De Blokkendoos van Fritz

Gestart door jwx, januari 15, 2010, 14:12:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi @ viceadmiraal61,

Ik heb nog een paal gitzwart zeer hoge kwaliteit ebbehout. En daar heb ik 16 blokjes met oppervlakte 4.5 bij 4.5 cm en dik 18 millimeter aflaten zagen ( door een maatje met een uitgelezen houtbewerkings werkplaats, alles ''Festool'' notworthy)
Ik ga dit morgen op bij hem ophalen, en daar ga ik deze week mee aan de slag. Dit idee was al een tijd geleden bij ons gerezen na het lezen van een artikel over ''harmonix'' producten ( music emotion geloof ik)

Ik heb wel eens eerder ''wat'' resultaat behaald door de klankhoutjes van een xylofoon of dergelijk instrument te gebruiken.
Ook wel eens Bankirai tot twee mooie klankhoutjes bewerkt voor een geluidseffectje tijdens een optreden. ( je weet wel die je op elkaar moet slaan )

Je bent hier ook van harte welkom , sta hier altijd voor open.
Wil anders ook wel naar Amersfoort afreizen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

MARS

Hou ons op de hoogte van jouw test bevindingen .
Het is zeer interesant dat jij hier ook mee aan de slag gaat .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2010, 22:16:03
dat vroeg ik me ook al af ,heb zelf ook apparatuur uit de 7000 serie

zit ook te denken om tweaks te gaan doen in de toekomst  :-)

maar met sommige dingen vindt ik de verhouding een beetje zoek ,om nou 2 voedingskabels van 150/200 euro stuk op een SA7001KI en PM 7001 te zetten  :roll:


Arjan

Ik denk zelf dat die prijsklasse die jij noemt voor de netkabels juist wel mooi in verhouding tot jouw apparatuur staat .
En je kan natuurlijk ook nog altijd netsnoeren tweedehands aanschaffen , dan heb ze voor pakweg 75 a 100 euro per netsnoer .

Juist het 220v gedeelte is zo belangrijk , dat moet je eerst aanpakken , pas daarna de overige kabels .



Groeten  EDWIN  B 

viceadmiraal61

arjan ik heb hier nog 2 voedings kabel liggen mag je heb voor 150,-van het merk audiolab ..en zeker niet slecht
dat in combinatie met aarden van marantz en koperen hulzen en blokjes ..wil ik best uit proberen bij jou thuis
no cure no pay.......033 4551551...met de groetjes van de cameraman bij marantz

Marantz 81

hoi

is het proberen waard  :-)  alleen voorlopig nog niet geld is opper de op   shutup

ga als ik weer een eigen huis heb nog een keer een meet&greet organiseren bij mij thuis  byebye

Tigger

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 18, 2010, 18:22:37....ik heb hier nog 2 voedings kabel liggen mag je heb voor 150,-van het merk audiolab....
Audiolab als in de Nederlandse Audiolab in Follega??? Ik dacht dat die alleen luidsprekerkabels, interlinks en luidsprekers maakte / heeft gemaakt?? Of bedoel je de UK Audiolab?

Mocht het stiekem toch de Nederlandse Audiolab zijn, dan ben ik zeer benieuwd  :-D (past goed bij de rest...)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

mars

Citaat van: HiFi gek op januari 18, 2010, 17:36:14
MARS

Hou ons op de hoogte van jouw test bevindingen .
Het is zeer interesant dat jij hier ook mee aan de slag gaat .



Groeten  EDWIN  B

oi

yep doe ik,


Ik haal de blokjes, vanmiddag bij mijn maat op , en ik ga er donderdag mee aan de slag.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Vanavond bij eerst Frits langs om zijn set te beluisteren, daarna bij mij om de blokjes te rpoberen.
Ben benieuwd en heel nieuwsgierig.

Mexicaanse Hond

Fritz belde net dat 'ie in de file zit. Ik moet dus nog even geduld hebben...

