Het optimaliseren van opstelling boxen met laser + waterpas

Gestart door HiFi gek, december 31, 2009, 13:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Dat door zulke kleine verschuivingen iets zo kan veranderen, is weer veel stof om over na te denken.
En het leuke hier van is, het kost niets, maar je verbetert het wel, en zo kun je weer een paar avonden bezig zijn met de hobby :yes:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

xander32

Citaat van: Totofan op januari 01, 2010, 12:26:32
Dat door zulke kleine verschuivingen iets zo kan veranderen, is weer veel stof om over na te denken.
En het leuke hier van is, het kost niets, maar je verbetert het wel, en zo kun je weer een paar avonden bezig zijn met de hobby :yes:

Groet Marcel
stupid

Allicht ook een idee voor een M&G - met een (ervarings-)dekundige in deze ¿


Sander.

viceadmiraal61

#32
mister jwx geweldig kan de hele week  bel even ********** kunnen we afspreken..heb ik ook weer mooie plaatjes

edit:telefoon nr verwijderd,het is verstandiger om deze te verstrekken via PB

Pjotr27

Citeermister jwx zou je mijn eens kunnen helpen met het plaatsen van foto.s op mijn forum blok
je woond zo dicht bij afoort

Als ik langs kom next week leg ik het je wel uit...
Ik heb nog een cd tje voor je ook....

viceadmiraal61

kan je na gaan how desperate I am....computers .bbbrrrrrr. maak jullie geen zorgen ik ben al heel lang openbaar
kunst bezit van wegen mijn werk ..en heb mijn huis zeer goed beveiligt ..rolluiken camera,s ect

viceadmiraal61

zo nu heb ik het eindelijk voor elkaar dank aan peter..de foto is van mijn gemaakt op het oorlogschip van de usa
de Iowa gebouwd in 1942 heeft nu een museale status in california mijn vere overgroot vader was viceadmiraal
witte de with in de nederlandse marine vandaar en ben ik viceadmiraal 61 registratie nummer Iowa van de us navy ..bd

lo

Gefeliciteerd Fritz, eindelijk gelukt :-D
Mooie historische verklaring voor je nick-name. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op januari 02, 2010, 14:43:03
zo nu heb ik het eindelijk voor elkaar dank aan peter..de foto is van mijn gemaakt op het oorlogschip van de usa
de Iowa gebouwd in 1942 heeft nu een museale status in california mijn vere overgroot vader was viceadmiraal
witte de with in de nederlandse marine vandaar en ben ik viceadmiraal 61 registratie nummer Iowa van de us navy ..bd



Fritz , dat verhaal moet je juist op je eigen set pagina ( de set van Viceadmiraal61 ) plaatsen .

Dan komt deze berichtgeving zoals het hoort onder jouw persoonlijke pagina te staan zodat ook veel meer forumleden het zullen lezen .

Het is de kunst om je berichten onder de juiste topic's te plaatsen .



Groeten  EDWIN  B

Marvin

#38
Citaat van: HiFi gek op december 31, 2009, 15:49:54

Een andere tip van mijn kant voor een bass trap is .

Neem een rol met geplastifiseerd groen gaas van de bouwmarkt .
Buig deze in een ronde cirkel en maak de uit einden vast aan elkaar met bijvb ; Tie raps , of dun ijzerdraad , dun touw .
Gooi daar dan allerlei absorberend materiaal in .
Om de ronde koepel van gaas dan netjes af te werken span je daar katoen of luidspreker doek overheen .



Groeten  EDWIN  B
Citaat van: viceadmiraal61 op december 31, 2009, 15:40:35
je weet voor tweaks ga ik voor low cost....zo heb ik nu een bass trap gemaakt van een was mand van jawel
weer blokker ze zijn van metaal voorzien van heel veel gaten rondom ..daar in gestopt oude kussens en nog
wat baf uit de wilson ..en......geweldig...was ook nodig met mijn nieuwe stekkerblok kreeg ik meer bass
en dat was nu voor het eerst in mijn ruimte te veel ..maar nu opgelost ..kosten 50,- 2 stuks

wat ik nu dus vreemd vind van jullie, jullie pretenderen namelijk zo onwijs in het luisteren te zitten, dat je basstraps inelkaar knutseld waarvan je niet eens weet welke frequentie deze aanpakt.
zomaar wat kussens en wat overbodige bafwedding in een opgerold stuk gaas of een wasmand te proppen is precies wat het is, maar dat maakt het nog geen effectieve basstrap.... al heb je een voor jezelf leuk effect, het is allerminst een garantie dat het bij een ander hetzelfde effect heeft.
zomaar een kussen in de hoek gooien komt precies op hetzelfde neer.
heb ik zelf ook gehad, maar een basstrap is het niet....
dat zomaar even terzijde, proberen kan natuurlijk altijd.

