De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Totofan

Welkom en je heb een mooie set
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

jowa

Welkom op het forum.
Pracht van een set van Marantz  :yes:
en ook zeer mooie luidsprekers. Blijft toch altijd een schitterende combi   :kwijl:

robb


Pracht set!!

Heb de sa 7 een tijdje geleden bij correct tijdens een demo beluisterd,
wat een pracht speler!!!!!!
Had een cd van Jeff Lorber meegenomen en vond hem op mijn 15 set
fantastisch, maar op de sa 7 ONGELOOFELIJK.
Dat je zo'n speler hebt met een pracht versterker en bijzondere speakers
(heb zelf de Focus 110) heeeeeel bijzonder.

Veel luisterplezier.
Robb

jrm

Inderdaad een hele mooie set!
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met andere kabels.....

Leuk!

lo

De SA7 had ik voor dat ik hem kocht nooit horen spelen. Wel de SA11 en ik meen de SA7001.
Tussen de laatste twee zit een groot verschil. Mede op basis hiervan en alle informatie die ik inmiddels had, de knoop doorgehakt bij een voor mij erg goed aanbod. Na dik 200 uur inspelen (dag en nacht op repeat) een fantastische verandering tov mijn CD17mk3KI.

Om knopen door te hakken (het is en blijft natuurlijk veel geld) probeer in de loop van de tijd een beeld te krijgen of een beter gevoel te krijgen bij wat ik in de (verre) toekomst nog wel eens zou willen. Daar besteed ik dan extra aandacht aan, zoals luisteren kijken en info verzamelen. Op het moment dat dan iets op mijn pad komt weet ik voor welke prijs ik dat wil hebben.

De focus 110 zullen ongetwijfeld ook speakers zijn met een bijzonder realistische weergave die veel luisterplezier geven. Ik heb volgens mij in het introductie jaar van de focus lijn de 220's op de VAD show gehoord. Ik was onder de indruk van die "simpele" speakers.

belangrijk is om te blijven ontdekken wat er allemaal uit je setje komt en hiervan te genieten!

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

#20
Citaat van: lo op oktober 14, 2009, 22:41:08
De SA7 had ik voor dat ik hem kocht nooit horen spelen. Wel de SA11 en ik meen de SA7001.
Tussen de laatste twee zit een groot verschil. Mede op basis hiervan en alle informatie die ik inmiddels had, de knoop doorgehakt bij een voor mij erg goed aanbod. Na dik 200 uur inspelen (dag en nacht op repeat) een fantastische verandering tov mijn CD17mk3KI.

Om knopen door te hakken (het is en blijft natuurlijk veel geld) probeer in de loop van de tijd een beeld te krijgen of een beter gevoel te krijgen bij wat ik in de (verre) toekomst nog wel eens zou willen. Daar besteed ik dan extra aandacht aan, zoals luisteren kijken en info verzamelen. Op het moment dat dan iets op mijn pad komt weet ik voor welke prijs ik dat wil hebben.

De focus 110 zullen ongetwijfeld ook speakers zijn met een bijzonder realistische weergave die veel luisterplezier geven. Ik heb volgens mij in het introductie jaar van de focus lijn de 220's op de VAD show gehoord. Ik was onder de indruk van die "simpele" speakers.

belangrijk is om te blijven ontdekken wat er allemaal uit je setje komt en hiervan te genieten!

lo



Welkom hier op het Marantz forum .

De SA7-S1 begint langzaamaan aan populariteit te winnen hier op het forum , ook wel logisch gezien zijn prijs maar dat even terzijde gelaten .
Voor zover ik weet zijn er nu totaal incl mijzelf 4 bezitters van deze speler .

Ik kan je wel heel voorzichtig melden dat er een meer dan grote stap te behalen is met mijn eigen Accuphase E-408 versterker t.o.v. jouw PM14mk2-ki ( die heb ik namelijk ook gehad ) .
De SA7-S1 leent zich uitstekend voor een topklasse versterker .

Ook het netsnoer dat je aan de SA7-S1 hangt is van grotere invloed dan je misschien zou verwachten .
Zelf heb ik er diverse aan gehad , waarbij het netsnoer van : Siltech - Ruby Hill G6 (satt versie) verreweg de beste was , het verschil met de andere veel goedkopere netsnoeren was erg groot te noemen .


Latere tips volgen nog specifiek voor de SA7-S1 , die bijna niets kosten maar wel degelijk invloed hebben .
Heb nu geen tijd meer , vandaar .


Groeten  EDWIN  B

lo

Dank je,

Heel voorzichtig ben ik daar ook van overtuigd, dus ben heel voorzichtig mijn horizon weer aan het verbreden maar zoals ik eerder al aangaf is er altijd een "kosten baten" plaatje. Gelukkig dat er aanbiedingen, demo modellen en een 2e hands markt is/zijn. Voorlopig speelt de PM 14 nog uitstekend en zit ik niet op een schopstoel om het maar eens zo te zeggen.
Eventuele tips om de SA7 nog verder te verbeteren zie ik graag tegemoet. Heb al wel diverse post van je gelezen waarin je onder andere de modificaties van Fritz de With aanhaalt.

Ik zie het graag tegemoet.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Mooi, die SA7. Ik was altijd in de veronderstelling dat de CD7 net als de SA7 kopere voetjes had. Blijken die van de CD7 itt de SA7 enkel koperkleurig te zijn, gemaakt van plastiek.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Het thuisfront vind die koper kleurige voetjes maar niks. Tsja op offeringen moeten gemaakt worden. Heb je een CD7 gehad? Lijkt me ook een tank van een cd speler, vreemd dat ze daar kunststof onder zetten. Mooi materiaal heb je ook. Gebruik je beide cd spelers?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Nee, ik heb geen cd7. Hoop die ooit nog wel eens te bezitten, het lijkt mij de ultieme cdspeler. :)

Mocht je ooit die foeilelijke koperen voetjes van je SA7 willen ruilen voor goudkleurige, laat me het weten! :-D ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: ll0ll op oktober 15, 2009, 20:23:18
Nee, ik heb geen cd7. Hoop die ooit nog wel eens te bezitten, het lijkt mij de ultieme cdspeler. :)

Mocht je ooit die foeilelijke koperen voetjes van je SA7 willen ruilen voor goudkleurige, laat me het weten! :-D ;)

ja ja, mocht je willen  :yes: en dan zo snel aan een perfecte up-grade geraken zeker?

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Ach ja, je moet ergens beginnen he? ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

cheese

ik hoef niets meer toe te voegen aan alle mooie woorden.....oke heel kort dan...........gave set en welkom .


groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

yep  :yes: mooie set hoor!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)