De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Balen van het werk Rene, heb je dat aan zien komen of was het er onverwachts?

Citaat van: renes59 op maart 04, 2018, 14:02:11
Als iemand een keer zin heeft om naar een buizenset luisteren en Groningen niet te ver vindt, je bent welkom. Elke dag van de week is mogelijk want sinds een poosje zonder werk, maar dat mag en kan de muziekpret niet drukken.


renes59

#331
Ik zag het eigenlijk wel aankomen. De bakkerij waar ik werkte heeft 2 jaar geleden een bakkerij overgenomen. Die bakkerij verloor vorig jaar een grote klant, Emté. Nu in het nieuws door de overname door Jumbo.
Bij een overname vallen altijd slachtoffers aan beide zijden, nu ook. Ik werkte op basis van payroll met best wel een hoog uurloon voor in de bakkerij. Als er dan mensen over zijn gaan de duurste het eerst, mijn contract werd niet verlengd. Men heeft het liefst nulurencontracten tegen minimum loon, dat had ik niet.
Ben destijds aangenomen om mee te helpen om het kwaliteitssysteem te verbeteren, dit vanwege mijn kennis van HACCP, BRC, IFS en GMP ( diervoeder). Dat is er niet van gekomen omdat er een gebrek aan productiepersoneel kwam op dat moment. Ben daardoor in de productie terecht gekomen, waar nu een overschot is aan personeel.
Financieel geen centje pijn want de € 300 reiskosten per maand waren voor mijzelf, die heb ik niet meer. Beide dochters hebben ondertussen met succes van het HBO afgesloten, dit zonder studieschuld en hebben werk. Dat scheelt ons een hele slok op de borrel in de maand.
Ben natuurlijk op zoek naar werk, een fatsoenlijke baan in de bakkerijwereld maar die liggen niet voor het oprapen. Wat is een fatsoenlijke baan zul je vragen, productontwikkeling, kwaliteitswerk, procestechnoloog, leidinggevende en misschien zijinstromen in het onderwijs. Of uiteindelijk toch iets voor mezelf beginnen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

NB

Sterkte ermee. Ik hoop voor je dat je weer wat vind. Ikzelf ben inmiddels gewend geraakt om mijn tijd zelf in te delen. Op mijn kleinkinderen passen, veel muziek luisteren en lezen. Bij mij had het financieel wel flinke gevolgen.
Met het bureaucratische gedeelte heb ik het meeste moeite gehad en het gevoel dingen niet in eigen hand te hebben.
Maar alles went.
Nogmaals succes.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

De dingen niet meer in eigen hand hebben is heel erg wennen daar heb ik ook moeite mee. Je hebt het gevoel dat er constant iemand meekijkt wat je doet, het zal niet zo zijn maar dat gevoel is er.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sjoek

Vervelend inderdaad.. hoop voor je dat er snel iets op je pad komt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Je schrijft er nuchter over, of je er ook daadwerkelijk zo rationeel in zit kan ik niet beoordelen. Het helpt wel wanneer je dat kan. Desondanks wel zuur dat jij diegene bent die op dit moment moest gaan.

Succes met het vinden van een nieuwe uitdagende baan, waarin ik je op voorhand vooral ook veel werkplezier wens.

