De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op april 14, 2019, 10:53:45
Het was wederom een gezellige en luisterrijke M&G. Robert had als 1e Aduard bereikt, zijn 1e keer in het Groningse land. Marcel had niet lang daarna Aduard gevonden. Eerst maar eens kennismaken met koffie erbij. Naar later bleek hebben we elkaar al eens gezien bij verschillende bijeenkomsten. Robert ben ik tegengekomen bij Wim in de Kiel toen hij nog daar woonde. En Marcel bij een muziekdag in Bovenkarspel, ik dacht bij het opendoen van de deur al: hee bekend gezicht.
Na de koffie naar zolder want in de woonkamer staat alleen een Tivoli tafelradio voor het nieuws. Robert hab zo zijn bedenkingen bij buizen versterkers en B&W luidsprekers.

Ooh visite, maak mijn verhaal straks af.
Nice heren. Nu ik zo nadenk, heb ik ook nog nooit een bezoek gebracht aan het Groningse land.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

Zaterdag 13 april, begon al vroeg voor mij, de zon scheen uitbundig op Zandvoort, echter kon ik toen nog niet bevroeden wat ik vandaag qua weer allemaal ging mee maken.

Vandaag stond de M&G bij René op de agenda, na een zeer drukke periode, zowel privé als op het werk, had ik daar echt zin in. Gelukkig is het maar ruim 2,5 uur rijden, tenzij het merendeel van de bruggen onderweg openstonden.

Binnendoor via Beverwijk naar Alkmaar door naar Hoorn, via de Afsluitdijk door Friesland richting Aduard! Aduard?, een heel leuk plaatsje op 6 km van Groningen (alhoewel deze afstand steeds minder word door het uitbreiden van Groningen).

Tegen half twaalf stond ik voor de deur bij de familie Scholten, nauwelijks aangebeld en deur zwaait open. Ik werd welkom geheten door René en ook ik had zoiets van: Bekend gezicht, later bleek dat we elkaar meerdere malen hadden ontmoet in de toenmalige Beaufort Recording Studio Holland in Bovenkarspel bij het "blauwe forum".

Tevens kennisgemaakt met de familie van René, en schoof aan bij Robert voor een lekker kopje koffie na iets meer dan 235 km (ja, moest 3x onderweg van de route af door wegwerkzaamheden) en een heerlijke eierkoek.

Vlak na het tweede kopje koffie zijn wij naar de "Zolder mancave" van René gegaan. En het eerste wat opvalt is de ruimte met veel 'speelgoed' audio speelgoed wel te verstaan. Diverse oudere sets, maar direct in het oog springen de door Robert beschreven 'zelfbouw' buizen voor- en eindversterkers. Wat een 'zware jongens'. Het geluid wat er uit de B&W's kwam klonk zeker niet verkeerd, persoonlijke smaak is persoonlijk, maar van oorsprong heb ik het niet op B&W qua klank, maar ik deel de mening van René en Robert, de match met de buizen versterkers is een hele goede. De stemmen klinken zeer fraai en de muziek komt ongelofelijk gecontroleerd over met een stage diepte die ik nog maar weinig zo heb mogen ervaren.

Ook de overgangen tussen hoog en laag verloopt – in mijn oren – soepel en het bleef de hele tijd fijn om er naar te luisteren. Onder andere de eerste EP van Céline Cairo beluistert, haar stem was 'anders' dan ik thuis gewend ben, minder hoog, maar wat meer aangezet. Via Harry Belafonte naar Marc Broussard en vele anderen. Deze set laat echter ook wel horen dat als een muziek stuk niet goed is opgenomen, deze ook direct vlak en futloos klinkt, naast de bekende 'loudness war' van de nieuwste opnamen ten opzichte van de jaren '50 – "80 muziek.

De eega van René had inmiddels de lunchtafel gereed gemakt en ons voorzien van een heerlijke kippensoep, warme saucijzenbroodjes, brood en beleg. Bedankt voor deze gastvrijheid.

