Een goede manier om perfecte opnames te selecteren (CD/SACD)

Gestart door Ad58, oktober 14, 2009, 18:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: Ad58 op oktober 15, 2009, 09:55:09
Raken we niet een beetje off-topic nu?????

wat wil je dat we er over melden, leuke site met geweldige (ruk)muziek!?
verder is het wel klaar toch?!
de zoveelste site met een recentie over muziek, erg persoonlijk....   :wink:

Marvin

Citaat van: Harmonie op oktober 14, 2009, 22:53:50
En de Marantz ingenieurs hebben nog wel zo hun best gedaan om het allemaal goed te laten klinken :no:

en daarom klinkt ook dit erg lekker, overigens meer te danken aan de speakers dan het ampje hoor.....  :-)

Ad58

#17
Citaat van: marvin op oktober 15, 2009, 10:52:50
wat wil je dat we er over melden, leuke site met geweldige (ruk)muziek!?
verder is het wel klaar toch?!
de zoveelste site met een recentie over muziek, erg persoonlijk....   :wink:

Nou ja, als je niets te melden hebt, doe het dan niet hier, zou ik zo zeggen  :wink:

De term rukmuziek is mij onbekend overigens, wat versta je daaronder precies? (behalve alle muziek die jij niet mooi vindt....)

Totofan

Muziek is heel persoonlijk, en de weergave ook, wat voor de een fantastisch klinkt, vind een andere maar niets.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Martin

Is een handige website om onbekende muziek die je dan toch mooi vindt op te zoeken.

bedankt.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Lupus

Ook een dank van mij voor deze tip!
Heb al een paar CD´s opgezocht die ik de laatste jaren heb aangeschaft en die ik van hoge geluidskwaliteit vond.
En deze blijken inderdaad met hoge waarderingen te zijn opgenomen.
(gelukkig werken mijn oren nog naar behoren  :-) :-) )
Ik heb de site gelijk bij mijn favorieten geplaatst.

Overigens had ik vroeger twee geluidsinstallaties.
Eentje van hogere kwaliteit (die heb ik nog steeds).
En eentje met mindere apparatuur, verzameld sinds mijn tienerjaren.
Een goedkope AKAI-versterker met JAMO-luidsprekers.
Daarop aangesloten had ik oude randapparatuur (cassettedeck, cd-speler, tape-deck, minidisk).
Sommige CD´s klonken daarop beter dan op mijn duurdere installatie!
Ongetwijfeld omdat je op de duurdere installatie meer details hoort, ook storende details...
Voor de liefhebber van slechte opnames: speel eens Yessongs af van Yes. Een goede band met geweldige musici.
Maar de opnamekwaliteit van deze CD (Oorspronkelijk LP´s)... :-(
Marantz PM-14mkII-KI, CD14, ST17, DV17
B&W Nautilus 804 (x2)
Verder nog diverse andere afspeelapparaten

WimPeu

Een reden te meer om geen High-End spul in huis te gaan halen. Mijn muziek verzameling staat bol van de volgens audiofiele normen, slechte opnames. Ik ben ook niet van plan om puur vanwege de opname kwaliteit een cd te gaan kopen en luisteren. Als ik dus een set uit de reference klasse zou gaan kopen ga ik er in kwaliteit eigenlijk alleen maar op achter uit. :-P  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond


Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op oktober 16, 2009, 18:07:54
Heb je daar speciale muziek voor dan?  :-D

ik mag geen nutteloze uitspraken meer doen....  :schater:

dus even ontopic: magnefieke site... !  clown1

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Ad58

Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen. Ikzelf vind de opname kwaliteit wèl van belang. Ik ben in ieder geval blij dat ik toch een paar mede-forummers plezier heb gedaan met deze site.

HiFi gek

Citaat van: Ad58 op oktober 17, 2009, 09:45:48
Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen. Ikzelf vind de opname kwaliteit wèl van belang. Ik ben in ieder geval blij dat ik toch een paar mede-forummers plezier heb gedaan met deze site.



Mij in ieder geval zeker .

Ik hecht heel veel waarde aan een hoogwaardige opname , maar uiteraard net zo belangrijk , er moet ook voor mij mooie muziek opstaan .


Groeten  EDWIN  B

Sander

Goede muziek die iets minder goed is opgenomen zal ik wel in de cd speler stoppen.

Muziek die fantastisch is opgenomen waar ik geen ruk aan vind luister ik natuurlijk niet.

Het mooiste is natuurlijk goede muziek met goede opname.

Norah Jones, Not to Late
Radiohead, ok computer

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink