XLR - Eigen ervaringen graag.....

Gestart door 211, mei 10, 2010, 00:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Ik begrijp wat je bedoelt ik zal dit morgen nog eens proberen uit te zoeken hoe de accuphase gepoold is. Ik heb, zoals je inmiddels misschien al wel bij mijn set hebt gelezen, ooit een monster RCA en XLR tegelijkertijd van de SA7 (die ik toen nog had) op de accuphase e-450 aan gesloten. (de accuphase is simpel te schakelen via de AB van ongebalanceerd, RCA, naar gebalanceerd,XLR) De winst die geboekt werd met XLR was bijzonder groot zoals ik hierboven al heb beschreven toen hifigek bij mij op bezoek was. De XLR kabel heb ik vooraf niet aangepast, heb er zelfs niet eens naar gekeken. De SA7 heeft trouwens wel een mogelijkheid om deze "fase verschillen" dmv een knop recht te trekken. Ik kom er nog op terug. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Heb het nog even snel opgezocht in de handleiding van de e-450. Configuratie accuphase uit, is hetzelfde als in wat op jouw foto staat. Wel gespiegeld natuurlijk want het is "male".

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Leo,

In voorgaande postings gaf je aan dat de "marantz versterker compenseert" bij het gebruiken van de XLR aansluiting. Dat hierdoor XLR absoluut niet harder speelt dan RCA....

Ik heb een tijdje geleden een W&M XLR kabel aangesloten op mijn
set. De JvG Zilver/Goud heb ik ook laten zitten. Op de PM14 kan je, zoals je weet,
middels een knopje op het front schakelen naar gebalanceerd. Dit gaf toch wel degelijk
een volumetoename.......ik snap derhalve ook die opmerking niet....

De ingangsgevoeligheid van de PM14 is gelijk bij zowel RCA als XLR, namelijk
280mV. Als de ingangsgevoeligheid ook zou verdubbelen bij XLR zou het inderdaad nauwelijks iets uitmaken....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

#18
Dennis,

Het zou best kunnen dat je gelijk hebt. Ik heb op de pm14 dit nooit geprobeert. Ik ben hier eigenlijk vanuit gegaan nav de discussie in het topic "set van hifigek" omdat Edwin bij zijn configuratie met de SA7 en de e-408 ook dit probleem heeft. Hierin heeft Fritz (viceadmiraal) ook nog eea gepost mbt dit fenomeen en dat hij het ook jammer vond dat Edwin geen XLR kan gebruiken in zijn set-up in combi met zijn speakers. Ik begreep eigenlijk binnen heel dit verhaal dat marantz de uitgangsspanning van de (SA)CD spelers bewust op 5V heeft gezet. Ik ging er in die veronderstelling vanuit dat de versterkers daar op gecompenseerd zouden zijn. Als dit inderdaad niet zo is dan begrijp ik marantz met zijn verschillende spanningen niet meer en dat je inderdaad de versterkers ook een (behoorlijke) tand lager moet zetten. Voor zover ik Fritz destijds begreep zou hierdoor "head room" ingeleverd worden, en zou dit tenkoste gaan van het geluidsbeeld. Ook het feit dat Edwin niet met XLR speelt omdat hij dan ook iets mist op laag volume.

Tsja, ik ben blij dat ik twee accuphases heb die ik zonder enig probleem op XLR kan zetten. (sorry absoluut marantz niet in diskrediet brengend)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Nog even de "user manual" van de PM11S2 opgezocht, had de verhoging van ingangs gevoeligheid al wel eens ergens gelezen. Hierin staat gespecificeerd dat de input sensitivity voor CD/line 240mV is en voor balanced 480mV is. Dus weldegelijk een compensatie op de verhoogde uitgangsspanning van de gebalanceerde uitgangen van de (SA)CD spelers. Eea is na te lezen op (blz 33) 

http://us.marantz.com/PM-11S2_UN_EN.pdf

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Jammer dat ze dat bij de PM14 niet hebben gedaan.....dat is ook de reden dat ik de
mijne aan heb laten passen....Het oog op de toekomst dat er een JvG XLR tussen gaat komen.

