luistersessie audio tv centrum eindhoven

Gestart door lo, oktober 22, 2009, 16:23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Gisteren nav de advertentie op hifi.nl naar auvio tv centrum in eindhoven geweest.
Ik heb geluisterd naar de dynaudio evidence temptation icm met NAD M5 SACD speler en de NAD M2 geintegreerde versterker. De M2 is een volledig digitale versterker, voor verdere info zie http://nadelectronics.com/products/masters-series.

Ik ben hartelijk ontvangen door Wilbert en onder het genot van een kopje koffie mocht ik "doen en laten" met de set wat ik wilde. De temptations stonden midden in de zaak opgesteld. Op zich natuurlijk niet zo ideaal om een goede luistersessie op oorlogssterkte te doen maar ik moet zeggen dat ik er van genoten heb. Om niet te zeggen behoorlijk imponerend die speakertjes met een hoogte van dik 1.9 meter. Ik voelde me met een lengte van 1.85 een klein manneke. De sacd speler was alleen digitaal aangesloten waardoor ik de door mij meegebrachte sacd's niet op deze set kon draaien. Aan de ene kant jammer natuurlijk om dat je zonder SACD niet het volledige potentieel kunt horen, maar duidelijk is dat dit "setje" toch wel een paar maatjes verder komt dan wat ik thuis heb staan, en niet geheel onlogisch als je de nieuw prijzen bekijkt.

In een andere ruimte had men ook nog de dynaudio C2 speel klaar staan met een zelfde NAD set die wel SACD verwerkte. In het begin zat ik er te dicht op maar een andere medewerker heeft me geholpen een betere luisterpositie in te nemen. Adem benemend in een ruimte met slechte acoustiek. SACD ongeloofelijk helder diep kracht dynamiek etc. Volgens mij weet ik welk speakertje ik in de toekomst nog wel eens zou willen.
Kortom ik heb er van genoten, ben hartelijk ontvangen en wie weet vloeit er nog eens iets uit voort.

groet lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Leuk verslag van geschreven LO


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Ik had eigenlijk wel erg veel interesse in de Nad, vooral omdat het volgens reviews een goede versterker moet zijn.
Volgens hifi.nl moet het als een versterkte kabel zijn zonder vervorming....

lo

Citaat van: HiFi gek op oktober 23, 2009, 13:42:51
Leuk verslag van geschreven LO


Groeten  EDWIN  B

Dank je. Misschien niet zo uitgebreid maar wilde er toch iets over schrijven. Luister sessies zijn altijd lastig zeker als je niet kunt wisselen tussen componenten. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de meeste luisterruimtes niet optimaal zijn ingericht om iets serieus te beoordelen als je niet kunt switchen.
Dat de sets waar ik naar geluisterd heb een enorm potentieel hebben, daar ben ik van overtuigd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: MadVillain op oktober 23, 2009, 22:38:02
Ik had eigenlijk wel erg veel interesse in de Nad, vooral omdat het volgens reviews een goede versterker moet zijn.
Volgens hifi.nl moet het als een versterkte kabel zijn zonder vervorming....

Waarom ga je niet luisteren dan?
Ik weet zeker dat er in de toekomst meerdere hifi zaken zullen zijn die deze "master" componenten van NAD beluisterbaar op zullen stellen.
Hoe of het precies werkt zo'n volledig digitale versterker weet ik niet. Of het ieders smaak zal zijn weet ik ook niet. Kennelijk zou de M2 versterker perfect bij dynaudio passen ivm neutraliteit van beide componenten. Het verslag op hifi.nl is summier. Misschien dat er in de toekomst nog eens een volwaardig review wordt geschreven.
Afwachten op meerdere reviews en gewoon gaan luisteren.

groet,


lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op oktober 24, 2009, 10:53:01
Waarom ga je niet luisteren dan?
Ik weet zeker dat er in de toekomst meerdere hifi zaken zullen zijn die deze "master" componenten van NAD beluisterbaar op zullen stellen.
Hoe of het precies werkt zo'n volledig digitale versterker weet ik niet. Of het ieders smaak zal zijn weet ik ook niet. Kennelijk zou de M2 versterker perfect bij dynaudio passen ivm neutraliteit van beide componenten. Het verslag op hifi.nl is summier. Misschien dat er in de toekomst nog eens een volwaardig review wordt geschreven.
Afwachten op meerdere reviews en gewoon gaan luisteren.

groet,


lo
Het valt mij op dat steeds meer gerenomeerde merken met (ook) digitale versterkers op de markt komen en/of met hybride varianten.

