eindelijk rust met de Pm-11 s2 en de Sa11-s2

Gestart door daffy, juli 07, 2010, 00:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daffy

Na lange tijd genoten te hebben van mijn Marantz Pm-14 mkII KI en cd-14 begon het een beetje te kriebelen, er was altijd al wat waf commentaar op de zwarte relatief grote set.
Bryston kwam in beeld want met een b-60 sst versterker en een bcd-1 cd speler als een mooie compacte zilverkleurige set en niet geheel onbelangrijk 20 jaar garantie op de versterker en 5 jaar op de cd speler zou je i.i.g weer een jaar of 15 vooruit moeten kunnen.

Helaas pakte dat even anders uit.

De Bryston set produceerde een plat en breed geluidsbeeld net een metertje voor de luidsprekers HUH wat is dit ?  er was zeker genoeg controle etc. maar emotie kwam niet door.
Met de Marantz set was dit toch wel anders veel meer diepte staffeling, niet zo breed als bij Bryston en met minder controle over het laag maar gewoon eerder kippenvel en emotie.
Terug naar de dealer en daar wat gestoeid met de Brystons en bekabeling en luidsprekers
Maar niemand die erg enthousiast werd van het geluid.
De twijfel lag bij de versterker en deze werd terug gestuurd naar de importeur om gecheked te worden, mij is verteld dat de bias instelling van 1 kanaal afweek van de specs.

Na een maandje luisteren nog steeds niet tevreden met het geluid werd er een Bryston b-100 sst aangerukt omdat deze qua wattage en reserve beter te vergelijken is met de Pm-14 maar dit mocht niet baten het platte brede en emotieloze geluid bleef. K?T  :x denk je klaar te zijn is het nog niet naar je zin ondanks de behoorlijke investering.

Met mijn complete set naar mijn dealer geweest en daar diverse andere versterkers uitgeprobeerd met als absolute uitschieter een Symphonicline rg 14 edition versterker.
he he eindelijk weer muziek, met de Bryston bcd-1 als bron en de SL versterker, dit ging een tijdje goed maar ik was gewend om uren achter elkaar van muziek te kunnen genieten met de Marantz set en dat lukte niet meer met de bcd-1 en SL na een uurtje of anderhalf was het boek
wel uit en sloeg de luistermoeheid toe. K?T  :-o :-(
Uiteindelijk stond de Symphonicline alleen nog maar het geluid van de tv te versterken en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Met heimwee denkend aan de Pm-14 en cd 14 het internet opgedoken en op zoek naar reviews en gebruikerservaringen met de "nieuwe" 11 serie waaruit bleek dat de s1 serie
hier en daar nog wel voor wat verbetering vatbaar was, vooral het laag van de pm-11 s1
zou te kort schieten en de meerwaarde van de Sa-11 s1 t.o.v. de Sa-15 was sterk te verwaarlozen Hmmmm.
Op naar de s2 versie dan maar, eigenlijk aleen maar lovende recensies en gebruikerservaringen, erg  interessant dus op zoek naar een mooie deal en gevonden bij
Hifi Corner in Groningen waar Correct in Rotterdam niet tegenop kon.

Tja het gevoel van thuiskomen na een lange vervelende reis maakte zich van mij meester
na de eerste lange luistersessie van een uur of 6 ZONDER luistermoeheid, muziek, emotie,gevoel,kippenvel etc.
Blij,Blij Blij. hello  pompom

Het grote verschil met de Marantz 14 serie naar mijn mening is: de 11s2 serie speelt met veel meer controle en snelheid in het laag, kleurt minder donker dus neutraler (dit hoeft niet perse een voordeel te zijn afhankelijk van je smaak) het midden en vooral stemmen klinken nog "echter"  maar speelt misschien (in mijn set) net iets minder 3d dan de 14 serie.
De mogelijkheid voor het afspelen van Sacd is een absolute dikke + we hebben 2 hybride cd/Sacd's en bij de sacd viel mijn bek echt open met het kwijl langs de mondhoeken.
Erg jammer dat Sacd niet doorgebroken is.

