De set van Renes 59

Gestart door renes59, januari 03, 2010, 15:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Hierbij mijn set, bestaande uit:
CD-speler: Marantz SA 7001 KI met M-concept
PU          : Thorens TD160 MKII met Denon DL 301
Tuner      : Marantz ST 6000
VV          : Buizen
EV          : Buizen
LS          : B&W CDM7NT




Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

mooi zeg die buizen versterkers  :yes:

wat is M concept ?

tv is van ondergeschikt belang zo te zien  :-D

mahansz

hoi rene, mooie set hoor, mooie versterker ook. En je luidsprekerbekabeling hangt er warmpjes bij  :-D :-D :lol:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

renes59

#3
Citaat van: Marantz 81 op januari 03, 2010, 15:11:47
mooi zeg die buizen versterkers  :yes:

wat is M concept ?

tv is van ondergeschikt belang zo te zien  :-D
M-concept is dat de eigenaar van Musifoon de cd speler min of meer verbouwd naar zijn idee. Wij zijn gaan luisteren naar een originele 7001, gedeeltelijk en helemaal omgebouwd.  Tijdens het luisteren wisten we niet waar we naar aan het luisteren waren. Daar kwam uit dat we de geheel verbouwde het mooist vonden klinken en die hebben gekocht. Wat hij er mee heeft gedaan heeft hij wel gezegd maar ik weet het niet meer.
De buizenversterkers zijn "eigenbouw", niet doot mijzelf maar door een vriend. De ev is aangepast aan de B&W's. Er zitten als eindbuizen Siemens RS1003 op, worden niet veel gebruikr voor dat doel. Het zijn van oorsprong zendbuizen.
We kijken wel TV hoor, maar surround hebben we geen belang bij. Ik heb +/- 1400 cd's en 5 DVD's, films heeft onze belangstelling niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: mahansz op januari 03, 2010, 15:29:28
hoi rene, mooie set hoor, mooie versterker ook. En je luidsprekerbekabeling hangt er warmpjes bij  :-D :-D :lol:
Die hangt op de foto een beetje raar in beeld. Ons valt het niet meer op, maar naar het op de foto te hebben gezien heb ik de kabel onder de vensterbank bevestigd. De kabel hangt nu niet meer in beeld.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

ah ok  :-) zal vast heel mooi klinken

ik kijk zelf ook bijna geen TV , was meer grapje van ondergeschikt omdat die helemaal onderin weggestopt is

Firedre

Ben toch wel nieuwsgierig naar die SA7001 modificatie, wat waren de verschillen die je hoorde?
en heb je mss. een linkie?
Marantz PM7001
Marantz SA7001
Monitor Audio BR5
Chord Cobra3
Chord Carnival SilverScreen

renes59

#7
Citaat van: Firedre op januari 03, 2010, 17:04:50
Ben toch wel nieuwsgierig naar die SA7001 modificatie, wat waren de verschillen die je hoorde?
en heb je mss. een linkie?
Ik hoop dat de link werkt. www.hear.nl/vakwinkel/17/musifoon_hifi_products/ Link werkt niet automatisch, wel als je knipt en plakt.
Mijn vrouw en ik vonden de volledige ombouw frisser klinken en we hoorden meer. Onze test cd was Fay Lovesky: Numbers. Op nummer 9 doen ze vallende sneeuw na met buisjes, dat moet het hele nummer te horen zijn. Bij die wie nu hebben was dat het geval.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Totofan

Ook weer een mooie set, ik vind die buizen versterkers er altijd apart uit zien.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

Hallo Rene


welkom en mooie set hoor en net als ik is muziek de belangrijkste sachakel......ik kijk 2 dvd's in de maand en luister echt elke dag cd's.



gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

renes59

Een nieuwe buis in de vv, de oude was kapot. Philips ecc83 eruit, JJ ecc803s erin.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Tja, met die buizen blijf je bezig ;)

Wat voor phone gebruik je?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Maurice op april 03, 2010, 23:19:54
Tja, met die buizen blijf je bezig ;)

Wat voor phone gebruik je?
Dat met die buizen valt mee hoor, dit was de 1e van de vv die kapot gaat, in 6 jaar tijd.
Wat bedoel je met phone?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op april 03, 2010, 23:58:04
Dat met die buizen valt mee hoor, dit was de 1e van de vv die kapot gaat, in 6 jaar tijd.
Wat bedoel je met phone?
Bedoelde eigenlijk phono, maar na een paar wijntjes word ik toch minder scherp ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op april 04, 2010, 09:07:54
Bedoelde eigenlijk phono, maar na een paar wijntjes word ik toch minder scherp ;)
Anders had je wel bovenaan de pagina gekeken.  :wink: