Marantz SE / KI

Gestart door Vanhal, april 07, 2007, 09:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vanhal

Wat zijn over het algemeen de verschillen tussen de standaardmodellen en de SE of KI versies? Ik lees in het 'nieuwe audio/video aanwinsten'-topic dat er naast het verkoperde chassis en ringtrafo ook vaak zwaardere eelco's toegepast worden, en dat deze eelco's van invloed zijn op het geluid.
Maar verder, houden deze speciale modellen in dat er ook andere betere componenten toegepast worden? OF blijft het 'slechts' bij die aanpassingen?

Houdt daarnaast een ringtrafo en zwaardere eelco's in dat het apparaat (zoals een versterker) meer kracht of controle heeft? Wie kan me meer vertellen over de invloed van de speciale componenten? :)

TurboMarco

In theorie is er meestal wel een verschilletje,maar in de praktijk word het wat lastiger om het aantoonbaar te maken ,althans dat is mijn mening gekoppelt aan mijn ervaring.
Er zijn ook mensen die menen dat bitumen een hoorbaar verschil opleverd,ik hoor dat iig niet!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)