Citaat van: renes59 op maart 05, 2018, 15:15:52
Ik zag het eigenlijk wel aankomen. De bakkerij waar ik werkte heeft 2 jaar geleden een bakkerij overgenomen. Die bakkerij verloor vorig jaar een grote klant, Emté. Nu in het nieuws door de overname door Jumbo.
Bij een overname vallen altijd slachtoffers aan beide zijden, nu ook. Ik werkte op basis van payroll met best wel een hoog uurloon voor in de bakkerij. Als er dan mensen over zijn gaan de duurste het eerst, mijn contract werd niet verlengd. Men heeft het liefst nulurencontracten tegen minimum loon, dat had ik niet.
Ben destijds aangenomen om mee te helpen om het kwaliteitssysteem te verbeteren, dit vanwege mijn kennis van HACCP, BRC, IFS en GMP ( diervoeder). Dat is er niet van gekomen omdat er een gebrek aan productiepersoneel kwam op dat moment. Ben daardoor in de productie terecht gekomen, waar nu een overschot is aan personeel.
Financieel geen centje pijn want de € 300 reiskosten per maand waren voor mijzelf, die heb ik niet meer. Beide dochters hebben ondertussen met succes van het HBO afgesloten, dit zonder studieschuld en hebben werk. Dat scheelt ons een hele slok op de borrel in de maand.
Ben natuurlijk op zoek naar werk, een fatsoenlijke baan in de bakkerijwereld maar die liggen niet voor het oprapen. Wat is een fatsoenlijke baan zul je vragen, productontwikkeling, kwaliteitswerk, procestechnoloog, leidinggevende en misschien zijinstromen in het onderwijs. Of uiteindelijk toch iets voor mezelf beginnen.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op maart 05, 2018, 17:43:58
De dingen niet meer in eigen hand hebben is heel erg wennen daar heb ik ook moeite mee. Je hebt het gevoel dat er constant iemand meekijkt wat je doet, het zal niet zo zijn maar dat gevoel is er.
Dat had tot het moment dat ik voorgoed werd ontslagen de sociale werkvoorziening, al had ik er maar een jaar gewerkt. Vorig jaar viel de definitieve beslissing dat ik zero werkvermogen heb. Leven van een uitkering zoals dat van mij valt niet mee, want je bent constant afhankelijk van - politiek gevoelige - toeslagen, die zorgen dat ik nog een beetje kan sparen voor mijn welbekende hobby. Het moet, maar het went nooit.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Ik kan er nuchter over schrijven mede omdat er financieel niets aan de hand is, financieel beter als vorig jaar augustus toen ik ontslagen werd. Mijn vrouw is docente aan het VMBO onderwijs, dat scheelt. Tot halverwege 2020 geen financiële pijn.
Ondertussen in een 50+ groep praatgroep gezeten bij het UWV en dan weet je dat je niet de enigste bent. Werk is er soms wel, leeftijd is dan het probleem niet, het uurloon en te werken uren wel.
Probleem is dat als je een baan krijgt tegen lager loon en het geen vast contract is je in een cirkel naar beneden gaat wat loon en uitkering betreft. Op een gegeven moment hebt je het laagste van het laagste, maar zo ver is het niet en komt het ook niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op maart 05, 2018, 21:32:12
Dat had tot het moment dat ik voorgoed werd ontslagen de sociale werkvoorziening, al had ik er maar een jaar gewerkt. Vorig jaar viel de definitieve beslissing dat ik zero werkvermogen heb. Leven van een uitkering zoals dat van mij valt niet mee, want je bent constant afhankelijk van - politiek gevoelige - toeslagen, die zorgen dat ik nog een beetje kan sparen voor mijn welbekende hobby. Het moet, maar het went nooit.
Er worden beslissingen over mensen genomen waar je niets aan kan doen, dat steekt het meeste. Ik vraag mij dan af wie die beslissingen nemen en of ze wel competent genoeg zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Erg vervelend hoor, lees net toevallig over die overname van Jumbo.
De buisjes uit Groningen zijn me net even te ver.

renes59

Groningen is dichterbij dan je denkt :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Ja dat ligt er maar net aan waar vandaan je vertrekt, daarbij heb ik vanuit het nieuws begrepen dat Groningen levensgevaarlijk is.

renes59

Citaat van: marvin op maart 05, 2018, 22:30:06
Ja dat ligt er maar net aan waar vandaan je vertrekt, daarbij heb ik vanuit het nieuws begrepen dat Groningen levensgevaarlijk is.
Neem aan dat je de aardbevingen bedoelt, die hebben we aan deze kant van Groningen niet. Die zijn in de omgeving Loppersum en Uithuizen. Wij wonen aan de goede kant, vanaf het zuiden links van de stad Groningen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Nou dat maakt de eventuele reis al aangenamer. [emoji23]

jrm

Citaat van: marvin op maart 05, 2018, 23:05:03
Nou dat maakt de eventuele reis al aangenamer. [emoji23]

Zeker, via Alkmaar richting Afsluitdijk en dan nog een uur  :-o