TurboMarco

Ach het een en ander proberen met misschien wel een goed resultaat kan erg leuk zijn,ik neem de tips iig van harte aan.
Ik heb zelf het volgende idee om in de luidsprekerboxen een laser te integreren ,dit omdat ik vrij vaak de luidsprekers verschuif en telkens weer loop te klooien met de opstelling.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 07, 2010, 00:44:15
Ach het een en ander proberen met misschien wel een goed resultaat kan erg leuk zijn,ik neem de tips iig van harte aan.
Ik heb zelf het volgende idee om in de luidsprekerboxen een laser te integreren ,dit omdat ik vrij vaak de luidsprekers verschuif en telkens weer loop te klooien met de opstelling.

zie je aan de schuifplekken niet meer de referentie of is er zoveel geschoven  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

#41
Citaat van: marvin op maart 06, 2010, 12:43:55
wat ik nu dus vreemd vind van jullie, jullie pretenderen namelijk zo onwijs in het luisteren te zitten, dat je basstraps inelkaar knutseld waarvan je niet eens weet welke frequentie deze aanpakt.
zomaar wat kussens en wat overbodige bafwedding in een opgerold stuk gaas of een wasmand te proppen is precies wat het is, maar dat maakt het nog geen effectieve basstrap.... al heb je een voor jezelf leuk effect, het is allerminst een garantie dat het bij een ander hetzelfde effect heeft.
zomaar een kussen in de hoek gooien komt precies op hetzelfde neer.
heb ik zelf ook gehad, maar een basstrap is het niet....
dat zomaar even terzijde, proberen kan natuurlijk altijd.
Jouw heerlijk nuchtere reply`s vind ik persoonlijk een verademing :yes:. Echter kan ik het mij voorstellen dat deze voor anderen soms ietwat confronterend kunnen zijn 8-).


Sander.

Marvin

Citaat van: xander32 op maart 07, 2010, 11:08:35
Echter kan ik het mij voorstellen dat deze voor anderen soms ietwat confronterend kunnen zijn 8-).
Sander.

dat houdt ze scherp....  :schater:

maar ik begrijp wat je bedoeld....  :-)


thepioneer

#43
Ik ben het helemaal eens met de opmerking over de basstrap. Ik heb me wel verdiept in de basstraps omdat ik zelf ook iets wou gaan bouwen. Nu kun je best op het internet vinden hoe je een basstrap maakt voor bepaalde frequentie's. Dit hebben andere mensen al uitgevonden en heel duidelijk uitgelegd. Simpelder kan dus niet. Leuke formules die precies vertellen wat moet en wat niet.

Nu komt de clou, van welke frequentie heb je eigenlijk "last" in je ruimte, is het 50hz 51hz 52hz enz.... Het is zo dat je een basstrap maakt voor een bepaalde frequentie en daarbij horen echt zeer nauwkeurige constructies. Zit je met de trap een halve cm te diep of ondiep, is hij niet meer gebouwd op de frequentie wat zou moeten.

Een goede basstrap (ronde buis) waar hier over gesproken wordt kun je niet zo inelkaar knallen met wat kussens en dergelijken. Want dan heb je namelijk geen basstrapp. De hoofdfunctie van deze wasmanden tuning is dan ook midden en hoog frequentie's absorberen. Er is een belangrijke stelregel bij het maken van dit soort basstraps.

De basstrap moet altijd luchtdicht zijn afgesloten !!!!!!!! Als dit niet zo is gaat de bass er zo weer uit. Hij zal altijd iets doen maar hij doet niet wat hij kan en zou moeten doen.

Grts Ronald  
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Citaat van: jwx op maart 07, 2010, 10:19:01
zie je aan de schuifplekken niet meer de referentie of is er zoveel geschoven  :-D
er is heel veul geschoven hier  :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)