Sander.

lo

Gisteren nogmaals wezen luisteren bij audio tv centrum eindhoven.
Weer naar de NAD M5 SACD speler en de NAD M2 digitale versterker op dynaudio C2 speakers.
Samen met mijn zoon en mijn eigen PM14. Een rotklus want dat ding weegt toch best veel en om beschadigingen te voorkomen netjes in zijn eigen doos, maar dat is redelijk onhandelbaar. Gelukkig blijkt dan de handigheid van kinderen.

Waarom ga je nog een keer luisteren zou je zeggen! Zoals ik al had beschreven was ik aangenaam verrast door de C2's en de nad M2, maar wilde toch weten wat de verschillen tussen de NAD en mijn eigen PM14 zijn en dan is er maar 1 oplossing en dat is vergelijken met elkaar.
Diverse CD's mee van thuis en op naar eindhoven. Ontvangst was wederom hartelijk en na het 1e kopje koffie weer de luisterruimte in. CD's in de M5, aangesloten op de M2 en weer genieten geblazen. Het gevoel van een week geleden kwam weer helemaal terug. Erg muziekaal en binnen no-time zit je weer mee te bewegen op de maat van de muziek.

Helder, power (250W RMS bij 8 en 4 ohm), detail, timbre, klankkleur, dynamiek, controle, impact, instrumenten zijn aanwezig, zang is zoals je denkt dat het moet zijn, alle microdetails zijn aanwezig zonder "over exposed" te zijn. Kan het hard? Nou en of. Wordt je er moe van? absoluut niet. Zit er een grens aan de power van het systeem? Niet kunnen ontdekken. Werkelijk schitterend. Plaatsing en diepte is moeilijke te beoordelen omdat dit erg afhankelijk is van de luisterruimte en positionering van de speakers en ik daar niet mee wilde rommelen.

En dan natuurlijk mijn eigen PM14. Kan ie hard? Jazeker. Impact? nou en of. Net zo krachtig? buitenkijf. Maar dan de muziekale beleving. Alsof er een gordijn dicht gaat. De prachtige klankkast geluiden van piano en gitaar bijna geheel verdwenen. Het karakter van zangstemmen bijna volledig verdwenen. Wordt de PM 14 door de NAD M2 overklast? Met gemak! Ben ik teleurgesteld in de performance van mijn PM 14? Nee absoluut niet. Maar als ik nogeens een keer een versterker up-grade wil uitvoeren is de NAD M2 1 van de versterkers die ik thuis wil testen. Dit zal misschien nog even duren gezien het feit dat deze M2 nog niet in productie is. Wij hebben zitten luisteren naar 1 van de 3 beschikbare prototypes.
Met betrekking tot de C2's, dit zijn erg goede speakers met een erg goede unit bezetting. Ook deze komen op mijn verlanglijstje!

Zoals ik al zei was de ontvangst weer hartelijk, diverse kopjes koffie en zelfs een gebakje aangeboden gekregen.
Ik en mijn zoon hebben genoten van weer een muziekale beleving. Nu weer maar gaan sparen dan!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 01, 2009, 17:54:02
Gisteren nogmaals wezen luisteren bij audio tv centrum eindhoven.


En dan natuurlijk mijn eigen PM14. Kan ie hard? Jazeker. Impact? nou en of. Net zo krachtig? buitenkijf. Maar dan de muziekale beleving. Alsof er een gordijn dicht gaat. De prachtige klankkast geluiden van piano en gitaar bijna geheel verdwenen. Het karakter van zangstemmen bijna volledig verdwenen. Wordt de PM 14 door de NAD M2 overklast? Met gemak! Ben ik teleurgesteld in de performance van mijn PM 14? Nee absoluut niet. Maar als ik nogeens een keer een versterker up-grade wil uitvoeren is de NAD M2 1 van de versterkers die ik thuis wil testen. Dit zal misschien nog even duren gezien het feit dat deze M2 nog niet in productie is. Wij hebben zitten luisteren naar 1 van de 3 beschikbare prototypes.
Met betrekking tot de C2's, dit zijn erg goede speakers met een erg goede unit bezetting. Ook deze komen op mijn verlanglijstje!



groet,

lo



Hallo LO

Een interesant verslag .

