SR6001

Gestart door Hak, april 05, 2007, 09:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hak

Hallo,

Iemand goeie of slechte ervaringen met de Marantz SR6001??
Of weet iemand ergens een review te staan, hoor ik het graaaaaaaag.
(ik heb gezocht, maar niet gevonden)

Ik vind hem erg mooi en de specificaties zien dr ook nog eens goed uit.
Zelf heb ik B&W M-1 setje in de woonkamer staan, met een flinke sub (ivm ruimtegebrek).
Samen met mn Zalman HD160 htpc lijkt het mij een lekker stel  :-D



Ben tevens erg geinteresseerd of iemand ervaring heeft (of een topic weet) met de RS232-poort voor besturing via een pc (evt mce)??

Hoor het graag!!!
Gr

TurboMarco

Hoi Hak,

Welkom op het forum!
Ik moet even kwijt dat ik de mediacenter bijzonder fraai vind,zeker in het zwart 8-)
Over het algemeen zijn hier de gebruikers van diverse SR modellen zeer tevreden,de specs zullen wel ergens op het net te vinden zijn.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Over de 6001 kan ik weinig zeggen.

Ik geloof niet dat het een minder ding zal zijn als bv de 5600.
Daar heb ik overigens veel plezier van!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hak

#3
Citaat van: Marco op april 05, 2007, 11:37:42Welkom op het forum!
Thnx thnx thnx!!!

Citaat van: Marco op april 05, 2007, 11:37:42Ik moet even kwijt dat ik de mediacenter bijzonder fraai vind, zeker in het zwart 8-)
Wederom thnx, tis heerlijk zo'n hd-recorder, jukebox, dvd-collectie (ong. 30st nu op hd) en foto-album in huis.  :lol: We hebben alles in het zwart (bijv. LCD-televisie en speakers), vinden wij gewoon het mooist en tijdloos.

Citaat van: Marco op april 05, 2007, 11:37:42Over het algemeen zijn hier de gebruikers van diverse SR modellen zeer tevreden,de specs zullen wel ergens op het net te vinden zijn.
Mocht ie een SR6001 niet in een luisterstudio aanwezig zijn, kan ik ook wel een duurdere of iets goedkopere testen, neem ik aan?? Het gaat mij in eerste instantie of de Marantz klank matcht met mn speakers. Heb nu nog mn eerste receiver (Denon avr3200) en moet nu echt vervangen worden. Mn eerste gedachte ging uit naar een Denon maar wil de SR6001 ook meenemen in de keuze der keuzes. Hij is iets duurder waar mn penningmeester (lees vriendin) fiat op heeft gegeven, maar het is wel een beest van een apparaat.

Citaat van: S.B.Marantz op april 05, 2007, 11:39:28Over de 6001 kan ik weinig zeggen.

Ik geloof niet dat het een minder ding zal zijn als bv de 5600.
Daar heb ik overigens veel plezier van!
Ze zijn inderdaad heel mooi, bijv. de SR7500 vond ik ook altijd al een plaatje (de SR6001 heeft dr erg veel van weg).
Tja..............dilemma's dilemma's dilemma's.

Ik ga maar eens een luisterafspraak maken voor de verschillen tussen Denon en Marantz op mijn speakers alvorens ik tot aanschaf overga.

erwin

hallo

ik heb zelf een 5600 daar zit ook die rs232 poort op of het enige meerwaarde met zich meebrengt weet ik niet.
ik betwijfel het,je moet in ieder geval een programma downloaden wil je het kunnen gebruiken.
voor mij hoeft het in ieder geval niet op de 5600 zitten genoeg instelmogelijkheden,en op de sr6001 ook lijkt me zo.

groetjes erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Stadium III

welkom welkom

de sr 6001 kun je vergelijken met de sr 7500
De klank van een sr 6001 en sr 7001 zal weinig uit de gooi gaan  hello
IK heb al meerdere sr gehad en klonken allemaal vrijwel hetzelfde dus dat zit wel ok  :wav:
De rs232 poort heb ik nog nooit gebruikt dus zou het zo ook niet kunnen zeggen wat je er allemaal mee kunt.
Verder zal de marantz geen moeite hebben om jou B&W's aan de praat te houden !

Het hdmi aan boord is ook zeer makkelijk voor eventuele toekomst !

