De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

#30
Citaat van: lo op oktober 15, 2009, 18:37:19
Dank je,

Heel voorzichtig ben ik daar ook van overtuigd, dus ben heel voorzichtig mijn horizon weer aan het verbreden maar zoals ik eerder al aangaf is er altijd een "kosten baten" plaatje. Gelukkig dat er aanbiedingen, demo modellen en een 2e hands markt is/zijn. Voorlopig speelt de PM 14 nog uitstekend en zit ik niet op een schopstoel om het maar eens zo te zeggen.
Eventuele tips om de SA7 nog verder te verbeteren zie ik graag tegemoet. Heb al wel diverse post van je gelezen waarin je onder andere de modificaties van Fritz de With aanhaalt.

Ik zie het graag tegemoet.

Groet,

lo


Ik zou je nog wat tips geven om de SA7-S1 klankmatig nog wat te verbeteren , de meeste zul je al weten inmiddels van diverse postings van mij zoals jezelf al aangeeft .


Voor weergave van cd en sacd kun je kiezen uit 3 verschillende filter karakteristieken .
Voor sacd weergave gebruik ik filter 1 omdat deze de opname ongemoeid laat , dus deze wordt niet bewerkt .
Voor cd weergave gebruik ik ook filter 1 omdat dit filter de beste prestaties neerzet , de 3 filter opties voor cd weergave bewerken dan wel alle 3 de weergave karakteristieken , dit in tegenstelling tot de sacd filters .

Als je de digitale uitgang niet gebruikt kun je die permanent uitschakelen en eventueel ook weer inschakelen via de afstands bediening , dit wordt in het geheugen vastgehouden .
Als je de digitale uitgang niet gebruikt en je sluit hem dus af krijg je een duidelijke verbetering , is echt aan te raden .
Hier wordt je ook op gewezen in de gebruiks aanwijzing van de cd speler .

Op de afstands bediening kun je helemaal onderop de toetsen vinden voor de : NOISE SHAPER en het DC FILTER .
Deze kun je het beste alle 2 uitschakelen omdat dat ook de geluidskwaliteit ten goede komt .

Achter op het chassis vind je de externe DAC input , dit is een BNC aansluitplug .
Koop een BNC 75 ohm afsluit weerstand bij een elektronica winkel van ongeveer 1.50 euro en schuif die in de externe DAC aansluiting .
Ook hier berijk je winst mee in de weergave .

Leg het chassis van de SA7-S1 aan aarde met een extern draadje .
Je hebt nodig een randaarde stekker , een stuk draad , een oogampje van Ø4mm , draai 1 van de parkers van de kast behuizing achter op het chassis los en bevestig daar de kabel met het oogampje aan .
De stekker in een randaarde stopkontakt steken , uiteraard de kabel alleen aansluiten op de aarde pen van de stekker .
Het heeft vreemd genoeg wel een flink aantal uren nodig voordat je het optimale resultaat hiervan merkt , laat je cd speler maar eens als test hiervoor zo'n 24 uur aan staan met de powerknop , draai dan een cd nadat de speler 24 uur continu aanstaat en ga luisteren en laat iemand anders de aarde stekker losnemen terwijl jij luisterd.
Dan heb je de beste directe vergelijking en bij mij leverd het een warmere klankkleur en meer rust in de weergave op .
Het is vreemd , maar als je de aarde stekker achter elkaar telkens meerdere keren erin en dan weer eruit haald is het effect verloren gegaan , probeer dat maar eens uit met een 2de persoon erbij .
Dus stekker erin , ongeveer na een 24 uur heb je het maximale resultaat berijkt , of dit resultaat ook blijvend is nadat je de cd speler uitzet via de powerknop weet ik niet omdat mijn eigen versterker en cd speler continu aanstaan ( 365 dagen per jaar ) en dus zodoende mijn set altijd optimaal opgewarmd is .

