Kabelzooi.....? Hoe ziet het er bij jou uit?

Gestart door lo, juli 02, 2010, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 10, 2018, 04:38:14
... het is maar net door wat voor een bril je kijkt, wat je wil lezen; ik lees en zie een verslag van iemand die een kastje open maakt, zich verbaast over hetgeen hij aan treft, en het uiteindelijk een clever idee/ontwerp vindt.

Je moet het maar bedenken. En ja, de fabrikant gaat er dan uiteraard een mooi kastje om maken zodat het lekker smoelt en verkoopt. Deze zal altijd zijn product zo aantrekkelijk mogelijk presenteren.

Persoonlijk vind ik dat het soldeerwerk en de algehele afwerking knullig gedaan is ,bovendien bied dat plastic kastje geen enkele afscherming .
Vind je het zelf dan geen zooitje om te zien dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... ik denk dat je bij menig hifi gerelateerd artikel, je zal verbazen wat er zich onder de oppervlakte bevind, dat deze MIT kabel daarin niet uniek zal zijn 🤔.

Citaat van: TurboMarco op oktober 10, 2018, 11:08:52
Persoonlijk vind ik dat het soldeerwerk en de algehele afwerking knullig gedaan is ,bovendien bied dat plastic kastje geen enkele afscherming .
Vind je het zelf dan geen zooitje om te zien dan ?

Maus

Afwerking is één. Dat staat los van of het wel of niet iets met je geluid doet. Als ik de keukenmixer opensloop, kom ik misschien ook wel zoiets tegen.

Desalniettemin kan een simpel filtertje wel iets doen.

renes59

Waarom toonregeling in kabels? Lijkt me dat het alleen kabel moet zijn en niet iets met wat extra's erin. Die MIT kabel wel eens gehoord bij een kabelvergelijk, viel niet op net als de rest.





Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Is het een toonregeling? Of een HF filter :)

renes59

Ik zou het niet weten, ik ben geen technicus. Wel iemand die normaal luidsprekers draad gebruikt zonder toestanden erin.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: RHK op oktober 10, 2018, 09:12:15
Je kan hiermee dus ook je boxen oppompen.   8-)
Pompen of verzuipen, da's de enige manier. 

Maus

Citaat van: renes59 op oktober 10, 2018, 22:07:55
Ik zou het niet weten, ik ben geen technicus.

Ik wel, maar niet in audio. Een simpele ferrietkern om een kabel van 35m lang, kan al een hoop verschil maken in prestatie van de besturing.

bert50

Zooi niet echt toch [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

blueznl

#190
Citaat van: bert50 op oktober 11, 2018, 09:47:01
Zooi niet echt toch [emoji12]

:-o :? :roll:

( Heb het wel eens erger gezien!  :yes: )

xander32

... ik zou het veel eerder een misdaad noemen, om voor meer dan 5 mille aan kabels op deze wijze achter een meubel te frotten 😏.

Citaat van: blueznl op februari 04, 2019, 20:53:05
:-o :? :roll:

( Heb het wel eens erger gezien!  :yes: )

joep

Citaat van: xander32 op februari 05, 2019, 06:22:39
... ik zou het veel eerder een misdaad noemen, om voor meer dan 5 mille aan kabels op deze wijze achter een meubel te frotten 😏.

Ja draadjes vullen geen gaatjes Xander.  :wink:

geoffreyvanvugt

Met de nieuwe wand die ik gemaakt heb, heb ik de bekabeling ook op een goede manier weggewerkt en zo dat ik overal als het moet bij kan.
De "kabelbak" bestaat uit 2 lagen afgezonderd van elkaar. De onderste laag zitten alle speaker kabels. De laag bovenop deze laag zitten alle stekkerdozen en dus alle electra kabels. Hier komen 3 afdekplanken overheen die er los op zitten. Precies achter/onder de componenten zit geen afdekplank. De meester interlink en HDMI kabels zitten achter de platen direct onder de TV. Van deze platen kunnen er 3 los doormiddel van 2 schroefjes mocht ik daarbij moeten zijn. Op deze manier kan ik overal makkelijk bijkomen en alles ligt gescheiden van elkaar. Heb hier lang over nagedacht voor dit systeem maar dat was het wel waard.





Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.