Marantz NR1508 icm SR6004

Gestart door B Bruteris, mei 27, 2010, 17:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B Bruteris

Hallo Marantz liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum en wil hier even netjes een melding van maken. ;)
Zal mij even voortstellen. Mijn naam is Bart, 24 jaar en ik woon in Alkmaar.
Heb 7,5 jaar autotechniek gestudeerd (MTS en HTS) en ben inmiddels werkzaam, dus er zijn nu meer centjes te besteden dan in de studententijd.

Heb sinds gisteren een SR6004 gekocht bij BestHomecinema. Hij zit nu in de post dus ik hoop hem morgen te installeren.

Mijn huidige set bestaat nu (nog) uit:
-   Denon AVR 1909
-   Denon DVD 1740
-   Sony KDL-32p3000 (max 1080i)
-   Xbox360
-   WD TV Live
-   KEF Q5 (fronts)
-   KEF Q6c (center)
-   KEF HTS3001 SE (surround)
-   REL Quake (is verkocht, gebruikte ik nooit )

Mijn huidige Denon AVR 1909 gaat nu mooi plaats maken voor de SR6004. Kan echt niet wachten!

Heb hier al wel wat 'vervelende' berichten gelezen over het 'handshake' probleem. Hoop dat ik daarmee bespaard blijf en geen problemen ga krijgen. Heb in ieder geval niks van Philips, Samsung of Sanyo. We zullen het morgen gaan ondervinden.....

Verder wil ik in de toekomst eens gaan kijken (maar nog meer luisteren) naar de XTZ speakers uit Zweden. Maar eerst moet het roze varkentje weer even gevuld gaan worden.

Ik hoop dat ik veel kan leren van jullie ervaringen rondom Marantz en dat ik ook mijn steentje kan bijdragen

Marvin

Welkom Bart, mooie set hoor zo op 'papier'.
Veel plezier daarmee en ook hier uitaard.

Marvin.

lo

Welkom en veel lees en post plezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

In sets van leden kun je je eigen voorstellen en de foto's van je set zetten natuurlijk !
Veel plezier op het forum !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

B Bruteris

Citaat van: Stadium III op mei 27, 2010, 19:28:39
In sets van leden kun je je eigen voorstellen en de foto's van je set zetten natuurlijk !
Veel plezier op het forum !

Dank je. Als de Marantz straks mooi geïnstalleerd is zal ik even foto's schieten. En me op de goede plek introduceren.


B Bruteris

Na bijna 8 jaar ben ik blij verrast dat me eerste post hier gewoon nog steeds staat :)

Heb me wachtwoord weer ververst en leek me leuk om hier eens een update te plaatsen over mijn huidige ervaringen met het merk. Inmiddels samenwonend in een nieuwbouwhuis en meer ruimte gekregen om het HT ook wat meer tot z'n recht te laten komen.

Ben nog steeds ontzettend blij met mijn SR6004, maar daar kom ik zo op terug. Kort geleden heb ik een NR1508 gekocht om een beetje bij te blijven in de nieuwste connectiviteit e.d. HEOS vind ik super werken en heb sinds kort ook een klein Heos 1 speakertje (van de KPN) in de keuken. Werkt echt feilloos.
Wilde eigenlijk na aanschaf van de NR1508 afscheid doen van SR6004. Ben toch enorm blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik was erg ontevreden over de aansturing van de NR1508 op de KEF Q5's. T geluid was vlak en niet dynamisch. Moeilijk uit te leggen maar t klonk voor geen meter (pure en pure direct mode ook niet). Vervolgens heb ik de SR6004 weer uit z'n doos gehaald en opgesteld. NR1508 Pre-out L+R ===> 7.1 channel inputs L+R SR6004.
Heel blij mee! Super geluid. De SR6004 heeft gewoon zoveel meer overhead en controle op de speakers. Klinkt echt super. De SR6004 heeft natuurlijk ook nog zijn eigen volumeregeling, die ik tussen de -3 en 0 dB heb staan. Is wellicht wat overkill maar krijg voor mijn SR6004 geen drol meer en heb geen zin om er nu een aparte eindtrap voor te kopen. Dus doe je oude SR niet de deur uit, hij kan prima fungeren als (eind)versterker. Infrarood heb ik uitgeschakeld, zodat ik alleen t volume regel met de NR1508. Aan en uitschakelen heb ik opgelost met een Master-Slave stekkerdoos. NR1508 als Master aangesloten, zodra ik deze inschakel gaan de SR6004, TV, KPN tv ontvanger en mijn 2 ventilatoren in mijn tv meubel aan. Al met al super tevreden met deze oplossing :)