Dan heb je nog die koperen hulzen van Fritz de With die je over de netsnoeren kunt zetten , op de IEC connector en om de stekker van je netsnoer .
En ook om het netsnoer van je versterker .
Deze hulzen moeten wel persé kontakt met aarde maken anders werkt het niet , schuif de huls tegen de parkers waarmee de IEC connector tegen het chassis is gemonteerd , ik voeg een foto bij waarop je dat kunt zien .
Het zijn geen grote verschillen , maar als je goed kunt luisteren (beoordelen) kun je het klankmatig waarnemen .
Die hulzen zorgen ervoor dat het magnetisch veld dat naar buiten treed uit de plastic stekkers binnen wordt gehouden zodat dat magnetisch veld niet de rest van de kabel kluwen achter je set negatief beïnvloed .
Het is wel erg belangrijk dat je al reeds uitstekend afgeschermde netsnoeren moet hebben , als dat niet het geval is heeft het ook geen enkel nut om je met die hulzen te gaan bezighouden .
Helaas zijn er maar heel weinig netsnoeren die een mantel hebben die ook echt 100% afschermen , zie dat dus eerst te achterhalen voordat je ermee aan de slag gaat .

Ook is de SA7-S1 uitstekend geschikt om de verschillen tussen hoogwaardige interlinks en netsnoeren en tussen de minder goede weer te geven .
Met het netsnoer zijn opmerkelijke resultaten te berijken , zelf heb ik de Siltech : Ruby Hill G6 (satt versie) .
Dit netsnoer presteerd ongelooflijk goed t.o.v. veel goedkopere netsnoeren van de koncurentie .
Voor de interlink geld hetzelfde , heb er diverse op gehad van ongeveer rond de 600 euro waarmee je al duidelijk verschillen kunt horen .
Heb laatst een interlink erop gehad van Siltech : Forbes Lake G6 (satt versie) , kost rond de 2500 euro voor 75 cm , maar het verschil met mijn eigen interlink van 600 euro is erg groot .



Ik zal nog voor de duidelijkheid wat foto's plaatsen van de achterkant van de SA7-S1 waar je de aarde kabel en de BNC 75 ohm afsluit weerstand op kunt zien .





BNC 75 ohm , aarde kabeltje , koperen huls .



hulzen om beide Siltech netsnoeren , met externe aardekabel .




Groeten  EDWIN  B

lo

Edwin hartstikke bedankt voor de duidelijke tips en foto's die je me geeft. Ik ga er mee aan de slag, maar heb er wel even tijd voor nodig om eea te maken en testen.

Feitelijk is het best nog een gat in de markt voor de "kabel firma's" om inderdaad volledig afgeschermde net snoeren en eventueel daar bij passende contactdozen te maken. Dat interferentie van signalen op elkaar een grote invloed hebben op geluid en beeld kwaliteit was me al duidelijk. Gebruik voor de antenneaansluiting van je TV maar eens plastic afgeschermde connectoren ipv de metalen versies. Bij mij duidelijk beeld kwaliteits verschil. Hier is al wel de noodzaak tot volledige afscherming doorgedrongen.
Gebruik jij trouwens iets om je net stroom te optimaliseren? en waar heb je dit geplaatst? Mij lijkt het slim om zo dicht mogelijk bij de "groep" in de meterkast te optimaliseren en vervolgens afgeschermd verder te gaan.

Morgen ga ik naar de VAD en wil misschien xlr kabels kopen. Ik las dat jij dit ook hebt geprobeert maar toch terug bent gegaan naar cinch. Ik wil de vraag eerst bij de marantz mannen stellen of xlr wel of niet beter is en natuurlijk de verklaring daarbij.

De digitale filters voor zowel CD als SACD heb ik in de stand staan dat er niet bewerkt wordt, Het is zoals het is en zo hoort het vind ik. Ik wil er nog wel eens op mijn gemak voor gaan zitten om de diverse filter instellingen te testen maar dit heeft geen prioriteit.

Ik ben zelf een behoorlijk tijd bezig geweest met de positionering van de speakers. Heb eerst bepaald dmv roepen en handen klappen op welke afstand van de muur ik geen echo meer hoorde. Vervolgens speakers geplaatst en dmv grotere en kleinere verplaatsingen de meest optimale plaats uit gevonden, rekening houdend met mijn kachel want ook die brandt wel eens. Zo probeerje nog eens wat, meestal als ik alleen thuis ben dan krijg je geen vragende blikken.

Tot zover en nogmaals dank.

groet

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Edwin,

Toch nog een vraag.

Wat is voor jou de overweging geweest om een geintegreerde accuphase te nemen en niet een ander merk of bijvoorbeeld voor- en eindversterking?

