Kabelgoten

Gestart door Bart, september 15, 2009, 14:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Kan er iemand mij iets vertellen over kabelgoten: de do's en de don'ts.

Welke kabels mogen er allemaal in zo'n goot ?
Hoeveel ?
Materiaal van de goot ?
...

'k hoor het wel.

Bart

MadVillain

Als je het audiofiel wilt aanpakken is het beter om zowieso geen 220 langs ls-kabels te plaatsen....

gerard

Als je niet teveel/te dikke kabels kwijt moet zijn er ook holle plinten bij de bouwmarkt te koop.
Zelf heb ik daar 2 coax en een LS kabel achterlangs.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

Ik heb vanuit de meterkast de 220 v voedingskabel via een kabelgoot door mijn toilet lopen , daarna loppt de kabel in de woonkamer achter mijn plinten langs .
Dus enkel door het toilet in een kabelgoot .



Groeten  EDWIN  B

Bart

Citaat van: MadVillain op september 15, 2009, 14:14:47
Als je het audiofiel wilt aanpakken is het beter om zowieso geen 220 langs ls-kabels te plaatsen....

Mogen voedingskabels en LS-kabels sowieso niet in elkaars buurt komen.  Of praat je hier over het kruisen, laten gelijklopen of in een kabelgoot leggen van de respectievelijke kabels.  Indien dit zo is, wat zou ik dan al dan niet moeten horen ? 

Ik veronderstel ook wel dat een iets of wat deftige stroom of LS kabel een beetje afgeschermd is.

In m'n kast is het sowieso al een kluwen van kabels (de enige plaats in ons huis waar geen spinnen zitten, omdat ze er toch verloren lopen  :-D ) en misschien zijn hier ook nog verbeteringen mogelijk.

Ik dwaal even af, maar in de kabelgoot komt gewoon 1 kabel die de versterker van de MPS-150 (subwoofer) verbindt met de speaker.

groeten,
Bart

BernHardN

als je signaalkabels en 220 door 1 goot wil laten lopen kan je het beste een metalen goot nemen met een apparte ruimte voor de 220 dus een soort E