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 21, 2010, 10:06:44
Fritz belde net dat 'ie in de file zit. Ik moet dus nog even geduld hebben...
Bericht vanaf de gsm. Hoe beschadigd is die 963sa
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op januari 21, 2010, 11:40:05
  Bericht vanaf de gsm. Hoe beschadigd is die 963sa
Op de bovenplaat valt het mee en is het makkelijk mooi te maken met een spuitbus grijze verf. Alleen zitten er op de voorkant die over de bovenplaat valt twee krassen van een centimeter bovenop.

Mexicaanse Hond

#41
Fritz verlaat hier net mijn domicilie, mij in opperste staat van verbazing achterlatend.... Wat een kleine tweak al niet vermag te doen...

Eerst hebben we mijn luidsprekers naar voren gehaald en dat gaf een enorme verbetering qua ruimtelijkheid. Dat een speaker ruimte nodig heeft dat weet ik, maar dat het zoooooveel voor de ruimtelijkheid van het geluid kon doen....

En toen de tweede tweak: heel simpel met een stroomkabel de CD-speler via een schroefje aan het chassis aarden en de stroomkabel met een geaarde stekker in het stopcontact doen.  Alleen op de randaarde, maar dat spreekt voor zich vanzelf... clown1

Verder heb ik aardig wat aardstraling hoogfrequente straling rond mijn installatie zo toonde Frits met een wichelroede stralingsmeter aan.
De beroemde sixpack heb ik niet kunnen aanschouwen, wat telkens als Fritz er een binnen krijgt dan is 'ie weer verkocht... nopompom Wel leuk voor Fritz, natuurlijk.  pompom

Al met al was het een genoeglijke ochtend met een beminnelijk mens. We hebben genoten van mooie muziek en ik heb de 12th edition van de Marantz test-cd aangeschaft en Fritz aan twee titels kunnen helpen van goed opgenomen muziek die ook nog eens naar zijn smaak zijn.

Fritz, ik kom graag eens bij je langs om te genieten van jouw set.  :-)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 21, 2010, 12:29:41
Fritz verlaat hier net mijn domicilie, mij in opperste staat van verbazing achterlatend.... Wat een kleine tweak al niet vermag te doen...

Eerst hebben we mijn luidsprekers naar voren gehaald en dat gaf een enorme verbetering qua ruimtelijkheid. Dat een speaker ruimte nodig heeft dat weet ik, maar dat het zoooooveel voor de ruimtelijkheid van het geluid kon doen....

En toen de tweede tweak: heel simpel met een stroomkabel de CD-speler via een schroefje aan het chassis aarden en de stroomkabel met een geaarde stekker in het stopcontact doen.  Alleen op de randaarde, maar dat spreekt voor zich vanzelf... clown1

Verder heb ik aardig wat aardstraling hoogfrequente straling rond mijn installatie zo toonde Frits met een wichelroede stralingsmeter aan.
De beroemde sixpack heb ik niet kunnen aanschouwen, wat telkens als Fritz er een binnen krijgt dan is 'ie weer verkocht... nopompom Wel leuk voor Fritz, natuurlijk.  pompom

Al met al was het een genoeglijke ochtend met een beminnelijk mens. We hebben genoten van mooie muziek en ik heb de 12th edition van de Marantz test-cd aangeschaft en Fritz aan twee titels kunnen helpen van goed opgenomen muziek die ook nog eens naar zijn smaak zijn.

Fritz, ik kom graag eens bij je langs om te genieten van jouw set.  :-)

nummertje 4

heerlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

de nieuwe kerk gemeente krijgt steeds meer gelovigen ..maar alle gekheid op een stekker..ook bij de mexicaanse
hond werkte het goed koopste tweakje weer wonder wel.de installatie had een lekker warme sound...
alleen geen diepte ..met het naar voren halen van de speakers ..veel beter en met aarding best wel top
leuk om eens een gezicht te zien achter en naam..wil de gast heer dan ook danken voor zijn open mind.....
en gast vrijheid.........