De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Citaat van: wbrands op februari 20, 2011, 22:11:08
Hallo Jan,

Ziet er goed uit!  Fijne relaxbank, als je maar niet in slaap valt bij het kijken van een film hi hi.
Gebeurt regelmatig bij mijn vrouw.zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Veel kijk- en luisterplezier.

Groet,William

You caught me... Ik ben de slaper van ons beiden...bij een laat op de avond film of bij de 2de film op een avond val ik toch regelmatig halverwege in slaap...
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Herken het probleem.
Raketten vliegen over ons heen,Gehele gebouwen storten in,maar mijn vrouw slaapt gewoon door.
Ze zegt dan later"heb ik iets gemist"

Hi hi
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

heb er ook zo 1tje, eerst janken: we gaan vanavond toch die nieuwe film kijken he?
& 30 min later ligt ze te grollen.. :-D

CiteerInstellingen van Audyssey Dyn. Eq heb ik veranderd van Heavy naar Medium. Omdat ik het voordeel/nadeel nog niet ken van Dyn. Eq., laat ik het voorlopig nog even aanstaan. Het heeft er toch ook mee te maken met plotseling geluidsverhoging zoals bij reclame?!?


yep, dyn vol dempt de pieken in je weergave volgens instelling in trappen
als je het al wil bezigen zou ik 'light' aanraden, hoewel audyssey default graag medium instelt

maar dynamiek compressie bij muziek weergave vind ik & velen met mij een grote :no:
 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Janver

De slaapmomenten heb ik meeste in drukke perioden werk/sporten en dan meestal zo rond half elf op vrijdag/zaterdag. De rest van de week lig ik toch meestal al wel rond 22.30 te slapen/in bed.

De Audyssey staat bij mij meestal uit, zeker de dyn eq. Ik vind het geluid zonder gewoon vele malen beter klinken. Maar tijdens films werkt de audyssey wel redelijk en heb het dan aan staan om eventueel niet de buren te belasten.

Over mijn geluid ben ik erg tevreden. Ik geloof dat het echt wel beter kan(stereo (eind)versterker bijv.) maar ik heb nog geeneens center speaker, surround speakers en ook geen subwoofer. Of de laatste gaat komen, is nog twijfelachtig. Ik woon in een appartement gebouwd van verhard beton, dus het is redelijk gehorig. Een subwoofer is dan misschien niet het beste voor de buren. Daarnaast is er onderhand weinig ruimte meer in de kamer om een 40 x 40 x 40 box vrij te laten staan.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Kan aan mij liggen, maar ik zie nog wel ruimte voor twee subwoofers...  :-D

Verder vind ik het wel een erg mooie set om te zien.
Het eerste wat ik zelf zou toevoegen zijn de surroundspeakers, center vind ik zelf minder van belang.
Zelf ook bijna een jaar zonder center moeten doen vanwege ruimte gebrek, zit je in het midden dan gaat dat gewoon goed. Zit je niet in het midden, helaas. Iets van achter horen lijkt me in leuker dan iets 'precies' uit het midden.
Maar dat kan voor een ander natuurlijk precies andersom zijn.  :-P

Janver

Citaat van: marvin op februari 21, 2011, 22:48:33
Kan aan mij liggen, maar ik zie nog wel ruimte voor twee subwoofers...  :-D


De directrice in huis is het niet eens met je. Als ik weer budget heb, ga ik weer kneden om toch een plaatsje vinden voor de subwoofer.

Nu wachten op de center en surroundspeakers. Als ik tijd heb vanmiddag maar even speakerkabel kopen: Monster Cable XP voor de surroundspeakers en XPHP voor de center. Voor de center wordt daarmee hetzelfde als de voorspeakers.
Hier kan uw reclame staan!

Cadfael

er is nog wel een beetje een verschil tussen audyssey en dyn adyssey eq.
de audyssey is een instelling die het geluid weergeeft rekening houdend met de ruimte (die stel je in met de metingen via je microfoontje).
de dynamische stand is een extra ding om dus volumeverschillen een beetje in te perken.

Dus audyssey kan wel degelijk de klank verbeteren.

Wordt jouw SR niet erg warm in zo'n kastje? of laat je de deur open staan als je een film kijkt?
maar dan zit de deur weer aardig voor de speaker.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Janver

Ik ben bekend met Audyssey, sommige berichten zijn al maanden geleden.toen was ik met die dingen wat minder bekend. Zeker toen Audyssey vol aanstond hing er een donker en dof geluid in ons huis. Nu is dat voorbij.

Dyn. Audyssey is leuk bedacht maar ik vind de werking niet prettig.

Eq. Audyssey is wel een goed systeem maar niet perfect. straks maar kijken of het in 1 keer goed gaat of niet als ik de nieuwe speakers ontvang.

Anders ga ik even checken hoe ik het beste zelf kan instellen. Ik heb me al aardig ingelezen het afgelopen jaar.

De Receiver wordt warm maar deurtjes staan altijd een beetje open, anders werken de IR's niet van de bluray speler en de humax.
Hier kan uw reclame staan!

still life

Citaat van: Janver op februari 25, 2011, 06:32:44
Zeker toen Audyssey vol aanstond hing er een donker en dof geluid in ons huis. Nu is dat voorbij.


dat is de samengedrukte sound van compressie @ work.. idd maar slappe & emotieloze hap.. :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Alle toeters en bellen van Audysey gewoon uitzetten en inmeten middels het betere handwerk 8-). Daarmee had ik steevast het beste resultaat.

Sander.
Citaat van: still life op februari 25, 2011, 13:02:46
dat is de samengedrukte sound van compressie @ work.. idd maar slappe & emotieloze hap.. :angel:

Janver

De surround speakers zijn binnen. Ik heb ze aangesloten op de Zp120 in de slaapkamer omdat ik in de woonkamer de kabels niet gereed heb. Ze staan in te spelen.

Morgen komt de center.

Zaterdag maar even de kabels doen.

Hier kan uw reclame staan!

Janver

Joehoe!!!  hello HB


De center en surrounds zijn geinstalleerd. Ik ben erg blij.

Foto's staan ook in het begin topic.



Luister nu naar de Killers - Live in the Albert Hall



Hier kan uw reclame staan!

xander32

Gefeli, mooie upgrade. Nu is de set bijna voltallig, volgende upgrade `n sub  :wink:.


Geniet er van!



Sander.

Marantz 81

gefeliciteerd met deze upgrade  pompom

vindt het design wel mooi en apart van deze speakers heeft wel wat van transformers  :-D

veel luister/kijk plezier  byebye

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.