De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: marvin op augustus 04, 2018, 23:10:43
Muggen, daar zeg je wat.
Nog geen mug gezien.
Eigenlijk nooit hier,
houden vast niet van de hoogovens.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op augustus 05, 2018, 01:04:34
Eigenlijk nooit hier,
houden vast niet van de hoogovens.
"Schone lucht" daaroh.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Meeste rommel schijnt in de rest van het land neer te komen.
Het is hier alleen iets geconcentreerder denk ik. 

Vinyl_Fuchs

Misschien hebben die muggen daar hoogtevrees.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Al die zwarte meuk die je hier dagelijks van je tuinstoeltje veegt komt van de kolenoverslag en de voorraad van Tata zelf.
Dat waar we het meest last van hebben komt dus niet uit zo'n pijp. [emoji23]
Nu het zo droog is is soms net of je auto door een bbq is gereden. 
Ze sproeien daar altijd om dit te voorkomen. Maar we hebben het er al over gehad, het is wel erg warm en droog de laatste tijd. 🤨

Cornelis1921

Citaat van: marvin op augustus 04, 2018, 22:43:13
Hahaha.
Nou het is aan de kust ook gewoon niet uit houden hoor.
Zelfs nu het aardig afgekoeld is buiten is hier nog 27c in huis.



En in mn slaapkamer hangt niet zo'n ding, maar daar is zowaar nog warmer.
Een ramp met ochtenddiensten en met nachtdiensten!!
Maar ik vind het heerlijk...
Ja het is té warm,
maar ik verkies dit boven een typisch(?) Hollandse zomer.
2 dagen warm, 3 dagen regen en 2 dagen sneeuw.
Nee geef mij dit maar...!!
Ben het volledig met jou eens, Marvin, een topzomer, waar ook ik heerlijk van geniet. Ik kan sinds mijn open hart operatie in juli 2015, waarbij twee aderen uit mijn borstbeen zijn gebruikt om de omleidingen (bypasses) van te kunnen maken, waarbij ik behoorlijk kouwelijker van ben geworden, dat in de wintermaanden een regelrechte ramp is, maar 's zomers des aangenamer is, kan namelijk aanzienlijk veel beter de zomerse hitte verdragen: Heerlijk! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Heerlijk weertje!
Inderdaad aan de kust minder last van muggen (te zoute lucht?)
Ook qua temperatuur, vaak net 3-5 graden koeler, ook hier 27 graden in huis, maar door je slaapkamer strategisch aan de noordzijde en niet onder een platdak te situeren, heb ik deze jaarrond tussen de 16-18 graden, nu tegen de 20....

renes59

#412
Komt van "de set van Xander32", zal zijn topic niet verder vervuilen, daarom hier wat ik goede gitaristen vind.
Wat is dan wel een goede gitarist?, daar denk ik nog even over na, ieder geval geen gitarist van een rockband of zo iemand zo als Steve Vai.

De volgorde is niet van belang.

Chuck Berry
Glen Cambell ( Wrecking Crew)
David Gilmour
Eelco Gelling
Jan Akkerman ( ten tijde van Brainbox en Focus)
Jerry Miller ( Eilen Jewell band)
Ry Cooder
Muddy Waters
Neil Young ( het doet wat bij me)
David Lindley ( ten dienste van o.a. Jackson Browne)
Nels Cline
Bill Frisell
David Rawlings
Django Reinhardt
Robert Johnson
Lightnin Hopkins
Elmore James
Wes Montgomery
Peter Green
Jerry Garcia
Mike Bloomfield
Jimmy Hendrix
Terry Kath ( Chicago)
John Lee Hooker
Rory Galagher



Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

geoffreyvanvugt

Citaat van: renes59 op september 06, 2018, 11:38:45
Komt van "de set van Xander32", zal zijn topic niet verder vervuilen, daarom hier wat ik goede gitaristen vind.
Wat is dan wel een goede gitarist?, daar denk ik nog even over na, ieder geval geen gitarist van een rockband of zo iemand zo als Steve Vai.

De volgorde is niet van belang.

Chuck Berry
Glen Cambell ( Wrecking Crew)
David Gilmour
Eelco Gelling
Jan Akkerman ( ten tijde van Brainbox en Focus)
Jerry Miller ( Eilen Jewell band)
Ry Cooder
Muddy Waters
Neil Young ( het doet wat bij me)
David Lindley ( ten dienste van o.a. Jackson Browne)
Nels Cline
Bill Frisell

Je bent Don Everly en Paul Simon vergeten... Vooral Don Everly is een erg ondergewaardeerde slaggitarist..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op september 06, 2018, 11:38:45
Komt van "de set van Xander32", zal zijn topic niet verder vervuilen, daarom hier wat ik goede gitaristen vind.
Wat is dan wel een goede gitarist?, daar denk ik nog even over na, ieder geval geen gitarist van een rockband of zo iemand zo als Steve Vai.

De volgorde is niet van belang.

Chuck Berry
Glen Cambell ( Wrecking Crew)
David Gilmour
Eelco Gelling
Jan Akkerman ( ten tijde van Brainbox en Focus)
Jerry Miller ( Eilen Jewell band)
Ry Cooder
Muddy Waters
Neil Young ( het doet wat bij me)
David Lindley ( ten dienste van o.a. Jackson Browne)
Nels Cline
Bill Frisell
Zou zonder meer ook mijn lijstje kunnen zijn, René. Vooral Neil Young heeft als gitarist op mij ook altijd een grote indruk op mij gemaakt, hij raakt met zijn spel zowel mijn hart als ziel. :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 06, 2018, 12:35:59
Je bent Don Everly en Paul Simon vergeten... Vooral Don Everly is een erg ondergewaardeerde slaggitarist..

Nog wel heel veel meer vergeten. :yes:
Maar het  is & blijft een kwestie van smaak. Ik ben gelukkig, gezegend met een vrij brede smaak.
En daar valt, volgens een oud Hollandsch gezegde, niet over te twisten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 06, 2018, 12:35:59
Je bent Don Everly en Paul Simon vergeten... Vooral Don Everly is een erg ondergewaardeerde slaggitarist..
Niet vergeten, als gitarist vallen ze mij niet dusdanig op dat ik ze op mijn lijstje zet als voor mij goede gitaristen. Ze hebben wel goede muziek, Paul Simon is natuurlijk een van de hele grote jongens wat liedjes schrijven betreft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#417
Citaat van: Nb op september 06, 2018, 16:00:04
Nog wel heel veel meer vergeten. :yes:
Maar het  is & blijft een kwestie van smaak. Ik ben gelukkig, gezegend met een vrij brede smaak.
En daar valt, volgens een oud Hollandsch gezegde, niet over te twisten.
David Rawlings ben ik nog vergeten, voor de rest geloof ik niet. Het is mijn lijstje van goede gitaristen en daar passen geen rockgitaristen in of waarvan ik vind dat het veel noten spuwende technische begaafde gitaristen zonder gevoel in hun muziek zijn.
Ik heb best wel een brede smaak, alle genres passen daarin maar wat uitvoerenden betreft "kookt" het wel steeds verder in.

https://youtu.be/eyyp2k_rplE
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#418
Mijn cd-speler heeft een onderhoudsbeurt gehad, er is wat door gesoldeerd, loopwerk schoongemaakt, lens schoongemaakt en wat condensators vervangen. Net zoals een auto na een wasbeurt beter rijdt vind ik het nu beter klinken. Kan er weer jaren tegenaan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.