De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Ouwe meuk = altijd goed. Tubes forever.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Jawel, hoe ouder hoe beter, 't zijn net mannen. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#302
Om 10:45 gaat de bel, het is Hans ( Whisper), vandaag mijn luistergast. Het is al een tijdje terug dat we elkaar gezien hebben maar zo voelt dat niet. Hans ziet er opgewekt en goed uit. We begroeten elkaar en het gesprek gaat direct over muziek en aanverwante onderwerpen. Koffie en een snelle sigaret voor Hans en hij vraagt "zullen we maar gaan luisteren?", ja graag.
De cd's uit Ede zitten in een plastic zak, deze eerst maar?. Gelijk maar een cd erin met Keltische muziek, dit is de muziek die Hans mooi vindt. Oosters, New Age, Keltisch, sferisch, wereld, geen jazz. De volgende cd zit er alweer in nu met Chinees slagwerk, daarna Japans slagwerk van Kodo. Dat is het echte werk, nauwkeurig, precies en geoefend.

Het gesprek gaat niet meer over kabels en of het wel of niet te horen is. Die discussie hebben we in het verleden al gehad. Ik ben van mening dat het niet uitmaakt als de kabel niet defect is en goed verbonden is, Hans denkt dat het wel degelijk uitmaakt. Dat weten we van elkaar en respecteren dat. Het gesprek gaat over wat we mooie muziek vinden en waarom. En natuurlijk over de apparatuur die we voor het ten gehore brengen gebruiken. De Thorens komt ook nog in beweging, Paul Simon ligt erop. De cd zit in de cd-speler kunnen we het mooi vergelijken wat voor ons beter klinkt. We komen uit op de cd, klinkt net wat helderder. Cd is robuuster daar komen geen krassen op. Onze voorkeur gaat naar cd maar een platenspeler ernaast is mooi, de Thorens gaat niet weg.
Hans zit op de luisterstoel en volgens mij vindt hij het wel goed klinken want na een tijdje zegt hij "dat klinkt wel goed, je hebt het goed voor elkaar".

Na een korte pauze voor een broodje, drinken een plas en sigaret gaan we weer luisteren. Nu komt mijn muziek aan bod. Mijn smaak is anders, country, blues en jazz. Het gemeenschappelijke is dat we het niet zo op heavy-metalmuziek hebben.

Zo,n luisterdag gaat snel voorbij, tegen 16:00 uur draait de auto van Hans de straat uit. Is hij net voor de drukte  de stad door op weg naar huis.
Na het nieuwe jaar volgt het tegenbezoek, dan ga ik luisteren naar Accuphase, Marantz en Totem. Dat moet goed klinken dat kan niet anders.
Mijn set ligt er weer verlaten bij, de cd's zitten weer in de kast.



Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Leuk en kort bondig verslag voor de non en de yes believer in de audio details.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Gave M&G!!!  :yes: En erg leuk met de foto's er bij. Ook veel fraaie muziek de revue gepasseerd. Prachtig om de liefhebbers van audio en muziek ook hier weer met hun hobby bezig te zien! hello

lo

Leuk verslag gemaaktvan een, zo te lezen, meer dan geslaagde dag zo samen met Hans, René.  Prima!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Leuk verslag, mooie luidsprekers.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Whisper.nl

Hi Rene,

In het kort, je hebt het echt prima voor mekaar.
Een vv en ev buizen en een prima Marantz CD speler
Bij de speakers kunnen we duidelijk zijn, onze voorkeur gaat uit naar de B&W.

Ach Rene en ik kennen mekaar al wat langer. Ik weet zeker dat mijn speaker snoer beter klinkt dan de van hem.  HLP Maar alle gekheid op een stokje af en toe even de ogen dicht genieten van de muziek.
Verbaasd op kijken, "want ik dacht toch echt dat ik die zangeres voor me hoorde te zingen. "
De stereo spreiding is werkelijk echt goed. Het plaatje wordt m.i. op een hele mooie wijze neergezet.
links de drum, rechts gitaar en in het midden de zanger of zangeres.

Yep, Rene zei het al. "ik had niet anders van je verwacht " . We hebben weer een wereldreis gemaakt.

