SR5004 in protect

Gestart door rolierop, augustus 12, 2010, 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rolierop

Helaas, ik heb hem pas een paar maanden maar de receiver werkt niet meer.
Standby lampje blijft snel knipperen en niets werkt om hem aan te krijgen. Vanmiddag deed hij het nog prima.
Ook de toetscombi's geprobeerd, zonder resultaat.  :cry:

Receiver is bij BCC gekocht en heb gebeld. Ik moet hem langs brengen en dan sturen ze hem op. Gaat 2-6 weken duren.  :|
Ik ben bang dat hij ongerepareerd retour komt. En BCC verkoopt geen vergelijkbare Marantz receivers meer, dus wat dan te doen?? Maar ja, eerst maar afwachten of ie gemaakt wordt.

Ik schrok wel even toen ik alle berichten las over deze series die zovaak in protect gaan, plop of death, etc.
Wij hebben vandaag in ieder geval geen PLOP gehoord......


xander32

Als BCC de SR naar Audioservice te Elst gaat sturen zal het helemaal goed komen.


Sander.
Citaat van: rolierop op augustus 12, 2010, 23:19:29
Helaas, ik heb hem pas een paar maanden maar de receiver werkt niet meer.
Standby lampje blijft snel knipperen en niets werkt om hem aan te krijgen. Vanmiddag deed hij het nog prima.
Ook de toetscombi's geprobeerd, zonder resultaat.  :cry:

Receiver is bij BCC gekocht en heb gebeld. Ik moet hem langs brengen en dan sturen ze hem op. Gaat 2-6 weken duren.  :|
Ik ben bang dat hij ongerepareerd retour komt. En BCC verkoopt geen vergelijkbare Marantz receivers meer, dus wat dan te doen?? Maar ja, eerst maar afwachten of ie gemaakt wordt.

Ik schrok wel even toen ik alle berichten las over deze series die zovaak in protect gaan, plop of death, etc.
Wij hebben vandaag in ieder geval geen PLOP gehoord......

thepioneer

Heb je niet toevallig ergens een plus en min van de luidsprekers aan elkaar zitten? Klinkt stom maar heb het met een vriendin van mij eens gehad die had de draden niet goed in de luidsprekers en die maakten dus contact.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

rolierop

Citaat van: thepioneer op augustus 13, 2010, 07:58:55
Heb je niet toevallig ergens een plus en min van de luidsprekers aan elkaar zitten? Klinkt stom maar heb het met een vriendin van mij eens gehad die had de draden niet goed in de luidsprekers en die maakten dus contact.


Nee, heb ik nagekeken en ook nadat alles los was geen verandering. Hij gaat vanmiddag retour BCC.

Ik krijg heel misschien een leentoestel mee naar huis for the time being.....  hello

rolierop

Gisterenmiddag heb ik mijn receiver terug gebracht naar BCC voor herstel.

Wat schetst mijn verbazing? Hebben ze besloten om mijn defecte exemplaar direct om te ruilen voor hun laatste voorraad exemplaar. De medewerker haalde de doos uit het magazijn, opende deze en wisselde mijn exemplaar om voor de hagel nieuwe!  hello Geen vragen, geen garantieperikelen maar gewoon omruilen.

pompom pompom Dat noem ik nog eens HIGH service!  pompom pompom

Nu hopen dat het probleem niet terug keert. BCC, jullie zijn top!

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Xplod

#6
Mijn SR5004 is reeds 2 maal in protect mode gegaan en toch heb ik hem er met de juiste toetsencombinatie al 2 maal uit gekregen.

- 1ste maal was door een verschrikkelijke plop die uit mijn htpc kwam
- 2de maal door een front luidsprekerkanaal die in kortsluiting lag nadat ik mijn speakers had aangesloten op mijn buizenversterker. Vorige vrijdag trouwens nog gebeurd.

Mijn ervaring ... laat eerst de versterker goed afkoelen, toch wel een half uurtje tot 1 uur.
Trek ondertussen de stekker ook uit het stopcontact.

Alles terug connecteren ... let dus ook goed op mogelijke speaker-kortsluitingen ... schakel de versterker aan ... de rode led knippert nog steeds en druk daarna tegelijk de knoppen  "surround mode + exit + clear" op het front-panel in.