Als ik mijn vorige versterker van Marantz - PM14mk2-ki vergelijk met mijn huidige Accuphase - E408  kom ik grotendeels ook tot dezelfde konclusie als jij .

Met dit verschil dat de Accuphase enorm meer kracht heeft en daardoor veel meer dynamische power in huis heeft , dat is ook tevens iets waar Accuphase alom om bekend staat .
De Marantz was echt totaal futloos hiermee vergeleken , er is geen dynamiek uit te krijgen i.v.m. de Accuphase .
De Accuphase heeft ook een veel mooiere klankkleur die veel meer aanspreekt .

Voorderest vergelijkbaar met jouw beschrijving , en dan in het voordeel van de Accuphase .


De Marantz PM14mk2-ki is in jouw set echt de zwakke schakel die jouw SA7-S1 totaal niet tot zijn recht laat komen , normaal zal ik zoiets negetiefs nooit zeggen over een ander zijn set , maar omdat jij zelf ook hebt ervaren dat het veel beter kan met een andere versterker wil ik toch ook mijn mening kwijt over de PM14 .

Ik hoop dat je mijn mening ziet als opbouwende en positieve kritiek , dat was altans mijn bedoeling ervan .




Groeten  EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Nee hoor ik zie je opmerkingen absoluut niet als kritiek. Ik vind het leuk  hello dat je even reageert en feitelijk dezelfde ervaringen hebt. Zoals ik al aangaf is de PM14 gewoon een goede versterker waar ik al een hele poos, en nog trouwens, met veel plezier naar luister :yes:. Echter zullen verschillen in componenten steeds beter waarneembaar worden naar mate je andere componenten beter, of van een andere klasse zijn en dat geldt met name voor speakers. Dit is een stelling die jij ook al meerdere malen hebt geuit en waar ik helemaal achter sta.

In het geval van mijn luistersessie had ik natuurlijk te maken met top luidsprekers, die werkelijk elke verandering laten horen en ja dan legt de PM14 het loodje tegen een "simpele" NAD. Hoe of de NAD performt ten opzichte van een andere klasse versterker, bijv accuphase, weet ik natuurlijk niet. Dat zou eigenlijk nog eens een mooi vergelijk zijn. De CD speler die gebruikt werd was de M5 ook uit de master klasse van NAD. De opmerking van audio tv centrum eindhoven was dat de M5 met geen mogelijkheid aan de SA-7 kan tippen en dus de muzikale beleving feitelijk op een nog hoger plan zou kunnen komen :kwijl: :kwijl:. Binnen kort is er een accuphase "show" bij http://www.elektromic.be/pages/ In Geel Belgie. Daar wil ik eens voor het eerst kennis gaan maken met accuphase. Op zaterdag en zondag wordt de show verzorgt door Paul Hattink (importeur nld en verantwoordelijk voor de 3 "stonehenge" CD's) maar ik wil eigenlijk het liefst op donderdag of vrijdag want dan wordt de aandacht niet afgeleid en kan ik vragen wat ik wil.

Jij zult ongetwijfeld ook ervaren dat verschillen in jou set componenten beter waarneembaar zijn sinds je de Focal 1037 be hebt met zijn berillyum tweeter :yes:

Wordt vervogld.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Met dit verschil dat de Accuphase enorm meer kracht heeft en daardoor veel meer dynamische power in huis heeft , dat is ook tevens iets waar Accuphase alom om bekend staat .
De Marantz was echt totaal futloos hiermee vergeleken , er is geen dynamiek uit te krijgen i.v.m. de Accuphase .
De Accuphase heeft ook een veel mooiere klankkleur die veel meer aanspreekt .

