De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

 :schater: gelukkig klinkt de set dan 8 van de 12 maanden top :wink: ga je zomers gewoon te vissen ofzo :-P.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Citaat van: sjoek op september 17, 2017, 06:36:45
:schater: gelukkig klinkt de set dan 8 van de 12 maanden top :wink: ga je zomers gewoon te vissen ofzo :-P.
Dat is inderdaad naast sport de andere hobby. Het is bij zomerdag veel te warm en te lang licht om echt naar muziek te gaan luisteren, het is dan een soort van behang op de achtergrond.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Ik luister nu naar Spotify op de laptop via een Bluetooth kastje. Dat gaat wonderwel goed maar ik blijf een draaiende muziekliefhebber. Gebruik S. dan ook als nieuwemuziekontdekker, is het echt mooi is koop ik de cd anders huur ik deze bij Muziekweb.
Met de blauwe led is het kastje, een Logitech.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

 :-D

Ach, ik heb zojuist ff een paar draadjes op een buurforum (AF) doorgenomen; deze gingen over een audiolamp, het aarden daarvan door er printplaten onder te leggen, het effect van smurfensnot op die printplaten en of het al dan niet op beide zijden moet, het effect van zwarte toermalijn onder die lamp, het aarden van apparatuur middels een draadje aan een breinaald in een pot met aarde en of het verschil maakt of daar ook een plant in staat, zo ja welke plant ...

:-o


Onderwijl kijk ik nergens meer van op en jouw "R in de maand" valt dan nog gewoontjes uit :-D.

Citaat van: renes59 op september 16, 2017, 22:32:32
Ik denk de laatste weken steeds: wat klinkt het goed, waar zou dit aan liggen. Ik ben er achter mijn set is "R in de maand" afhankelijk. Zo gauw de R in de maand zit klinkt het bij mij op zolder beter. Zonder de R klinkt het ook goed maar het is allemaal wat onrustiger.

renes59

#290
Die stukken heb ik ook gelezen. Als je er in gelooft direct doen maar ik krab aan mijn hoofd en denk dat er mensen zijn die wel heel gemakkelijk zijn te beïnvloeden en alles geloven. Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dat ernst nemen, grote flauwekul voor mij.
De R in de maand?, dat heeft helemaal te maken met de gemoedstoestand.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#291
Vanmiddag luisterbezoek gehad van een lid van een ander forum. Hij was hier nog nooit op zolder geweest, alle beschikbare luidsprekers zijn de revue gepasseerd. Conclusie is dat de B&W's het mooiste klinken, gevolgd door de JMR's en dan de Missions.

Welke muziek is er gedraaid?, Sophie Zelmani, Mandoline Orange, REM, Dave Brubeck, Paul Simon op LP, Dire Straits. Wat opviel was dat de CD van REM het slechtste klonk. Muziek die bij de leeftijd van de beide luisteraars past. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Zo nu en dan even de ruststroom meten en eventueel bijstellen. Vandaag niet nodig, beide wijzers zitten nog keurig in het midden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

koffie, plakkie gemberkoek, de set stond nog aan dus lekker warm op zolder, het is goed vertoeven hier aangezien het buiten kloot'nweer is 't is wel goed zo. Cd van Fay Lovsky erin, heerlijke zondagmorgen muziek en één van de beter klinkende cd's.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Rob46

 :gp: Prima genieten van de muziek!!

Whisper.nl

Ik kom zeker ook een keer weer eens buurten Rene.

Napraten en mooie muziek uitwisselen.

grz Hans aka Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op november 12, 2017, 11:55:27
Ik kom zeker ook een keer weer eens buurten Rene.

Napraten en mooie muziek uitwisselen.

grz Hans aka Whisper  byebye
Je bent altijd welkom Hans.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

sjoek

Citaat van: renes59 op november 12, 2017, 10:49:53
koffie, plakkie gemberkoek, de set stond nog aan dus lekker warm op zolder, het is goed vertoeven hier aangezien het buiten kloot'nweer is 't is wel goed zo. Cd van Fay Lovsky erin, heerlijke zondagmorgen muziek en één van de beter klinkende cd's.


Heerlijk kerstnummer heeft ze ook :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Hier ben ik wijs mee, mijn jazz almanak kwam tevoorschijn tijdens het kast opruimen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#299
Ook dit kwam weer tevoorschijn, 2 SRS551 buizen. SRS551 is de Oost-Duitse tegenhanger van de westerse RS1003, dit zijn de eindbuizen op mijn ev en zijn inwisselbaar. Inmiddels 53 jaar oud, nos buizen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.