Wie kent de Audio Physics Avanti luidspreker ?

Gestart door thepioneer, februari 28, 2010, 20:59:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Als je toch andere luidsprekers koopt, lijkt het mij goed dat die dan niet meer de zwakste schakel van het geheel zijn, maar juist (veel) over hebben.
Is er dan nog behoefte om de 8003's te vervangen door betere/andere komponenten, zit je in ieder geval niet meer met underclassed luidsprekers.
Maar eigenlijk blijft het toch zeer persoonlijk dit soort keuze's, het geheel moet je "smaak" zijn.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain


thepioneer

Het ligt er ook vaak aan wat je zelf mooi vindt en wat niet. Een losse voorverserker is voor sommigen echt een uitkomst in detail, plaatsing enz. Ik heb geprobeerd met de naim 112 als voorversterker, en een keer een nordost interlink. Nou dat geeft mij teveel detail en ik benoem het als schel. Het zou inderdaad luisteren worden.  byebye
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Dennis E36

Citaat van: gerard op maart 02, 2010, 12:46:24
Als je toch andere luidsprekers koopt, lijkt het mij goed dat die dan niet meer de zwakste schakel van het geheel zijn, maar juist (veel) over hebben.
Is er dan nog behoefte om de 8003's te vervangen door betere/andere komponenten, zit je in ieder geval niet meer met underclassed luidsprekers.
Maar eigenlijk blijft het toch zeer persoonlijk dit soort keuze's, het geheel moet je "smaak" zijn.

Ik snap wel wat je bedoeld, maar wanneer zijn luidsprekers "underclassed"? Sowieso niet 100% prijs gerelateerd....Je zou dus meerdere luidsprekers thuis moeten beluisteren om te weten wat er nog meer uit te halen valt. Veel luidsprekers trek je nog wel in een stuk niveau omhoog met goede componenten...

Ik heb zelf ook wel zin in andere luidsprekers, omdat ik het idee heb dat de mijne nu ook "underclassed" zijn t.o.v. van amp en cd spelert
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

thepioneer

Vandaag een mail gehad dat de eigenaar van de luidsprekers niet naar mij wil komen om de luidsprekers te kunnen testen bij mij thuis. Daar baal ik wel een beetje van juist omdat dit dus moeilijke luidsprekers zijn om aan te sturen. Hij heeft namelijk ook interesse in mijn b&w's dus vandaar ik hem heb gevraagd of hij bij mij kon komen. Hij luisterd via een reciever en die is makkelijker mee te nemen als de pm 8003 en 4 mono blokken,

Ja wat moet ik nu eens doen he  violent1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

MadVillain


thepioneer

Nee ik heb ze niet, Ik vindt het toch moeilijk om mijn b&w's weg te doen. Dit puur omdat ze gemodificeerd zijn. Als ik spijt krijg kan ik niet zomaar een ander setje halen en hetzelfde geluid terug krijgen.

Toch maar eens sparen voor een andere set om er zo bij te kopen. Dan gaan vergelijken.

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

mars

oi stupid,



Met alle respect naar jou huidige speakers hoor , maar ik denk dat je met die ''audio Physics'' toch wel een UP-grade hebt :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thepioneer

Maar goed wat is een upgrade he, het moet goed klinken en ja wat is goed. Iedereen heeft daar zo zijn eigen mening over. En iedereen heeft zo zijn eigen beleving van muziek.

Ik weet dat ze in een hogere klasse spelen als mijn b&w's maar gaat mij dat ook bevallen of is het allemaal te steriel van geluid. Ik had met de naim voorversterker ook meer detail om het zomaar te noemen, de spreekwoordelijke gordijn heb ik ook wel voor de luidspreker weg horen vallen. Maar toch beviel het niet. Het kan de combinatie zijn van kabels en versterkers, maar goed wat telt is dat dat voor mij geen aanwinst was terwijl iemand anders het misschien geweldig had gevonden.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

mars

Citaat van: thepioneer op maart 16, 2010, 21:32:35
Maar goed wat is een upgrade he, het moet goed klinken en ja wat is goed. Iedereen heeft daar zo zijn eigen mening over. En iedereen heeft zo zijn eigen beleving van muziek.

Ik weet dat ze in een hogere klasse spelen als mijn b&w's maar gaat mij dat ook bevallen of is het allemaal te steriel van geluid. Ik had met de naim voorversterker ook meer detail om het zomaar te noemen, de spreekwoordelijke gordijn heb ik ook wel voor de luidspreker weg horen vallen. Maar toch beviel het niet. Het kan de combinatie zijn van kabels en versterkers, maar goed wat telt is dat dat voor mij geen aanwinst was terwijl iemand anders het misschien geweldig had gevonden.


oi,

Ja heb je ook gelijk in :yes:

Daarom zeg ik nooit dat de een of de andere speaker of what ever beter is.  Maar ik zeg altijd dat IK het beter vind , of Ik denk dat het een up grade is.



Inderdaad wat de een mooie vind, vind de ander niet te pruimen
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun