tussenkomst van iPad of telefoon (wel handig en eigenlijk een must als ze als afstandsbediening kunnen fungeren). Wat datbetreft was de squeezebox een geweldig apparaat de afgelopen jaren!


Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Er is een plugin voor de SBT waarmee je Spotify via de SBT kan blijven afspelen. Ik ga mij daar eerst op focussen.

Niber

Goede tip, dankjewel. Ik dacht dat het over en uit was, maar vooralsnog is er dus een klein beetje hoop.
Ik zal ook eens op zoek gaan. Als je hier wat meer over weet wil je me dan een linkje sturen?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2


Matt

Ik heb een Node2, kan je vanuit Spotify direct selecteren. Degelijke streamer voor die prijs
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Niber

#327
Even afstoffen dan maar....

Afgelopen jaren niet erg actief geweest (wel passief).
Drukte met kleine kinderen, op het werk en andere hobby's hebben er voor gezorgd dat ik relatief weinig echt lekker muziek geluisterd heb.
Sinds een jaar weer meer muziek aan staan en daarbij de bijbehorende "kriebels".

Afgelopen tijden met dit gespeeld.






Marantz SR6006
Kef Q7 fronts - Q5 surrounds (center en sub liggen op zolder).


Inmiddels zijn de SR en de Q5's de deur uit en ben ik terug bij stereo.
Het muzikale hart van mijn set is inmiddels een Linn Majik DSM. Het geluid is hier enorm van opgeknapt en de streaming is fantastisch (doe heel veel via Qobuz).

Foto volgt nog.

De volgende upgrade zijn andere luidsprekers. Lastig klusje, veel is goed en mooi. Op de tweedehandsmarkt is ook heel veel te krijgen. Komende week kijken bij speakers waar ik veel van verwacht en welke er ook heel erg mooi uit zien.

Lekker man, dat muziek luisteren.  hello


*Edit:
Zo staat het er deze avond dus bij:





Mooi compact ding zo'n Linn.  notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Frits Denon

Mooie set! Ik ben ook "voorruit" gegaan een tijd geleden naar stereo. Geen moment spijt van gehad.

Mooie speakers Kef. De volgende wordt Fyne Audio? :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Niber op november 29, 2020, 20:04:54
Even afstoffen dan maar....

Afgelopen jaren niet erg actief geweest (wel passief).
Drukte met kleine kinderen, op het werk en andere hobby's hebben er voor gezorgd dat ik relatief weinig echt lekker muziek geluisterd heb.
Sinds een jaar weer meer muziek aan staan en daarbij de bijbehorende "kriebels".

Afgelopen tijden met dit gespeeld.



Long time no see dat forum profiel




Marantz SR6006
Kef Q7 fronts - Q5 surrounds (center en sub liggen op zolder).


Inmiddels zijn de SR en de Q5's de deur uit en ben ik terug bij stereo.
Het muzikale hart van mijn set is inmiddels een Linn Majik DSM. Het geluid is hier enorm van opgeknapt en de streaming is fantastisch (doe heel veel via Qobuz).

Foto volgt nog.

De volgende upgrade zijn andere luidsprekers. Lastig klusje, veel is goed en mooi. Op de tweedehandsmarkt is ook heel veel te krijgen. Komende week kijken bij speakers waar ik veel van verwacht en welke er ook heel erg mooi uit zien.

Lekker man, dat muziek luisteren.  hello


*Edit:
Zo staat het er deze avond dus bij:





Mooi compact ding zo'n Linn.  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.