De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Na eigenlijk vele jaren vele simpele setjes hebben gehad; lange tijd met een leuke Philips set gedraaid; gekocht op mijn 8 jarige leeftijd. Daarna een tijd weinig of niks; veel van de wereld wezen ontdekken met mijn beroep. In 2009 kwam toch de wens om maar eens wat serieuzer met audio te worden.

Begin 2010 mijn eerste Marantz gekocht; SR6004 en even later nieuwe Focal 716W; man wat was ik er wijs mee. Al snel begonnen met streamen; eerst via computer/bd-speler. Maar later kwam Sonos erbij.

In 2012 begon het toch teveel te kriebelen en na een aantal korte luistersessies de Totem Hawk gekocht. De SR6004 bleek niet meer voldoende voor de Hawks en daarom de PM15S2 gekocht. Eigenlijk wist ik het al, de akoestiek was toch niet optimaal; betonnen muren; Glaswand van bijna 3 meter bij 2.5 meter hoog, parket vloer. De eerste verbetering was een vloerkleed van de Ikea. Daarna tijdje aan het klooien geweest met Pritex, dekens e.d. en uiteindelijk toch de keuze gemaakt om voor een surround receiver te gaan met Audyssey/ARC of eenzelfde systeem. Het is uiteindelijk het bakbeest Onkyo TX-NR5008 geworden.

Op dit moment is het volgende:
Receiver:           Onkyo TX-NR5008
Front Speakers:  Totem Hawk
Center Speaker: Focal CC 700 V
Surround Speakers: Focal 705 V
Blu-ray/Media:   Dune Smart B1
CD-speler:         Marantz CD67 mkII SE
Streaming:         Sonos Zp90
Server:             Synology DS-212+
Netwerk:           Linksys WRT610n + TP link Gigabit switch
Televisie:          Sharp 37X20E
Dig Televisie:     Iets van Humax welke wel werkt.
Spelcomputer:    Nintendo Wii (wordt bijna niet gebruikt)

Slaapkamerset: Sonos ZP120 met Wharfedale 10.1 setje

Sinds 2010 in bezit gehad:
Marantz SR6004
Metrum Acoustics Quad Mini DAC
Marantz PM15S2
LG BD390
Synology DS209

Oude foto:




De Sonos staat lekker in het zicht:



Een update van de apparatuur in mijn kast:


De DAC wordt nog iets opgetild door één van de kabels en staat daarom nog wat scheef.

Nieuwe speaker:


Nieuw overzicht:


De PM15S:


Plantjes weg:


Upgrade wensen:

Subwoofer (heeft helemaal geen haast)
Meer Software, hoewel Spotify/Deezer ook erg veel leveren.
Misschien toch een cd-speler danwel een platenspeler; maar kan geen keuzen maken. Dus gewoon geduld!
Nieuw huis
Hier kan uw reclame staan!

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

cheese

Hallo Jan,


welkom en zier er goed uit..........weer een focal liefhebber er bij.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Janver

Thanks,

Nog even een nieuwe foto erbij:



Onze lounge bank met hocker die ook als stoel is te gebruiken. Heerlijk om 's avonds samen op de bank filmpje of tv te kijken.

Hier kan uw reclame staan!

Stadium III

Kijk weer een mooie set met zeker een groot uitbreidings mogenlijkheid !

Ga zo door !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Mooie set zo hoor. En weer een happy ( ¿ ) Focal-gebruiker hello.
Wat zijn jouw indrukken nu van de 716W in vergelijk met die van de luistersessies(V-versie) ¿


Sander.

Martin

Hele nette set hoor  :yes:

Enne welkom.

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Janver

#7
Happy ben ik!!!

Het ligt mogelijk helemaal niet aan mijn speakers, maar aan de LG BD390, misschien is deze gewoon heel donker qua geluid. Daar moet ik nog even kijken of ik wat instellingen kan veranderen.
Mijn vriendin is nu aan het wii-en en de hoge toontjes komen gewoon lekker door.
Het is nog een beetje een gewennings proces en nog even uitvinden qua tricks.

Er is eigenlijk helemaal geen vergelijk te trekken met de luistersessie van 716V. De 716W is mede door andere receiver volledig anders van geluid. De 716W is vele malen rustiger van geluid. Het geluid is naar mijn idee natuurlijker dan de 716V. De stemmen klinken allemaal goed en de bas is niet overdadig.

Gruss,

Jan

BTW; de uitbreiding van center- en surroundspeakers staan gepland voor Juni/Juli! Nog even een beetje sparen en hopen dat de werkgeverswissel lucratief uitpakt.

UPDATE:
Guus Meeuwis staat hier live te zingen met met zijn Cd NW8 ! Schitterend!

De speakers sturen sprankelende vibraties met mooie bassen door de kamer; ook met de Mp3's. Het mooie van 716V en bijna de rust van 684. De betere van beide.

De doorgeefinstelling van de LG BD390 stond verkeerd; nu ingesteld op 192 khz sampling rate ipv 48 Khz. Ook alle mogelijke kunstmatige instellingen uitgezet, direct pass through HDMI.
Instellingen van Audyssey Dyn. Eq heb ik veranderd van Heavy naar Medium. Omdat ik het voordeel/nadeel nog niet ken van Dyn. Eq., laat ik het voorlopig nog even aanstaan. Het heeft er toch ook mee te maken met plotseling geluidsverhoging zoals bij reclame?!?
Hier kan uw reclame staan!

mars

HEY  OI,


Weest welkom Stadsgenoot , op de leukste hangplek voor ''audiooten'' :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Shepherd Moon

#9
knappe set !!  :-o
Idd al klaar voor een fikse uitbreiding  8-)
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Shepherd Moon

#10
knip, mag weg deze reply... foutje...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

jowa

Welkom hier op het forum, gave set met mooie luidsprekers  hello

Janver

Het is al lang geleden en even een update-je.

Gr.

Jan

HB
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Mooie set hoor  notworthy veel plezier  byebye

WilliamB

Hallo Jan,

Ziet er goed uit!  Fijne relaxbank, als je maar niet in slaap valt bij het kijken van een film hi hi.
Gebeurt regelmatig bij mijn vrouw.zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Veel kijk- en luisterplezier.

Groet,William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3