Een aantal jaar geleden een keer een luistersessie bij stassen gehad, in 't kasteeltje. Samen met mijn vrouw geluisterd naar volgens mij dezelfde focals die jij hebt en de pioneer S-1ex (ontwikkeld in samenwerking met de TAD studio's in engeland). Ik moet zeggen dat de focals prima klonken echter op de houten vloer en de reflexpoort aan de onderzijde was het laag te veel van het goede. Bij de pioneers, die ook een beryllium tweeter hebben, viel de ongeloofelijke resolutie op. Feitelijk was dit te, ik had een opname van een saxophoon bij (STS digital) en je hoorde de spuug in het mondstuk vibreren. Dat gaat me net weer te ver.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#33
Citaat van: lo op oktober 17, 2009, 17:23:34
Edwin,

Toch nog een vraag.

Wat is voor jou de overweging geweest om een geintegreerde accuphase te nemen en niet een ander merk of bijvoorbeeld voor- en eindversterking?



groet,

lo



Hallo Lo , de reden dat ik een Accuphase versterker heb vraag jij naar .

Ik had daarvoor de Marantz PM 14mk2 KI , dit was best een goede versterker maar ik wilde nog aanzienlijk beter .
Als ik dan bij Marantz zou blijven zou het automatisch de combinatie van MA-9S2 monoblokken + SC-7S2 voorversterker worden , maar dan zou ik 25.000 euro neer moeten tellen , dus dat was geen optie meer .

Accuphase was altijd al voor mij een droom geweest en behoorde altijd al tot de wereldtop .
Daar heb je al een geintegreede versterker voor 3200 euro (instap model) .
Ik ben gegaan voor het op 1 na hoogste top model (E-408) omdat ik een grote verbetering wilde t.o.v. de PM14mk2 KI .
Een voor en eind van Accuphase is ook hier weer niet te betalen voor mij , een ander nadeel is dan ook nog dat je 2 interlinks en 2 netsnoeren nodig hebt , dus nog meer extra kosten erbovenop .

De geintegreede E-408 die ik nu heb behoorde toen ik hem kocht 3 jaar terug tot de wereldtop in de geintegreede versterkers .
Vooral de klankkleur van Accuphase in het algemeen spreekt mij meer aan dan Marantz .
De reden dat ik een Marantz SA7-S1 heb gekocht is ten eerste omdat de goedkoopste Accuphase sacd speler maar liefst 10.500 euro kost , de SA7-S1 heb ik gekocht voor 6.000 euro , dat is een flink stuk goedkoper .

Omdat de SA7-S1 zo enorm lovend uit de testen komt en nauwelijks volgens de berichten onderdoet voor veel duurdere andere merken met sacd spelers was mijn keuze hier snel gemaakt , volgens hifi winkel Rhapsody in Hilversum bijna net zo goed als een los loopwerk en DAC van het merk dCS van 25.000 euro .

De klankkleur van de Marantz en Accuphase passen mooi bij elkaar , een Accuphase sacd speler had ik eigenlijk nog liever gehad voor de klankkleur (nog warmer) , maar was gewoon te duur voor mij  .




Groeten EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 17, 2009, 16:47:48
Edwin hartstikke bedankt voor de duidelijke tips en foto's die je me geeft. Ik ga er mee aan de slag, maar heb er wel even tijd voor nodig om eea te maken en testen.


Gebruik jij trouwens iets om je net stroom te optimaliseren? en waar heb je dit geplaatst? Mij lijkt het slim om zo dicht mogelijk bij de "groep" in de meterkast te optimaliseren en vervolgens afgeschermd verder te gaan.



Tot zover en nogmaals dank.

groet

lo




Om je vraag te beantworden over de netstroom .

Ik heb een aparte audio stroomgroep aan laten leggen door KEMP ELECTRONICS , daar staat alleen de stereo set op en niets anders .

Vanuit de meterkast de SIEMENS CILINDRIC FUSE CARTRIDGE i.p.v. de standaard magneet automaat , vanaf daar Kemp afgeschermde powercable 5 MK3 naar een HMS audio wand kontaktdoos .
En ik heb een PS-Audio - Quintet Power Center (netfilter) .



Lees dit verhaal maar eens over audio stroomgroepen .

http://www.kempelektroniks.nl/Dedicate-Power/Audio-Group.aspx




Het verschil is overduidelijk te horen met de KEMP stroomgroep en is aan te raden .






Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op oktober 18, 2009, 18:14:28


Hallo Lo , de reden dat ik een Accuphase versterker heb vraag jij naar .

Ik had daarvoor de Marantz PM 14mk2 KI , dit was best een goede versterker maar ik wilde nog aanzienlijk beter .
Als ik dan bij Marantz zou blijven zou het automatisch de combinatie van MA-9S2 monoblokken + SC-7S2 voorversterker worden , maar dan zou ik 25.000 euro neer moeten tellen , dus dat was geen optie meer .

Accuphase was altijd al voor mij een droom geweest en behoorde altijd al tot de wereldtop .
Daar heb je al een geintegreede versterker voor 3200 euro (instap model) .
Ik ben gegaan voor het op 1 na hoogste top model (E-408) omdat ik een grote verbetering wilde t.o.v. de PM14mk2 KI .
Een voor en eind van Accuphase is ook hier weer niet te betalen voor mij , een ander nadeel is dan ook nog dat je 2 interlinks en 2 netsnoeren nodig hebt , dus nog meer extra kosten erbovenop .

De geintegreede E-408 die ik nu heb behoorde toen ik hem kocht 3 jaar terug tot de wereldtop in de geintegreede versterkers .
Vooral de klankkleur van Accuphase in het algemeen spreekt mij meer aan dan Marantz .
De reden dat ik een Marantz SA7-S1 heb gekocht is ten eerste omdat de goedkoopste Accuphase sacd speler maar liefst 10.500 euro kost , de SA7-S1 heb ik gekocht voor 6.000 euro , dat is een flink stuk goedkoper .

Omdat de SA7-S1 zo enorm lovend uit de testen komt en nauwelijks volgens de berichten onderdoet voor veel duurdere andere merken met sacd spelers was mijn keuze hier snel gemaakt , volgens hifi winkel Rhapsody in Hilversum bijna net zo goed als een los loopwerk en DAC van het merk dCS van 25.000 euro .

De klankkleur van de Marantz en Accuphase passen mooi bij elkaar , een Accuphase sacd speler had ik eigenlijk nog liever gehad voor de klankkleur (nog warmer) , maar was gewoon te duur voor mij  .




Groeten EDWIN  B

Hoi Edwin,

Helder, ik begrijp je overwegingen om voor accuphase te gaan. Zelf heb ik accuphase nog nooit beluisterd dus kan daar nog geen oordeel over geven maar is wel een merk wat ik in de toekomst nog eens wil beluistern evenals bijv mcintosh en primare en er zijn er nog meer natuurlijk. Tevens houd ik de andere componenten uit de marantz reference serie natuurlijk ook nog in gedachten. Nieuw ongeloofelijk duur maar zoals ik al eerder schreef zit ik niet op een schopstoel en je weet niet wat er nog een keer voorbij komt!

Citaat van: HiFi gek op oktober 18, 2009, 18:30:28



Om je vraag te beantworden over de netstroom .

Ik heb een aparte audio stroomgroep aan laten leggen door KEMP ELECTRONICS , daar staat alleen de stereo set op en niets anders .

Vanuit de meterkast de SIEMENS CILINDRIC FUSE CARTRIDGE i.p.v. de standaard magneet automaat , vanaf daar Kemp afgeschermde powercable 5 MK3 naar een HMS audio wand kontaktdoos .
En ik heb een PS-Audio - Quintet Power Center (netfilter) .



Lees dit verhaal maar eens over audio stroomgroepen .

http://www.kempelektroniks.nl/Dedicate-Power/Audio-Group.aspx




Het verschil is overduidelijk te horen met de KEMP stroomgroep en is aan te raden .






Groeten  EDWIN  B

Met betrekking tot de netstroom ben ik er ook van overtuigd dat dit winst op levert, waarschijnlijk hoor ik dan de fohn van mijn vrouw niet meer over de speakers. Dit samen met afgeschermde netsnoeren wil ik aangaan pakken als we de vloer in de woonkamer gaan vervangen door hout. op dat moment kan ik de kabels netjes wegwerken. Nu loopt mijn 220 kabel over het deurkozijn wat zichtbaar is op de foto maar dan aan de andere zijde (halkant). Ik heb al eens voorgesteld om de deur niet meer te gebruiken zodat mijn kabels daar zouden kunnen lopen. Heb daar echter bij het thuis front de handen niet op elkaar kunnen krijgen, ofwel niet bespreekbaar. Zoals je ziet zijn er nog mogelijk heden ter verbetering die me in de toekomst nog prettig bezig gaan houden. Bedankt in iedergeval zover voor je uitleg op de diverse items en zodra ik een wijziging doorvoer bericht ik daar weer over.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 19, 2009, 14:32:24
Hoi Edwin,

Helder, ik begrijp je overwegingen om voor accuphase te gaan. Zelf heb ik accuphase nog nooit beluisterd dus kan daar nog geen oordeel over geven maar is wel een merk wat ik in de toekomst nog eens wil beluistern evenals bijv mcintosh en primare en er zijn er nog meer natuurlijk. Tevens houd ik de andere componenten uit de marantz reference serie natuurlijk ook nog in gedachten. Nieuw ongeloofelijk duur maar zoals ik al eerder schreef zit ik niet op een schopstoel en je weet niet wat er nog een keer voorbij komt!

Met betrekking tot de netstroom ben ik er ook van overtuigd dat dit winst op levert, waarschijnlijk hoor ik dan de fohn van mijn vrouw niet meer over de speakers. Dit samen met afgeschermde netsnoeren wil ik aangaan pakken als we de vloer in de woonkamer gaan vervangen door hout. op dat moment kan ik de kabels netjes wegwerken. Nu loopt mijn 220 kabel over het deurkozijn wat zichtbaar is op de foto maar dan aan de andere zijde (halkant). Ik heb al eens voorgesteld om de deur niet meer te gebruiken zodat mijn kabels daar zouden kunnen lopen. Heb daar echter bij het thuis front de handen niet op elkaar kunnen krijgen, ofwel niet bespreekbaar. Zoals je ziet zijn er nog mogelijk heden ter verbetering die me in de toekomst nog prettig bezig gaan houden. Bedankt in iedergeval zover voor je uitleg op de diverse items en zodra ik een wijziging doorvoer bericht ik daar weer over.

groet,

lo


De Föhn van je vrouw ga je niet meer over de speakers horen met een aparte audio stroomgroep , dat is 100% zeker .

Hou mij verder op de hoogte als je wat aangepakt hebt .



Groeten  EDWIN  B

lo

gisteren luistersessie bij adio tv Centrum eindhoven gehad. Mijn PM 14 meegenomen ter vergelijking. (zie recensies).
Nog wel een paar foto's gemaakt.

groet,

lo




Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Onlangs in de gelegenheid geweest om dynaudio contour S3.4 in combinatie met een accuphase e-350 :yes: te beluisteren. Ik moet zeggen dat viel niet tegen, klonk eigenlijk wel erg goed :-D
Gevraagd of ik een e-450 thuis zou mogen beluisteren. Dat is geen punt en wordt volgende week bij me neer gezet pompom

Ik hoop dat ik hem een weekje mag uitproberen, om te bezien of het een goed alternatief is voor eventueel aanvullende marantz reference componenten. Van deze laatste realiseer ik me dat dit een ongeloofelijke aanslag op het budget regime is :x Maar ja je moet ergens over dromen en naar luisteren natuurlijk 8-)

Ik vertel nog wel wat ik er van vond :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van Accuphase. Qua uiterlijk en hoe ver ze gaan in het selecteren van onderdelen.
Klankmatig ben ik er totaal niet mee bekend. Maar ik zie ze regelmatig 2e hands voorbijkomen. Ook die van Hifigek voor een fijn prijsje :)


Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

lo

Die zag ik laatst ook op MP de e-408. Nu is ie eraf volgens mij.
Volgende week eerst maar eens proef luisteren. Verheug me er wel op om zo maar te zeggen :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op november 26, 2009, 22:19:00
Onlangs in de gelegenheid geweest om dynaudio contour S3.4 in combinatie met een accuphase e-350 :yes: te beluisteren. Ik moet zeggen dat viel niet tegen, klonk eigenlijk wel erg goed :-D
Gevraagd of ik een e-450 thuis zou mogen beluisteren. Dat is geen punt en wordt volgende week bij me neer gezet pompom

Ik hoop dat ik hem een weekje mag uitproberen, om te bezien of het een goed alternatief is voor eventueel aanvullende marantz reference componenten. Van deze laatste realiseer ik me dat dit een ongeloofelijke aanslag op het budget regime is :x Maar ja je moet ergens over dromen en naar luisteren natuurlijk 8-)

Ik vertel nog wel wat ik er van vond :yes:

groet,

lo


Oi Lo

Ik ben echt benieuwd wat jouw bevindingen zijn.
ik kijk dus ook uit naar je verslag.

