Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

NB

#16560
Jeff Beck With The Jan Hammer Group Live.Cd op Epic uit?? Origineel uit 1977.
Nog maar eens.
----
The Mahavishnu  Orchestra. De cd The Inner Mouning Flame. Op Sony, uit 1998, origineel uit 1971.
----
Charles Mingus, Ah Um. Op geremasterde cd uit 2010, op NotNowMusic. Origineel uit 1959.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#16561
Als je eens luidsprekers wil testen neem dan deze muziek mee, weet je direct waar je aan toe bent.

https://youtu.be/dB58CtiRehA
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

Prachtige cd met dito opnames van uiteenlopende genres. Genieten[emoji6]

NB

Draai je ook wel eens mooie, maar slecht opgenomen muziek?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

10 seconden, als ik dat haal☹️ Soms in de auto, dat duurt vaak langer....

xander32

Heb je het dan nog wel over een muziekliefhebber 🍻
... of betreft het dan 'enkel' het liefhebben van (genieten van) goed opgenomen uitvoeringen, ongeacht de uitvoerende, ongeacht het genre ¿

Citaat van: Nb op september 15, 2018, 19:24:44
Draai je ook wel eens mooie, maar slecht opgenomen muziek?
Citaat van: Rob46 op september 15, 2018, 20:52:49
10 seconden, als ik dat haal☹️ Soms in de auto, dat duurt vaak langer....

Rob46

#16566
Zeker een muziekliefhebber. Ik kan zelfs van een mooi nummer wat uit een klokwekkerradio komt genieten :yes: Maar vaak, niet altijd, vind ik mooi opgenomen opnames via de set een extra beleving in de muziek geven. Daarom zijn we toch met onze hobby, het liefhebben van audiocomponenten bezig? Daarom gaan we toch naar live concerten, om de echtheid, sfeer en alles eromheen te beleven?

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Rob46 op september 15, 2018, 21:53:38
Zeker een muziekliefhebber. Ik kan zelfs van een mooi nummer wat uit een klokwekkerradio komt genieten :yes: Maar vaak, niet altijd, vind ik mooi opgenomen opnames via de set een extra beleving in de muziek geven. Daarom zijn we toch met onze hobby, het liefhebben van audiocomponenten bezig? Daarom gaan we toch naar live concerten, om de echtheid, sfeer en alles eromheen te beleven?
:gp:
Ik ga toch niet op mijn dure set naar meuk luisteren.  Mijn main set gaat alleen aan om serieus van muziek te genieten. Achtergrondmuziek, etc. beluister ik via andere sets.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

#16568
Citaat van: Rob46 op september 15, 2018, 21:53:38
Zeker een muziekliefhebber. Ik kan zelfs van een mooi nummer wat uit een klokwekkerradio komt genieten :yes: Maar vaak, niet altijd, vind ik mooi opgenomen opnames via de set een extra beleving in de muziek geven. Daarom zijn we toch met onze hobby, het liefhebben van audiocomponenten bezig? Daarom gaan we toch naar live concerten, om de echtheid, sfeer en alles eromheen te beleven?
Na zoveel jaren van audio en muziek, heeft de muziek het uiteindelijk gewonnen van de audio, al vind mijn huidige set wel het absolute minimum. Ik luister nu ook meer via de Beyer DT880 Premium - een zeer prettig stukje equipment - meer dan een half jaar geleden, de speakers, Harbeths!, zijn vooral bedoeld om mijn maatje, John, mee te kunnen laten luisteren. Ik heb nooit het gevoel dat ik "iets mis" aan en in mijn set, integendeel, ik zelfs meer tevreden dan ik ooit ben geweest, en dat ligt beslist niet aan mijn set, maar heeft alles met mijn innerlijke evolutie als wezenheid te maken, want waar mijn fysieke gehoor steeds minder wordt, neemt de gevoeligheid van mijn innerlijk/non-fysieke gehoor alsmaar toe, een volkomen logische en natuurlijke ontwikkeling waar alles in de kosmos onderhavig aan is: Hoe dichter bij het einde van het bestaan als intelligent wezen (op aarde: als mens), hoe dieper de ellende, doch hoe groter en intenser het genot: Alles is een kwestie van (een dynamische) balans. Niet waar?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Met deze uitleg geef je heel duidelijk weer een liefhebber van muziek 🎶 te zijn :yes:. Dat itt. jouw voorgaande reply, daar liet je iets anders vermoeden  :roll:.

Citaat van: Rob46 op september 15, 2018, 21:53:38
Zeker een muziekliefhebber. Ik kan zelfs van een mooi nummer wat uit een klokwekkerradio komt genieten :yes: Maar vaak, niet altijd, vind ik mooi opgenomen opnames via de set een extra beleving in de muziek geven. Daarom zijn we toch met onze hobby, het liefhebben van audiocomponenten bezig? Daarom gaan we toch naar live concerten, om de echtheid, sfeer en alles eromheen te beleven?

Rob46

Deze was, als ik teruglees, wat kort door de bocht  redface

NB

W.A. Mozart. Piano concerten nr 22 en 24. Leningrader Solisten olv Michail Gantvarg. Op piano Carmen Piazzini.
Aurophon, DDD.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Cassandra Wilson. Lekkere jazzy music met de zwoele stem van Cassandra.