Als alles wat meezit moet de versterker uit protect mode komen en hierbij niks van zijn instellingen verloren hebben.
Doet ie het niet meteen ..... wachten en wat later opnieuw proberen.
Bij mijn SR5004 reeds 2 maal zonder blijvende schade gelukt  :yes:

Vreemd is toch wel dat dit NIET in de manual vermeld staat ... vind ik persoonlijk toch een minpuntje  nonono


Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

HAL9000

Wat is dat toch met in protect slaan???  :-o
Wat een nonsens, als zo'n ding ook maar durft in protect te slaan binnen een jaar hoort het al 100% nagekeken te worden.   nonono

Ik vond dat systeem van eind jaren 90 van marantz veel beter.

Receiver/voorversterker/surround processor 6 kanalen etc  in een + 6 mono Ma500, Ma 600, ma 700 

Als het goed is, heeft marantz weer zo'n systeem gemaakt waarbij je nu een meer kanalen eindversterker hebt.
Mooi set, en veel beter voor je geld gedurende de 10 jaar.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

gerrit_smit

Citaat van: Xplod op september 15, 2010, 21:59:13
Mijn SR5004 is reeds 2 maal in protect mode gegaan en toch heb ik hem er met de juiste toetsencombinatie al 2 maal uit gekregen. [...]

Vreemd is toch wel dat dit NIET in de manual vermeld staat ... vind ik persoonlijk toch een minpuntje  nonono

Heb hier de manual van de amerikaanse versie voor mij, en op pagina 82 staat iets over GENERAL MALFUNCTION en HOW TO RESTART THE UNIT:

GENERAL MALFUNCTION
If the equipment malfunctions, this may be because
an electrostatic discharge or AC line interference
has corrupted the information in the equipment
memory circuits. Therefore:
- disconnect the plug from the AC line supply
- after waiting at least three minutes, reconnect
the plug to the AC line supply
- re-attempt to operate the equipment
MEMORY BACKUP
In case a power outage occurs or the power cord
is accidentally unplugged, this unit is equipped with
a backup function to prevent memory data such as
the preset memory from being erased.
HOW TO RESET THE UNIT
SURR. MODE CLEAR
Should the operation or display seem to be abnormal,
reset the unit with the following procedure.
This unit is turned on, press and hold the SURR.
MODE + CLEAR buttons simultaneously for 3
seconds or more.
Remember that the procedure will reset the settings
of the function selector, Surround mode, delay time,
TUNER PRESET etc., to their initial settings.


xander32

`t gaat lekker met de Marantz-kwaliteit  8-).


Sander.
Citaat van: gerrit_smit op december 01, 2010, 15:10:45
Heb hier de manual van de amerikaanse versie voor mij, en op pagina 82 staat iets over GENERAL MALFUNCTION en HOW TO RESTART THE UNIT:

GENERAL MALFUNCTION
If the equipment malfunctions, this may be because
an electrostatic discharge or AC line interference
has corrupted the information in the equipment
memory circuits. Therefore:
- disconnect the plug from the AC line supply
- after waiting at least three minutes, reconnect
the plug to the AC line supply
- re-attempt to operate the equipment
MEMORY BACKUP
In case a power outage occurs or the power cord
is accidentally unplugged, this unit is equipped with
a backup function to prevent memory data such as
the preset memory from being erased.
HOW TO RESET THE UNIT
SURR. MODE CLEAR
Should the operation or display seem to be abnormal,
reset the unit with the following procedure.
This unit is turned on, press and hold the SURR.
MODE + CLEAR buttons simultaneously for 3
seconds or more.
Remember that the procedure will reset the settings
of the function selector, Surround mode, delay time,
TUNER PRESET etc., to their initial settings.

twentonian

Hallo Explod ,

Heb jouw tip opgevolgd bij een SR 5004 , die alleen nog knipperde , geen geluid geen display , en het heeft prima gewerkt . Alle instellingen waren nog bewaard en alles daarna weer aangesloten en alles functioneerde weer prima . Het apparaat is vsn een kennis van mij en wij hadden het apparaat al wegggebracht en de reparateur ( onderzoekkosten slechts 20 euro ) . zei dat reparen moeilijk was omdat het apparaat helemaal losgehaald moest worden om overal makkelijk bij te kunnen , een dure grap dus . Bij een Marantz dealer in town dat het misschien de eindtrappen konden zijn en onderzoekkosten 69 euro . Op tijd herinnerde ik mij nog het fenomeen bij dit apparaat en de SR 6004 van de " Plop of death " dat ik op dit forum tegenkwam , en gelukkig vond ik na verder zoeken de tip met de 3 knoppen  gelijktijdig ingedrukt .

HEEL HARTELIJK DANK NOGMAALS VOOR DEZE GEWELDIGE TIP !!!