En euhhh have fun he met het vergelijk.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

bramdg

#42
Bij de persoon waar ik men cd17mkII van heb heb ik een accuphase gehoord icm dynaudio speakers,
weet het type niet meer maar waren zeker van de hogere klasse ....
Wat een klank zoveel detail en wat een power en zuiverheid :-o ....
die cd17mkII eens vergeleken met zen huidige cambridge en dat wat dan weer  :-o .............  pompom


Het zal zeker klinken !!!!! :-) ...... kijk ook uit naar je oordeel
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

HiFi gek

#43
Hee Lo , wat lees ik nou weer .

Ook jij aan de Accuphase , altans eerst om te testen dan .

De E-350 is de opvolger van de E-308 .
De E-450 is de opvolger van de E-408
De E-550 is de opvolger van de E-530 , beide type's zijn hier klasse A .

Ik ben vooral benieuwd of de door jou gekozen E-450 ook aanzienlijk dynamischer is met de lage tonen dan je PM14mk2-ki .
Zoals ik je al vertelde is mijn eigen E-408 veel dynamischer in het laag dan mijn vorige PM14mk2-ki .

De importeur heeft mij destijds verteld dat de E-450 een duidelijke verbetering is t.o.v. de E-408 , Accuphase dealer DE AUDIOFABRIEK zegt hetzelfde .

Vooral de klankkleur zal aanzienlijk mooier en warmer worden met de Accuphase en het zal meer sprankelend gaan klinken kan ik je alvast verklappen .
Ben benieuwd of het ook jouw smaak is qua klank precentatie , ik stap i.i.g. niet van Accuphase af wat versterker betreft .

Of de Marantz MA9-S2 /SC7-S2 combinatie beter zal zijn dan de E-450 betwijfel ik , het zal wel volledig anders klinken , vooral qua klankkleur .
Zo zullen beide merken hun aspecten op een bepaald punt in de weergave leggen , wat voor hun ontwerp filosofie staat  .
Dan is het aan de luisteraar wat zijn voorkeur heeft .
In deze prijsklasse kom je geen grote verbeteringen meer tegen , die zijn vaak nog maar subtiel te noemen , het wordt dan eerder die genoemde klankkleur die beslissend gaat worden .



Groeten  EDWIN  B

lo

Tsja, Edwin het is niet anders :-D

Mede aangestoken door jou enthousiasme mbt accuphase was ik al in Geel (België) geweest :yes:. Daar had men de accuphase set met losse eindversterkers staan (waar jij ongetwijfeld zo de types van weet te benoemen maar ik dat op moet gaan zoeken) in principe gekoppeld aan B&W 802D. Er was nog iemand anders om te luisteren en die had de KEF reference daarop aangesloten. Klonk erg goed moet ik zeggen. Er werd een fantastisch 3D plaatje neergezet vergelijkbaar met het "setje" van Fritz pompom. Dat is iets wat mijn set in deze mate nu nog ontbeert maar  wat ik ook zou willen bereiken. Ben dus wezen luisteren naar de e-350 op dynaudio contour S3.4. Klonk zo goed dat ik vervolgens maar gelijk om een thuis auditie van de e-450 heb gevraagd, en wat dus aankomende week gaat gebeuren. Ik ben me er geestelijk en mentaal al op aan het voorbereiden :schater:.
Bij de auditie van de 350 mijn eigen cd's meegenomen waaronder 1tje van circle percussion (kodo drums). Daarin is een nummer waarin een bijzonder grote drum meedoet. Klinkt thuis indrukwekkend, maar hier viel ik bijna van mijn geloof. De S3.4's hebben maar kleine woofertjes maar wat er uit kwam, bbrrrr, kreeg er kippen vel van.

Dus je begrijpt ik loop hele dagen met een grijs op mijn gezicht met de auditie in het vooruitzicht :-D :-D :-D
Ik moet me ook telkens verantwoorden thuis, ze denken dat ik ze uitlach.

Ik houd je op de hoogte.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.