Edwin,

Nog even op terug komen. Heb in het verleden ooit dynaudio contour s3.4 en s5.4 beluisterd op een PM 11, die redelijk vergelijkbaar is met de PM14. Klonk natuurlijk hartstikke goed, ik had toen de audience 72 nog aan de PM14 hangen. De verkoper wilde me nog een andere speaker laten horen en dat was de B&W 803D. Resultaat, klonk nergens naar en was volgens de verkoper te wijten aan de PM11. Volgens mij zijn de "grotere" B&W's speakers met een grillig impedantieverloop en daar door niet het meest vriendelijk voor je versterker en de marantz trekt dat net niet ten volle. Ik dacht dat jij ook de 803's hebt gehad? In het verleden heeft marantz volgens mij ook samengewerkt met B&W net als nu met mordaunt short maar zijn ze met B&W gestopt ivm hiervoor omschrevene.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WickedGame

Als 803D eigenaar kan ik beamen dat Marantz het niet lekker trekt, het impedantie verloop is zo hoog dat de Marantz het niet onder controle kan houden. Heb ten tijden met mijn vader eens flink zitten luisteren naar eindversterker combinaties en toch zijn er op de markt best verrassende combo's die erg goed presteren.

Nu ken ik de klank niet van dynaudio dus durf ik daar geen gedegen advies over te geven. Wat overigens op digitaal gebied (klasse D) erg goed is, is lyngdorf. Niet al te duur maar wel erg hoog aangeschreven. Nu is het wel zo dat deze NAD M2 wel een heel mooi vermogen afgeeft, alleen vraag ik me af of het Klasse D verhaal niet te klinisch gaat klinken (het meest gehoorde nadeel van digitaal).

Want als je nu eens vergelijkt op karakteristieken als warmte wat Marantz toch altijd wel enigsinds in zich heeft. Hoe scoort de NAD daar op?

lo

Citaat van: WickedGame op november 02, 2009, 20:20:55
Als 803D eigenaar kan ik beamen dat Marantz het niet lekker trekt, het impedantie verloop is zo hoog dat de Marantz het niet onder controle kan houden. Heb ten tijden met mijn vader eens flink zitten luisteren naar eindversterker combinaties en toch zijn er op de markt best verrassende combo's die erg goed presteren.

Nu ken ik de klank niet van dynaudio dus durf ik daar geen gedegen advies over te geven. Wat overigens op digitaal gebied (klasse D) erg goed is, is lyngdorf. Niet al te duur maar wel erg hoog aangeschreven. Nu is het wel zo dat deze NAD M2 wel een heel mooi vermogen afgeeft, alleen vraag ik me af of het Klasse D verhaal niet te klinisch gaat klinken (het meest gehoorde nadeel van digitaal).

Want als je nu eens vergelijkt op karakteristieken als warmte wat Marantz toch altijd wel enigsinds in zich heeft. Hoe scoort de NAD daar op?

Kijk dat is mooi dat het verhaal uit ervaring bevestigd wordt mbt de 803D.

Mbt de klank van dynaudio heb ik eigenlijk geen advies nodig, heb de audience 72 en de contour s3.4 en die klinken in mijn oren erg goed. Ook heb ik deze types en andere van dynaudio vergeleken met andere speaker merken in de luistersessies die ik in de loop der tijd al heb gedaan en vond dynaudio altijd erg goed klinken. En ik heb al best veel types en merken beluisterd. Maar zoals al vaak omschreven dit is strikt afhankelijk van je eigen smaak.

Lyngdorf ken ik niet en kan daar dan ook geen uitspraak over doen. Mbt klasse D versterkers (wat digitale versterkers worden genoemd) weet ik ook niet of de NAD M2 daar onder valt daar heb ik niet voldoende kennis van de techniek voor. Maar als ik op de recenssie van hifi.nl af moet gaan is het net weer even anders. http://www.hifi.nl/recensies/3900/WERELDPRIMEUR:_NAD_M2_Direct_Digital_Amplifier.html
Ik vond deze versterker erg goed klinken in de ruimte zoals ie daar was en leek in mijn ogen niet klinisch, maar dit zegt niets over hoe het thuis in de eigen ruimte gaat klinken. Daarom wil ik deze een keer thuis proberen als ie in productie komt.