Afrika met Ry Cooder
Japan met de bekende Todo Drums
China met de "War drums" en het liedje "the fight between the bull and the tiger
Celtisch Renaisaance. Je hoort het aan de muziek. Het plezier spat er vanaf en wordt bevestigd in de bijlage.
Een stukje Madonna. Die viel niet in de smaak bij Rene.
Nog een stukje hedendaagse Chinese Muziek.
Dan een stuk muziek van Oliver Santi. Het betere jatwerk. Chinese en Tibetaanse muziek waar hij
een westers tintje aan gegeven heeft.

Tussendoor een pee en rookpauze en een lekkere lunch en daarna weer een rokertje en een biertje.  clown1

Maar toen was het al weer vier uur, wat gaat de tijd toch weer snel, rap in de auto en op naar Ede.

Rene, het was weer erg gezellig. Bedankt voor je gastvrijheid en tot de volgende keer maar weer  :yes: pompom

Groet Hans aka Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Mooi verslag van een leuke dag Hans. HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#309
Het was een zeer prettige dag met mooie muziek.

Als er mensen zijn die een buizenset met B&W luidsprekers, niet alledaags, willen horen, jullie zijn welkom. Het is een "recht toe recht aan" set zonder poespas, cd-speler/platenspeler, versterker, luidsprekers. Geen dac en geen streaming. Interlinks DIY en luidsprekersnoer is Monster en zat aan de luidsprekers tijdens het luisteren in de winkel. Zoals Hans al zei, plaatsing en stereobeeld zijn de pluspunten in mijn set. Toch blijft het één geheel, geen losse luidsprekers van elkaar.

@Hans: van dat luidsprekersnoer zullen we in het nieuwe jaar wel eens even horen. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Wat gaaf dat er op ons forum weer in toenemende mate M&G's zijn, waarin muziekliefhebbers, vaak van heel verschillende pluimage, elkander weten te vinden. Deze net zo. Mooi verslag mannen, van een zo te lezen geslaagd treffen.

sjoek

Citaat van: xander32 op december 07, 2017, 06:33:11
Wat gaaf dat er op ons forum weer in toenemende mate M&G's zijn, waarin muziekliefhebbers, vaak van heel verschillende pluimage, elkander weten te vinden. Deze net zo. Mooi verslag mannen, van een zo te lezen geslaagd treffen.

+1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Citaat van: xander32 op december 07, 2017, 06:33:11
Wat gaaf dat er op ons forum weer in toenemende mate M&G's zijn, waarin muziekliefhebbers, vaak van heel verschillende pluimage, elkander weten te vinden. Deze net zo. Mooi verslag mannen, van een zo te lezen geslaagd treffen.

:gp:

Cornelis1921

Aan je mooie verslag te lezen ben jij aardig op weg de oude te worden, Hans. pompom Ik heb met heel veel plezier jullie beider verslagen gelezen; afstand hoeft niet altijd een bezwaar te zijn. Het doet mij goed dat er uit jullie contact ook een bijzondere vriendschap is ontstaan. notworthy :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#314
Als je na een tijdje je eigen verslag terugleest denk ik: heb eigenlijk weinig opgeschreven van de dag. Maar er gebeurt ook niet zoveel op zo'n dag. Begroeting, dit gaat op mannelijke manier dus geen sociaal geleuter. Hoe gaat het?, goed, mooi en dan direct naar het doel, luisteren naar muziek. Komen we bij de set even wat uitleg, is er nog wat veranderd?, nieuwe buizen, welke?.  Even over de buizen gehad, zijn ze nog te krijgen?, prijzig?, uit welk jaar. In de vv zijn de oudste, RCA type 37 uit 1941, op de ev zijn de eindbuizen de jongste van de set, uit de 80er jaren dit zijn de Siemens RS1003.
Dan luisteren en tijdens het luisteren vliegt de tijd voorbij. Zo heel veel valt er dan ook niet te vertellen over een luisterdag, zitten en luisteren en soms ineens extra aandacht, kippenvel, als er een mooi stuk voorbij komt.
Luisterdagen met goed gezelschap zijn heel prettige dagen, houd ik erin.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.