De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin


Cornelis1921

Ik ga met de trein van Leiden naar Groningen en vice versa; lijkt mij een mooie reis ondanks de kosten, maar dat heb ik er graag een keer voor over. Voor de rest rijd ik zoveel mogelijk met Marcel (jrm) mee, mijn "privéchauffeur" en disgenoot op de tussenstop naar huis. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

... verschrikkelijk lijkt mij dat  :-(.

Ooit heb ik heel ff in de ww gezeten (tussen twee banen door); voornemens was ik om die periode zelf te overbruggen, de financiële middelen had ik daarvoor, zodat mij de UWV terror bespaard zou blijven. Maar dat mocht dus niet. Toen heb ik in twee maanden tijd kennis mogen maken met het UWV, wat een drama. De uitkering heb ik toen ook maar opgestreken, dat gaf nog enigszins genoegdoening.

Citaat van: renes59 op maart 05, 2018, 17:43:58
De dingen niet meer in eigen hand hebben is heel erg wennen daar heb ik ook moeite mee. Je hebt het gevoel dat er constant iemand meekijkt wat je doet, het zal niet zo zijn maar dat gevoel is er.

sjoek

Citaat van: xander32 op maart 06, 2018, 06:41:35
... verschrikkelijk lijkt mij dat  :-(.

Ooit heb ik heel ff in de ww gezeten (tussen twee banen door); voornemens was ik om die periode zelf te overbruggen, de financiële middelen had ik daarvoor, zodat mij de UWV terror bespaard zou blijven. Maar dat mocht dus niet. Toen heb ik in twee maanden tijd kennis mogen maken met het UWV, wat een drama. De uitkering heb ik toen ook maar opgestreken, dat gaf nog enigszins genoegdoening.

:yes:

Als je ook nog eens ziek bent maar de artsen weten niet wat je hebt is het helemaal feest.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

#349
Vanmiddag luisterbezoek van een kennis uit Groningen. Hij is slechtziend, zijn gehoor heel goed. We hebben een klein warenonderzoek gedaan, wat klinkt het beste. Al eens eerder voor mezelf gedaan. Vooraf zei hij mijn JMR Sonata's goed te vinden klinken, ik vind mijn B&W's mooier en er staan nog Missions M51. Schakelen tussen de luidsprekers heeft een nadeel de buizen eindversterker moet elke wisseling uit gezet worden want onbelast is niet goed voor deze. Met een dB meter het niveau gelijk gemaakt. De muziek zeer breed getrokken, van Frank Zappa tot Arvo Part en van Abba tot Blues en Country.  De kennis was het spoor bijster hij wist niet meer waar hij naar luisterde maar duide wel aan, zonder te weten wat het was, bij meerdere muziekstukken de B&W's dat die het meeste lieten horen en het mooiste klonken.  Geen wetenschappelijk test maar een mooie bezigheid voor een woensdag in de winter. Koppie koffie erbij, plakkie cake, zo is de dag wel door te komen. Uitkomst was dat de B&W's het mooiste klonken.

Opstelling uit eerder vergelijk.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Zo kom je idd je dag wel lekker door.🔊
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sjoek

Leuke tijdsbesteding inderdaad  :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Cor als je komt neem dan eigen muziek mee. Ik heb wel muziek,

maar ik geloof niet dat het jouw 1e is. Als ik zie wat jij post op het forum waar naar jij naar luistert daar heb ik niet veel van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op maart 12, 2018, 14:02:20
Cor als je komt neem dan eigen muziek mee. Ik heb wel muziek,

maar ik geloof niet dat het jouw 1e is. Als ik zie wat jij post op het forum waar naar jij naar luistert daar heb ik niet veel van.
Zal ik doen, René. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Ik mis de geitenwollensokken, verder is de impressie van een doorsnee audiofiel prachtig weergegeven in dit ingezette kader.  [emoji39]

renes59

Als je buizen versterkers hebt ben je geen sokken nodig. De zolder warmt lekker op als het spul aan staat.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46


renes59

Zoeken naar stille buizen type 37 is voorbij, 2 stuks Ken-Rad VT37, deze zijn erg stil en nauwelijks microfonisch. Heb ook nog een stille RCA gevonden ter aanvulling van een stille die ik had.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Een noob vraag, maar wanneer een buis niet stil is, wat hoor je dan?