De NAD in vergelijk met mijn PM14 scoorde onder de gegeven omstandigheden op alle klank aspecten beter. Helder, donker (warm), resolutie, klankkleur alles was "beter" aanwezig zeg maar. Misschien wel het verschil tussen mooie muziek en "echte" muziek. Tav plaatsing, staging en alles wat met ruimtelijkheid en podium te maken heeft kan ik geen uitspraak over doen, dan moet je namelijk je speaker positionering gaan tunen en dat heb ik daar niet gedaan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#12
Citaat van: lo op november 02, 2009, 18:43:35
Hoi Edwin,

Echter zullen verschillen in componenten steeds beter waarneembaar worden naar mate je andere componenten beter, of van een andere klasse zijn en dat geldt met name voor speakers. Dit is een stelling die jij ook al meerdere malen hebt geuit en waar ik helemaal achter sta.



Jij zult ongetwijfeld ook ervaren dat verschillen in jou set componenten beter waarneembaar zijn sinds je de Focal 1037 be hebt met zijn berillyum tweeter :yes:

Wordt vervogld.

groet,

lo



Je hebt hier helemaal gelijk in , naarmate de verschillende komponenten beter worden ga je ook makkelijker verschillen waarnemen .
Een bepaald apparaat wordt dan opeens de zwakke schakel in de set , en dat geld ook voor de stroomvoorziening want die moet ook perfect zijn en de komplete kabelkluwe moet ook afgestemd zijn op de prestaties van een set .

En niet te vergeten de akoestiek van een luisterruimte/woonkamer speeld een HELE grote rol op de belevenis van muziek , heb daar zelf inmiddels in mijn woonkamer veel ervaring mee opgedaan .
Dit is een niet te onderschatten item , daar moet dan ook als het even kan net zoveel aandacht aan worden geschonken als aan de set zelf .


Wat de Focal - Electra 1037 BE  betreft , de Beryllium tweeters laten heel veel informatie horen , daardoor hoor ik enorm veel micro informatie en een luchtige weergave die ik uit nog niet één B&W luidspreker hebt waargenomen .

Zelf heb ik alleen maar B&W gehad voor de overstap naar Focal .

Ik heb gehad de B&W - DM220i
Daarna de         B&W - CDM7NT
Daarna de         B&W - Nautilus 804
Daarna de         Focal - Electra 1037 BE   ( mijn huidige boxen )


Ik wilde toch persé bij B&W blijven omdat ik dat merk nou eenmaal gewent was , ik had immers nooit een ander merk thuis gehad .
Heb toen van B&W voor een luisterdemo aan huis laten komen de B&W 803D van 8000 euro  en de B&W 802D van 12.000 euro .
Ik dacht toen die 802D is het helemaal , die wil ik hebben .
Maar ergens vanbinnen in mij zij een stemmetje , luister nou ook eens naar andere merken , en gelukkig heb ik dat ook gedaan .
Heb toen de Opera - Callas Divina thuis laten komen van 7800 euro , die lieten duidlijk meer horen dan de B&W 803D en de 802D , helaas beviel de klankkleur niet van de Opera's , maar inmiddels wist ik wel dat het voor minder geld een stuk beter kon dan met B&W .
Toen de Sonus Faber - Cremona van 8.000 euro laten komen , die beviel meteen al niet .
Ook nog boxen van Avalon laten komen van 12.000 euro , helaas weet ik het type niet meer , dat beviel totaal niet .
Als laatste de Focal - Electra 1037BE laten komen van 7800 euro , die hadden die super weergave en luchtigheid enzofoort van de Opera - Callas Divina , maar dan met de door mij gewenste klankkleur .

Zoals bekend zijn het dus uiteindelijk de Focal's geworden , waar ik nog geen moment spijt van heb gehad .


Tijdens al deze luisterdemo's met de verschillende merken boxen had ik nog niet de kabels en cd speler zoals het nu is , die zijn daar later ook weer op aangepast door mij .

