De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenGRT

Ik houdt ook wel van het geluid van een buizenversterker, in het verleden eens de Primaluna Dialogue Two beluisterd.....erg mooi! Wellicht komt er in de toekomst ooit nog eens een keer zoiets!

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 04, 2010, 09:15:21
Anders had je wel bovenaan de pagina gekeken.  :wink:
Dat heb ik wel gedaan, maar daar zie ik niets staan. Misschien dat de voorversterker ook een phonotrap heeft, dat weet ik niet.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Maurice op april 04, 2010, 11:27:21
Dat heb ik wel gedaan, maar daar zie ik niets staan. Misschien dat de voorversterker ook een phonotrap heeft, dat weet ik niet.
Ik heb zo'n rond tonnetje van MF als phono vv. Het element is een Denon DL301, dat gaat wonderwel samen. De Thorens is een week geleden opnieuw afgesteld, arm naar beneden element er goed in, dat geeft toch wel verschil.
Diegene die de Thorens  afgesteld heeft was positief verrast van het geluid.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op april 04, 2010, 22:16:43
Ik heb zo'n rond tonnetje van MF als phono vv. Het element is een Denon DL301, dat gaat wonderwel samen. De Thorens is een week geleden opnieuw afgesteld, arm naar beneden element er goed in, dat geeft toch wel verschil.
Diegene die de Thorens  afgesteld heeft was positief verrast van het geluid.
Ben zelf nog ideeën aan het opdoen, ben nog niet helemaal tevreden over de ingebouwde phono pre in mijn voorversterker. Zou een goede moeten zijn. Maar het kan ook zijn dat mijn element nog niet ingespeeld is, heeft nog niet veel draaiuren gemaakt (stond na aanschaf element op een te gammele kast, die meetrilde met de bassen in de muziek).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Maurice op april 04, 2010, 22:37:15
Ben zelf nog ideeën aan het opdoen, ben nog niet helemaal tevreden over de ingebouwde phono pre in mijn voorversterker. Zou een goede moeten zijn. Maar het kan ook zijn dat mijn element nog niet ingespeeld is, heeft nog niet veel draaiuren gemaakt (stond na aanschaf element op een te gammele kast, die meetrilde met de bassen in de muziek).
Ik denk dat het element meer met de klank doet dan een vv. Een vv moet gewoon versterken meer niet, de MF doet dat, is ook instelbaar MM/MC. Er zij natuurlijk meer merken die het goed kunnen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Shepherd Moon

Die speakers B&W CDM7NT zijn duidelijk nog de voorloper van de 700 reeks die ik heb staan...
Heb je niet de indruk met die buizenversterker in combinatie met de B&W je nogal een warme sound hebt?
Of is het hier anders?
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

renes59

Citaat van: Shepherd Moon op april 06, 2010, 18:46:05
Die speakers B&W CDM7NT zijn duidelijk nog de voorloper van de 700 reeks die ik heb staan...
Heb je niet de indruk met die buizenversterker in combinatie met de B&W je nogal een warme sound hebt?
Of is het hier anders?

Beetje laat antwoord. :wink:
Nee geen warme sound, het geheel heeft een helder en transparant geluid. Er zijn mensen die wel wat meer bas erin willen, ik niet. Ik hou niet van veel bas, er moet wel bas in maar niet te. Voordat ik de buizen kocht heeft deze eerst een maand of 3 bij mij in huis gespeeld om te horen of het wat was, buizen en B&W.
De buizenversterker is gemaakt voor deze luidsprekers, het is een "kameraadbouw". Er is rekening mee gehouden met de uitgangstrafo's.
Ik heb de cdm7nt en de 700 naast elkaar gehoord, vond niet dat er veel verschil tussen zat. Klinken allebei gewoon goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#24
Een nieuwe Sylvania 7308 in de vv. Er zat eerst een Philips 7308 in , deze is in april vervangen door een e88cc van Siemens. Maakt voor het geluid niet uit maar is niet de originele bezetting. Ik was dit weekend bij mijn kameraad en dacht er toevallig aan. Heb je nog een e188cc liggen, had hij, mocht de buis zo meenemen ( levenslange garantie op de versterkers, kameraadbouw)
De buizenbezetting is nu weer origineel, een 7308 ( e188cc), een e88cc en een ecc83.

Links de nieuwe, rechts de vervanger vanaf april.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Wedden dat er wel verschil in zit, maar dat jij het niet hoort?  :evil:

renes59

Ik weet eigenlijk niet of ik verschil hoor, als het er is valt het me nog niet echt op. :|
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op augustus 24, 2010, 18:25:34
Ik weet eigenlijk niet of ik verschil hoor, als het er is valt het me nog niet echt op. :|

Wat ik altijd lees is dat buizenversterkers mooi warm klinken ?
Klopt dat een beetje .

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Citaat van: Whisper.nl op augustus 24, 2010, 20:44:49
Wat ik altijd lees is dat buizenversterkers mooi warm klinken ?
Klopt dat een beetje .

Groet Whisper
Het klinkt anders, ik vind het rustiger klinken. Bij mij klinkt het niet warm maar open, transparant, helder ( wordt door luisteraars gezegd).
Had hiervoor een Rotel 980 vv/ev combinatie met JMR luidsprekers. Die JMR's waren op een gegeven moment op, er kwamen B&W's cdm7nt. Klonk goed, maar ik dacht: kan het anders/beter. Met een andere vv zou het anders kunnen worden, een Naim, 3500 gulden. Dat was ons te duur. Toevallig gingen we bij een kameraad langs die buizen versterkers maakt als hobby. Er lag nog een 1e model vv, probeer die maar eens. Dat hebben we gedaan, de muziek kwam rustiger over, we werden er niet moe van. Eerst de vv gekocht, daarna de ev.
Ik ben door min of meer toeval aan de buizenversterkers geraakt. Heb nu vanaf ongeveer 2000 een vv / ev combinatie staan en het bevalt goed. De ev is aangepast voor de B&W's. Ben nog niet aan wat anders toe.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#29
Je kunt het ook op een andere manier warm krijgen van buizen. Mijn kameraad heeft deze op z'n ev staan.

Dat ziet er in ontwikkelingsstadium zo uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.