Huidige setup;
- AVR NR1508 (center en surround L+R)
- AVR SR6004 (fronts L+R)
- TV Sony 48W605c
- HTPC in een Node 202 behuizing (Ryzen 5 1600 met een GTX 970) Gamen, Kodi etc.
- Keuken (Denon Heos 1)

In de nabije toekomst ligt nu om de nog steeds draaiende KEF Q6 center speaker te vervangen voor een grotere broer IQ60 center. De KEF Q5's blijven voorlopig nog, aantal jaar geleden heb ik de scheidingsfilters aangepakt en ben nog steeds heel blij met het geluid.
Wellicht (aangezien ik nu groter woon) ook een kijken naar een sub.

Hoop hier wat inspiratie op te kunnen doen en misschien kan ik hier mijn info weer delen met de ervaringen die ik heb opgedaan ...


jrm


sjoek

#7
Mooie setup zo... en heos is inderdaad heel fijn.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin

8 jaar, even een pakje sigaretten gaan halen zeker....

B Bruteris

Citaat van: marvin op maart 09, 2018, 18:49:09
8 jaar, even een pakje sigaretten gaan halen zeker....

Hahha geniaal.. Was wel een mooi verhaal geweest.

Foto's ben ik niet zo van maar zal wel eens wat plaatjes schieten al alles goed op zn plaats staat. Staat nu nog in soort test opstelling...

Marvin

Welkom terug hoor!

Foto's voor de raven kunnen volstaan met een direct plaatje van de apparatuur.
Maar met een testopstelling kan je wel veel aanvullingen tegemoet zien, iets wat de weergave vast ten goede komt.  [emoji56]

B Bruteris

#11
Hier 2 foto's zoals ze nu naast elkaar staan in onze nieuwe tv kast. In het andere vak staat de HTPC en stekkerdoos.
https://drive.google.com/file/d/1hIz4FKiI2XR_lSN-2p2z9uptr1c5VIoR/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1283C-oTae0X0HhPdS5EjS7G69M7lbJ8y/view?usp=drivesdk

jrm


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

B Bruteris

Citaat van: jrm op maart 12, 2018, 23:08:12
Met vin!

Jazeker, de warmte moet wel goed afgevoerd worden natuurlijk. Die SR6004 stookt best wel warm voor slechts 2 kanalen...

Citaat van: sjoek op maart 13, 2018, 06:14:17
Ziet er goed uit HB een playstation en xbox zie ik?

Nee, allebei niet. Ik ben weer begonnen met af en toe wat gamen op de HTPC. Heb een Playstation controller te leen en een nieuwe Xbox controller gekocht, die laatste werkt overigens perfect via bluetooth icm windows 10.

Hmmmm ben ik aangestoken met een virus nu ik opeens naar PM versterkers aan t kijken ben? Staan echt gave op MP voor niet al teveel geld. Een PM7200 triggert mij enorm, de vormgeving, klasse AB + A, dat is ook wel een dingetje. Vraag me af of dit een leuke Amp is om het L + R kanaal aan te sturen..... Misschien als ik later ooit nog een CD speler (heb ik niet meer) wil toevoegen....