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

joep

#1
Mooi, heb ik min of meer ook zo ervaren. Je blijft veranderen. Wat voor mij duidelijk is, is de samenwerking met de Kef speakers. Ik kan je meer dan precies begrijpen. Een paar mooie foto's zouden welkom zijn.
En nu? Nu eindelijk rust tot je een SC-11 SM-11 set gaat beluisteren. Maar zo is het leven nu eenmaal.
Veel luisterplezier!

lo

Mooie reisverhaal daffy pompom
Blij voor je dat je dan eindelijk weer het gevoel hebt ontspannen muziek te kunnen luisteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Martin

Hoi Daffy,
Leuke review.
Was het niet meer dat je een heimwee had naar Marantz? of omdat Bryston niet matchte?
Naar wat voor muziek luister je dan? Zelf merk ik wel dat goede opnames op SA-CD gewoon veel belangrijker worden.
Ik zelf had met de PM-17 een vettere bas als nu met de SC-11S1 en SM-11S1, ik denk dat de PM-17 minder laag ging,  hogere frequentie bastonen hoor je gewoon duidelijker .
Heb je de PM en de SA via XLR aangesloten of met RCA ( welke kabelmerk?)
Groet , Martin
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

211

#4
...
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

#5
Citaat van: daffy op juli 07, 2010, 00:35:33
Na lange tijd genoten te hebben van mijn Marantz Pm-14 mkII KI en cd-14 begon het een beetje te kriebelen, er was altijd al wat waf commentaar op de zwarte relatief grote set.
Bryston kwam in beeld want met een b-60 sst versterker en een bcd-1 cd speler als een mooie compacte zilverkleurige set en niet geheel onbelangrijk 20 jaar garantie op de versterker en 5 jaar op de cd speler zou je i.i.g weer een jaar of 15 vooruit moeten kunnen.

Helaas pakte dat even anders uit.

De Bryston set produceerde een plat en breed geluidsbeeld net een metertje voor de luidsprekers HUH wat is dit ?  er was zeker genoeg controle etc. maar emotie kwam niet door.
Met de Marantz set was dit toch wel anders veel meer diepte staffeling, niet zo breed als bij Bryston en met minder controle over het laag maar gewoon eerder kippenvel en emotie.
Terug naar de dealer en daar wat gestoeid met de Brystons en bekabeling en luidsprekers
Maar niemand die erg enthousiast werd van het geluid.
De twijfel lag bij de versterker en deze werd terug gestuurd naar de importeur om gecheked te worden, mij is verteld dat de bias instelling van 1 kanaal afweek van de specs.

Na een maandje luisteren nog steeds niet tevreden met het geluid werd er een Bryston b-100 sst aangerukt omdat deze qua wattage en reserve beter te vergelijken is met de Pm-14 maar dit mocht niet baten het platte brede en emotieloze geluid bleef. K?T  :x denk je klaar te zijn is het nog niet naar je zin ondanks de behoorlijke investering.

Met mijn complete set naar mijn dealer geweest en daar diverse andere versterkers uitgeprobeerd met als absolute uitschieter een Symphonicline rg 14 edition versterker.
he he eindelijk weer muziek, met de Bryston bcd-1 als bron en de SL versterker, dit ging een tijdje goed maar ik was gewend om uren achter elkaar van muziek te kunnen genieten met de Marantz set en dat lukte niet meer met de bcd-1 en SL na een uurtje of anderhalf was het boek
wel uit en sloeg de luistermoeheid toe. K?T  :-o :-(
Uiteindelijk stond de Symphonicline alleen nog maar het geluid van de tv te versterken en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Met heimwee denkend aan de Pm-14 en cd 14 het internet opgedoken en op zoek naar reviews en gebruikerservaringen met de "nieuwe" 11 serie waaruit bleek dat de s1 serie
hier en daar nog wel voor wat verbetering vatbaar was, vooral het laag van de pm-11 s1
zou te kort schieten en de meerwaarde van de Sa-11 s1 t.o.v. de Sa-15 was sterk te verwaarlozen Hmmmm.
Op naar de s2 versie dan maar, eigenlijk aleen maar lovende recensies en gebruikerservaringen, erg  interessant dus op zoek naar een mooie deal en gevonden bij
Hifi Corner in Groningen waar Correct in Rotterdam niet tegenop kon.