Al bij al een mooie reciever !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mrwhoopie

IK heb jouw set speakers al eens gehoord op een marantz en geloof mij,daar kan de denon niet tegen op.
De marantz heeft meer detail en doet het blijkbaar allemaal meer relaxed.
Zelf bezit ik ook een SR aangesloten op b&w en het rare is,ik vind het allemaal heel gewoon klinken,.....tot we weer eens bij iemand anders geweest zijn en daar alles gehoord hebben,dan klinkt de samenwerking ts de marantz en b&w zo goed.....dat het vanzelfsprekend lijkt.

HAL9000

dit is veel leuker suuround apparatuur



ff een grapje tussendoor :P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erwin

die is vet ,welke surroundmode,s heeft die allemaal.
heb deze nog nooit gezien,is zeker weer het laatste nieuwe van marantz
Citaat van: HAL9000 op april 10, 2007, 23:17:28
dit is veel leuker suuround apparatuur



ff een grapje tussendoor :P
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

HAL9000

Citaat van: erwin op april 10, 2007, 23:28:12
die is vet ,welke surroundmode,s heeft die allemaal.
heb deze nog nooit gezien,is zeker weer het laatste nieuwe van marantz
Citaat van: HAL9000 op april 10, 2007, 23:17:28
dit is veel leuker suuround apparatuur



ff een grapje tussendoor :P

nee joh gekkerd.
de bovenste is de 140 iendversterker (heb ik er weer bij)
en dat ding met die 4 VU meters is een SQ adapter voor quadro apparatuur
quadro is in de jaren 70 het surround systeem.
de 2440 adapter heeft een front en rear voorversterker. waarbij rear ook een eindversterker heeft.

dan moet je bij front een eindversterker erbij kopen naar wens
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erwin

als jij grapjes kunt maken kan ik dat ook  hello hello
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Hak

Citaat van: Mrwhoopie op april 10, 2007, 22:41:44
IK heb jouw set speakers al eens gehoord op een marantz en geloof mij,daar kan de denon niet tegen op.
De marantz heeft meer detail en doet het blijkbaar allemaal meer relaxed.
Zelf bezit ik ook een SR aangesloten op b&w en het rare is,ik vind het allemaal heel gewoon klinken,.....tot we weer eens bij iemand anders geweest zijn en daar alles gehoord hebben,dan klinkt de samenwerking ts de marantz en b&w zo goed.....dat het vanzelfsprekend lijkt.
Klinkt goed, ik heb nog geen luisterafspraak gemaakt, maar dat gaat zeker deze maand gebeuren !!!!

Hak

Hola,

Ik heb afgelopen zaterdag ff naar de verschillen geluisterd ........... Marants vs Denon.

Ze hadden helaas geen receiver van beide merken aangesloten staan in eenzelfde ruimte. Heb dus kunnen luisteren naar een stukje muziek op 2 stereo-versterkers. Ook hadden ze mijn speakers niet staan, maar wel de LM1. De verkoper vertelde dat ie goed vergelijkbaar is met de M1 (hetzelfde concept, beide alu behuizing).

Is de vergelijking eerlijk genoeg geweest ??

De Marantz vond ik trouwens veel gedetailleerder klinken, had meer diepgang.
Tijdens de vergelijking (met muziek, geen surround) vond ik Denon veel te neutraal klinken.

De verkoper gaf wel aan dat de SR5001 ruim voldoende zal zijn voor mijn M1's (ipv SR6001).
Moet ik hem ook wel gelijk een beetje in geven, maar de knoppies achter een kleppie vind ik aangenamer (om eerlijk te zijn).



thom

Citaat van: Hak op april 16, 2007, 15:40:59
De verkoper gaf wel aan dat de SR5001 ruim voldoende zal zijn voor mijn M1's (ipv SR6001).
Moet ik hem ook wel gelijk een beetje in geven, maar de knoppies achter een kleppie vind ik aangenamer (om eerlijk te zijn).
als je e 6001 mooier vin zal ik het zeker doen, en het verschil tussen de 5001 en de 6001 zal niet zo heel groot zijn maar als je de 6001 kan nemen zal ik zeker voor die gaan. en qua aansturen van je m1's maakt het niet uit de 5001 zal ze zeker goed kunne aansturen maar denk als je modelen daaronder neemt dat die het ook nog goed kunne aansturen.
dus als ik jouw was zouw ik gewoon lekker de 6001 nemen