Eenmaal weer boven gekomen hebben wij nog even het verschil beluisterd van Andreas Vollenweider  op vinyl en op cd. Het blijft enerzijds frappant dat de vinyl versie meer beleving op mij over brengt dan cd. Na deze vergelijking kwamen de JMR's (niet JRM) te voorschijn. Ik had deze al zien staan en dacht dat de gastheer aan het fröbelen was geweest. Na wat heen en weer geschuif, na het aansluiten, ging wederom Céline Cairo in de cd-speler. Mijn mond viel open, kwam dit geluid uit deze geluidsboxen? Ongelofelijk! In vergelijking met de B&W's vind en vond ik, dat de diepte stage veel minder was, maar het totale geluidsbeeld klonk breder, hoger en vooral haar zangstem weer zuiver en hoger, zoals ik het al eerder heb gehoord bij anderen en bij mij thuis ervaar.

Diverse andere nummers passeerden de revue, waarbij de muziek smaak van René grotendeels ook mij kan bekoren, en ondertussen kwam de eega van René ons verblijden met een kop thee (goed voor elkaar René).

Ondanks dat wij met zijn 3'n waren, was het zeer gezellig en hebben naast momenten van stilte ook veel gepraat en met verbazing naar buiten gekeken. Diverse korte hevige sneeuwbuien en hagelbuien teisterden de woonomgeving van René, maar had gelukkig totaal geen invloed op onze M&G.

En opeens was het alweer vier uur, tijd om afscheid te nemen van de familie Scholten, inderdaad was het zeer de moeite waard om heen en weer te rijden! Onderweg – nog voor de afsluitdijk – diverse forse sneeuwbuien meegemaakt. En dan kom je weer thuis – aan de kust – zegt mijn vrouw klopt de doorgestuurde foto uit Aduard met witte grote sneeuwvlokken wel? Hier heeft de gehele dag de zon geschenen....

Bedankt René en Stieneke, voor de voortreffelijke gastvrijheid!.

Rob46

Herkenbaar Marcel! Wat leuk dat jullie een onwijs mooie M&G hebben gehad. Dat zit wel goed daar in het Noorden. Zoals je zijn set beschrijft, is dit voor mij herkenbaar en sluit mij hier volledig bij aan. Die JMR luidsprekers zijn met recht bijzonder te noemen. Het totale beeld vond ik toen erg fijn in de oren klinken. Breed, rustig en mooi gedefinieerd, een prima combi met de rest.

xander32

Een mooi, lekker leesbaar verslag Marcel. En herkenbaar hetgeen je schrijft. En die Celine duikt zo langzamerhand overal in den lande op, zelfs in Grunnen. Jammer dat haar latere werken een geheel andere sound/productie kennen.

renes59

Ik lees mooie verslagen en dat het plezier van 2 kanten komt, altijd goed :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 14, 2019, 12:09:37
Nice heren. Nu ik zo nadenk, heb ik ook nog nooit een bezoek gebracht aan het Groningse land.
Dan wordt nodig eens een keer tijd, welkom. :-D We gaan de mooie tijd weer tegemoet, hoge luchten verre gezichten, nee niet net als Friesland, anders.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Kom je binnen zie je dit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#592
Ga je luisteren ziet het er zo uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Mooi mooi!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


NB

Ziet er muzikaal uit. Mooie ruimte.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Dat ziet er idd uitnodigend uit, daar kan je wel een weekendje eenzame opsluiting aan wagen lijkt me zo!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Cornelis1921

Citaat van: Voorn op juli 30, 2019, 10:10:34
Dat ziet er idd uitnodigend uit, daar kan je wel een weekendje eenzame opsluiting aan wagen lijkt me zo!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk
Bij aangename temperaturen doet René dat ook regelmatig, Voorn. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#597



Hey Rene, je hebt zo te zien flink opgeruimd en grondig schoon gemaakt 👍🏻





:-D kidding, zoals op de foto kan ik het mij ook herinneren.
Dikke aanrader aan een ieder om een keer te gaan luisteren bij Rene; indrukwekkend welk een resultaat daar staat met 'beperkte middelen'. De akoestiek aldaar in combi met de brute buizenversterker en B&W ls's is erg fraai.

renes59

Met een beter fototoestel lijkt het gelijk heel anders, klinken doet het nog hetzelfde. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Andere luidsprekers, klinkt goed maar ik mis wat, misschien wat langer luisteren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.