Wel goed om te horen dat ze er nu dus wel degelijk rekening mee hebben gehouden :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: daffy op mei 19, 2010, 22:35:31
Nou (ik denk dat ik dit als nee kan beschouwen ?) Marantz hanteert heel eigenwijs een andere pin bezetting
dan normaal gebruikelijk is bij de xlr standaard.

Dus als je niet 2 marantzen op elkaar aansluit maar er een ander merk tussen/bij zet, in dit geval dus de accuphase dan moet je de xlr kabel aanpassen want anders zit je naar een fase draaing te luisteren van 180 graden. En geheid dat dit inderdaad heel anders zal klinken. :|  oeps.






daffy  :wink:



Jouw verhaal gaat helaas niet op , ik heb het nagekeken op mijn eigen apparatuur .

Mijn Accuphase E-408 versterker en mijn Marantz SA7-S1   cd speler zijn exact op dezelfde manier geschakeld wat de XLR aansluitingen betreft .

Er hoeft dus geen verandering in de XLR kabel aangebracht te worden .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Hou er tevens rekening mee als iemand gaat vergelijken met RCA en XLR dat het dan alleen mogelijk is om tot een juist/eerlijk vergelijk te komen als men 2 exact dezelfde kabels neemt van hetzelfde merk en type nr .

Doet men dat niet dan kun je nooit een vergelijk maken omdat elk merk en type nr zijn eigen klank signatuur heeft .

Dus ook niet de fout maken dat men 2 kabels neemt van hetzelfde merk maar van een verschillend type , dat gaat ook fout .


En tevens is het bekend zoals al eerder werd vermeld hiervoor dat een hoop apparatuur met XLR aansluitingen in werkelijkheid inwendig niet zijn gebalanceerd .
Het is bekend dat enkel de serieuze apparatuur ( de dure High End zeg maar )  met XLR aansluitingen ook daatwerkelijk zo zijn geschakeld inwendig .
Bij de goedkopere apparatuur is het bedoeld als marketing , daardoor wordt zo'n product schijnbaar makkelijker verkocht omdat het er interesanter uitziet als er XLR aansluitingen aanwezig zijn .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op mei 20, 2010, 17:43:25


Jouw verhaal gaat helaas niet op , ik heb het nagekeken op mijn eigen apparatuur .

Mijn Accuphase E-408 versterker en mijn Marantz SA7-S1   cd speler zijn exact op dezelfde manier geschakeld wat de XLR aansluitingen betreft .

Er hoeft dus geen verandering in de XLR kabel aangebracht te worden .




Groeten  EDWIN  B

Had ik al aangegeven :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op mei 20, 2010, 18:27:41
Had ik al aangegeven :wink:

groet,

lo


Weet ik , ik wilde het ook tevens bevestigen van mijn kant . byebye



Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op mei 20, 2010, 17:56:10

Bij de goedkopere apparatuur is het bedoeld als marketing , daardoor wordt zo'n product schijnbaar makkelijker verkocht omdat het er interesanter uitziet als er XLR aansluitingen aanwezig zijn .

Groeten  EDWIN  B

Ze doen het ook om gewoon de aansluit mogelijkheid met app dat alleen XLR heeft aan te bieden. Verder zitten die XLR aansluitingen gewoon lekkerder (clic = vast) in de app. Met die RCA stekkers is altijd wel wat, of muurvast zodat je als je van kabels wisseld bijna de puggen uit de app trekt of weer slap en niet goed passend. XLR zit altijd goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik vind het toch dubieus, hoor. Ze zouden het tenminste expliciet moeten vermelden.

Marvin

Je zou je ook af kunnen vragen waarom een verbinding van 50cm gebalanceerd moet zijn...

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 21, 2010, 10:01:03
Je zou je ook af kunnen vragen waarom een verbinding van 50cm gebalanceerd moet zijn...
Dat is een andere discussie...