De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Thanks!

De Sub mis ik volgens mij wel, maar moet de vrouw nog aardig masseren. misschien een BK Gemini II of iets groter om mee te beginnen. Een BK 400xxls bijv. Of toch een sub van Focal van dezelfde serie.

Toekomstmuziek. Het heeft me ook 8 maanden gekost om van stereo naar 5.0 te komen.

Streamen met de LG Bluray speler loopt momenteel aan zijn maximum, de speler heeft problemen met zware Mkv's. Moet gaan testen met andere codecs.

Hier kan uw reclame staan!

Stadium III

Zou iig geen sub pakken van Focal zelf
Ze noemen het sub maar tja is het niet echt

Ga idd een zoeken eventueel 2e hands naar Rel BK of Velodyne
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sdijk

Mooie set jan :kwijl:

Ik zelf heb ook een gehele focal set staan zonder sub, maar moet zeggen ik mis hem niet echt.
Maar ik hou vol intresse je set in de gaten zodra je een sub aanschaft wil ik natuurlijk weten wat je ervan vind en of het wat toevoegd.
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable

Janver

Het zal nog wel een tijdje duren.

Prioriteit is momenteel een fietsendrager en een samenwooncontract of partnerregistratie omdat dat belastingtechnisch het beste is voor 2011.

Gr.
Jan

Hier kan uw reclame staan!

Niber

Citaat van: Janver op maart 08, 2011, 07:28:06
Het zal nog wel een tijdje duren.

Prioriteit is momenteel een fietsendrager en een samenwooncontract of partnerregistratie omdat dat belastingtechnisch het beste is voor 2011.

Gr.
Jan
Dat belastingtechnisch beste zou ii nog maar eens goed nakijken...  :wink:
Het wordt wel overal geroepen door de overheid zelf, maar dan heb je opeens een "verzamelinkomen" en dat is niet alle situaties even voordelig.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Ik ben de kostwinner en mijn vriendin is student. Ik moet het eerlijk gezegd nog wel narekenen. Dit jaar voor het eerst mogelijk gezamelijke belastingopgave. Het is zowieso nog checken, omdat 2010 voor het eerst in 5 jaar dat ik weer inkomen heb uit Nederland.

Ik zal mijn hoofd daar nog eens over breken.

Fietsendrager kost ook al weer 250 euro.

Het geld groeit me in ieder geval niet op mijn rug.
Hier kan uw reclame staan!

Janver

#36
Vandaag een regelrechte downgrade gemaakt: in "cubic inches" wel te verstaan!!!

Van een speaker van H x B x D: 99 cm x 22 cm x 34(inclusief front) naar
Een speaker van : 90 cm x 17 x 24 cm.

Daarnaast ook van 2 drivers naar 1 driver.

Wat heb ik daaraan verloren(buiten een beetje geld): helemaal niks!!!!!


Totem Hawk

Er missen nog kogeltjes omdat de verkoper ze niet kon vinden; de beaks zijn op proef(kan ze voor 50 euro overnemen). De verkoper komt met de kogels over 2 a 3 weken brengen als hij zijn zolder heeft doorzocht. En dan moet ik te beslissen of ik de beaks wil houden.

Nog steeds een goede en zelfs mooiere/betere bas, veel mooier mid en een veel beter hoog.
Ik wil niet zeggen dat ik cd's aan het herontdekken ben, maar zit nu al een paar uur te genieten! Ik hoor nu wel hele andere details die eruit schieten.

Maar eerlijk getrouw; die Focals zijn wel erg goede speakers, veel detail en heel echt geluid. Ik heb nu wel eens het gevoel dat de Totem Hawks het mooier verbloemt.




Nu op voor een versterker upgrade want daar valt, denk ik, hoop ik, nog veel meer verbetering te halen. Dat gaan we maar eens rustig bekijken!

Nu eerst genieten!

Begin post is ook ge-updated!
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Ik heb de 816W gehad - die W-drivers hebben een erg mooie en goede mid-weergave (stemmen en akoestische instrumenten :kwijl:). Maar ze zijn ook behoorlijk up-front, hetgeen verstrekt wordt door de pittige tweeter, welke nadrukkelijk aanwezig is en veel detail geeft.

Whisper.nl

#38
Hoi Janver,

Mooie aankoop hoor. Dacht al aan het plaatje op het andere topic de Hawk te zien.
Eventueel (indien nog niet gedaan) kan je ze opvullen met b.v. schelpen zand.

Probeer de beaks eens op verschillende hoeken uit.
Bij mij komen ze het mooiste tot z'n recht(s) links voor. (links, rechts voor natuurlijk)
Wil je de beaks niet dan zit hier een liefhebber.  HLP

Kan hij de kogels niet vinden dan wil ik wel even opzoek gaan op zolder. ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Thanks!

Focals erg upfront, te veel in mijn ruimte! De Totems zijn een stukje rustiger, maar gelukkig niet terughoudend. We hebben voor aankoop heel veel soorten muziek geluisterd, ook R&B, House en stevige rock. Zelfs die genres doet deze speaker erg goed!

De Staffs zijn super speakers Whisper, maar ik heb gewoon iets meer power nodig(zonder sub). Dat zijn deze speakers helemaal. Ik heb ze nog niet opgevuld en weet nog niet of ik er wat aan wil doen. Eerst maar een tijdje luisteren met en zonder beaks. Daarna zien we wel verder.

Overigens liggen deze speakers qua prijs(tweedehands) exclusief claws niet heel erg ver af van de Staff. Dat heeft ook mede meebeslist!

Hier kan uw reclame staan!

cz79

Mooie upgrade!

Waar heb je ze vandaan, Jan?

Janver

Bij jou in de polder, een gehuchtje genaamd Dronten  :evil: ! Ik ben vandaag 2 keer langs Almere gereden.

pompom
Hier kan uw reclame staan!

cz79


Janver

Nee  :evil:

Had belangrijkere zaken!  clown1
Moest eerst op tijd daar zijn en daarna weer rapido naar huis om te installeren en te luisteren!

Maar had wel even aan je gedacht hoor; geen zorgen!

Nog even een half uurtje genieten en dan weer opmaken voor een nieuwe werkweek van geschat 60 uur tot komende zaterdag! En dan te bedenken dat ik eigenlijk een kantoorbaan heb van 8:30 - 17:30 met laptop en mobiele telefoon van de zaak waarvan de laatste te vaak en te veel aandacht vraagt de laatste tijd.
Hier kan uw reclame staan!

cz79