Ik had toen de Marantz SA11-S1  cd speler nog
Wel had ik mijn Accuphase E-408 versterker al .
De Marantz SA7-S1 werd later aangeschaft .
Daarna heb ik de bekabeling zoals de netsnoeren en de interlink vervangen door mijn huidige kabels .
Daarna mijn audiorack wat van blik was ( rampzalig voor de demping van cd speler en versterker ) vervangen door een volledig ontkoppeld audiorack van Creaktiv - Little Reference , de weergave werd meteen veel beter omdat de apparatuur nu wel goed ontkoppeld was .
Daarna de diverse tweaks toegepast op de SA7-S1 en de Accuphase die mij werden doorgespeeld door Fritz de With van STS-Digital .
Daarna de stroomvoorziening serieus aangepakt met mijn huidige netfilter van PS-Audio --Quintet Power Center , de aparte Audio stroomgroep van Kemp Electronics had ik al ruim 2 jaar daarvoor .

En inmiddels weet ik ook dat het nog aanzienlijk beter kan met een interlink van Siltech - Forbes Lake G6 (satt) .
Vorige maand was Fritz de With bij mij thuis , die had die Siltech interlink meegenomen .
Dat wordt nu mijn volgende stap , en als laatste wil ik eens experimenteren met ontkoppelaars van Harmonix Tuning onder de spikes van mijn boxen en audiorack .
Met Harmonix schijnen grote resultaten berijkt te worden , ben hier erg nieuwschierig naar geworden , maar eerst de Siltech interlink aanschaffen .

Daarna houd het zo'n beetje op met tweaken denk ik , dan heb ik waarschijnlijk het plafond bereikt voor wat mijn set maximaal laten presteren betreft , dat is mijn doelstelling
Dan kan ik eindelijk mijn geld in mijn knip houden . :yes:





Groeten  EDWIN  B  

 


lo

mooie tijdslijn weergegeven Edwin  notworthy Al bij al gaat de hobby behoorlijk in de papieren lopen :yes: maar het spreekwoord luidt: een hobby mag geld kosten! :roll: Het gootste probleem vind ik altijd om het thuisfront van mijn ideeen te overtuigen, Perslot van rekening klinkt het eigenlijk al erg goed.
Een ander probleem wat op enig moment om de hoek kan komen is het feit dat als je alles naar je wensen voor elkaar hebt, je alle lol om te up-graden moet gaan missen. Misschien komt dan de tijd om nog intenser naar mooie muziek te zoeken en met nog meer genot van te genieten. Wie zal het zeggen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 02, 2009, 18:43:35
Hoi Edwin,

Binnen kort is er een accuphase "show" bij http://www.elektromic.be/pages/ In Geel Belgie. Daar wil ik eens voor het eerst kennis gaan maken met accuphase. Op zaterdag en zondag wordt de show verzorgt door Paul Hattink (importeur nld en verantwoordelijk voor de 3 "stonehenge" CD's) maar ik wil eigenlijk het liefst op donderdag of vrijdag want dan wordt de aandacht niet afgeleid en kan ik vragen wat ik wil.



groet,

lo



LO

Denk niet dat je daar een realistisch vergelijk kunt gaan maken met je eigen set .

Het geen Paul Hattink daar gaat demonstreren betreft de op één na hoogste top uit het Accuphase assortiment wat de voor versterker en mono blokken betreft .
Het kan nog aanzienlijk duurder wat versterkers betreft .

De SACD combinatie van apart loopwerk en losse DAC kost maar liefst 26.000 euro , dit is wel de top .
De voorversterker C-2410 kost 9.000 euro .
De monoblokken M6000 kosten 12.000 per monoblok , dus 24.000 per set .

Dus even opgeteld voor de sacd speler combi + monoblokken en voor versterker kom je uit op de lieve som van 59.000 euro .
Daar moeten nog de boxen en de komplete kabel kluwe bij opgeteld worden , wat dacht je van de grote hoeveelheid interlinks en netsnoeren die je nodig hebt om alles te verbinden met elkaar .

Ik denk dat je dan al gauw naar een set luisterd van 120.000 euro .


Hier een pracht foto van de komplete set zoals deze werd getest in Music Emotion van Oktober 2008 ( Nederlands hifi blad ) .