Tja het gevoel van thuiskomen na een lange vervelende reis maakte zich van mij meester
na de eerste lange luistersessie van een uur of 6 ZONDER luistermoeheid, muziek, emotie,gevoel,kippenvel etc.
Blij,Blij Blij. hello  pompom

Het grote verschil met de Marantz 14 serie naar mijn mening is: de 11s2 serie speelt met veel meer controle en snelheid in het laag, kleurt minder donker dus neutraler (dit hoeft niet perse een voordeel te zijn afhankelijk van je smaak) het midden en vooral stemmen klinken nog "echter"  maar speelt misschien (in mijn set) net iets minder 3d dan de 14 serie.
De mogelijkheid voor het afspelen van Sacd is een absolute dikke + we hebben 2 hybride cd/Sacd's en bij de sacd viel mijn bek echt open met het kwijl langs de mondhoeken.
Erg jammer dat Sacd niet doorgebroken is.

daffy :wink:
Nu rest mij nog slechts één vraag... "...is dit alles?" - Of ben je nu echt tevreden of ben je dat nog.
Deze vraag c.q. waarschuwing is niet meer voor Daffy, want die heeft zich (tijdelijk?) teruggetrokken van het forum, maar voor iedere serieuze muziekliefhebber: "Bezint eer U begint...!" :-) ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Eip

Ik heb mijn set alweer zo,n 6 jaar, en hij klinkt nog steeds naar tevredenheid. De marantz cd 5001 heb ik nu alweer 6 jaar, en die doet het nog prima, ik heb er wel eens over na gedacht om hem in te ruilen voor een cd6004 omdat die ook mp3 afspeelt, en een usb ingang heeft. Maar dat plan heb ik snel weer laten varen omdat, ik op mijn dvd speler ook mp3's kan spelen. Als de cd5001 stuk is, kan ik altijd nog een nieuwe cd speler kopen.

Wat de luidsprekers betreft, die zijn van 2005, en die geven nog steeds een hoop luisterplezier, dus die worden voorlopig ook niet ingeruild. De versterker is een Marantz SR5023 en die heb ik nu 2 jaar en die kan nog jaren mee.

Ik weet dat het altijd beter kan, maar dan wordt het een gebed zonder eind, en je moet  een keer tevreden zijn met wat je hebt, tenminste dat is mijn mening.

Groeten  eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

lo

Groot gelijk, en leuk weer iets van je te lezen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Don Logan


audiof. zonder budget

Citaat van: Don Logan op augustus 08, 2012, 20:18:24
Ik verander nooit iets!!!

Hopelijk je onderbroek e.d. toch wel regelmatig (voor je omgeving wel zo prettig :schater: :yes: :yes: :schater:)

Als je een set hebt staan die prettig in je gehoor ligt, hoef je niet zonodig te veranderen en kun je er jaren mee vooruit. Echter bij mij gaat dat met pieken en dalen... mijn set-up blijft in dezelfde hoedanigheid nooit staan en wijzigd toch wel frequent. Ik merk ook dat de luisterruimte (woonkamer of mijn luisterkamer) daar ook nog een grote bijdrage in heeft.

Leuk om te  lezen dat je de emotie in je geluid hebt teruggevonden. :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

mountainbiker

Citaat van: audiof. zonder budget op augustus 17, 2012, 15:18:56
Hopelijk je onderbroek e.d. toch wel regelmatig (voor je omgeving wel zo prettig :schater: :yes: :yes: :schater:)

Als je een set hebt staan die prettig in je gehoor ligt, hoef je niet zonodig te veranderen en kun je er jaren mee vooruit. Echter bij mij gaat dat met pieken en dalen... mijn set-up blijft in dezelfde hoedanigheid nooit staan en wijzigd toch wel frequent. Ik merk ook dat de luisterruimte (woonkamer of mijn luisterkamer) daar ook nog een grote bijdrage in heeft.

Leuk om te  lezen dat je de emotie in je geluid hebt teruggevonden. :yes:
Op audio gebied bedoel ik dus!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1